Irritaties over de opvoeding van mijn vriend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:46

Ach mijn vriend heeft ook zo'n moeder die alles voor hem deed (en voor zijn zus niet Lips are sealed , maar toen we net samen gingen wonen heb ik meteen gezegd dat ik nooit zijn kleren zal strijken (doet hij dus zelf) en dat we een lijst moesten maken met taken. Die lijst is eigenlijk altijd blijven bestaan, maar hij doet het nog steeds niet uit zichzelf.

Hij doet wel veel, maar je moet alles vragen ~~}> en dat is denk ik wat irritatie opwekt. Overigens is 1 x vragen vaak niet genoeg.

En wat een hele goede tips is: neem een schoonmaakster als je het geld kan missen, dat zorgt voor veel minder ruzies.

Van de buitenkant bekeken: hij doet de boodschappen, ruimt ze op, ruimt de tafel af (de volgende dag) en doet de vaatwasser (de volgende dag), doet de vuilniszakken en af en toe op commando de was opvouwen of ophangen.

Ik ruim op, kook, doe de was en verder niks geloof ik.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl



Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:46

Eh Botervlieg, avatar gelukt zie ik.....(schaam)

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:32

Ik heb exact dezelfde afspraak met mijn vriend gemaakt als iemand hierboven. Thuis vind ik het meeste nog wel acceptabel (handen onder de saus, met dezelfde lepel in alle schalen, met je handen eten, met vieze handen glazen vastpakken), maar ook niet alles hoor (boeren NEE, weglopen van tafel NEE, beginnen als ik nog bezig ben met de tafel dekken NEE, smekken NEE< met volle mond eten NEE, met eigen vork in mayo NEE).

Buitenshuis vind ik gewoon dat je netjes moet eten en ook als er straks kinderen zijn, wil ik die zo opvoeden en dan zal hij zich dus ook thuis moeten aanpassen. Goh wat ben ik hard!

Botervlieg, ik vind het wel erg goed van je dat het is gelukt!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, agesus, Amazonbot, chocky84, Duality, Kirrietje, Lau07, Marije112, MarJon, marschwood, Melzazu, MerleSimone, Nientsje, Pieke_Gwen, Varekaj, Wopkebrok, xPabloBokt, xSuuzerd, YandexBot en 141 bezoekers