Ik zoek m'n opa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Ik zoek m'n opa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 15:25

Hoi,
Ik heb ooit eens een topic gestart ;

[AM] Ik zoek...

Dit was omdat ik op zoek was (en nog steeds ben) naar mijn opa.
Kan iemand helpen???? De wereld is zo klein... en Bokt is zo groot Knipoog

Naam : Philip van Soest
Leeftijd : +/- 65 jaar.
Heeft gewoond in Rotterdam.
Heeft in het leger gezeten (waar weet ik niet).

Ik heb al verschillende dingen geprobeeerd; schrijven naar Opsporing verzocht, brieven naar ministerie van ....... (alles), enz.enz.

Eventuele andere tips zijn altijd welkom uiteraard!

Mijn opa is de vader van mijn moeder.
Mijn moeder heeft haar vader nooit gekend. Hij heeft mijn oma namelijk verlaten toen zij zwanger was. Zij was toen 16 jaar.

Kan iemand mij verder helpen???

Alvast bedankt OK dan!


[edit:BartVB]Titel+groetjes[/edit]

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:29

Onze nieuwe buurman is die leeftijd ongeveer en heet Van Soest. Hij heet alleen geen Philip van zijn voornaam volgens mij, ik zal een kijken of ik daarachter kan komen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:35

Opsporing Verzocht is voor misdaden. Ik neem aan dat je Spoorloos of Vermist bedoelt? Die doen voor verschillende relaties gewoon een poging, ik zou ze gewoon aanschrijven, niet geschoten altijd mis en gewoon weer doen, uitleggen wat je al gedaan hebt etc.
Is het misschien een idee om een brief te schrijven naar Defensie oid? Wil niet zeggen dat dat wat wordt, maar die kunnen misschien nog wel iets voor je betekenen. Ook hier geldt: niet geschoten altijd mis!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:39

Wat j ehet beste kan proberen is contact opnemen met het ministerie van Defensie, afdeling Personeel en Organisatie. Daar kun je het begin maken. Met de informatie die je daar krijgt (zal lastig zijn omdat het privegegevens zijn) kun je een stapje verder. Bijvoorbeeld als je zijn laatste woonplaats weet kun je daar via de Gemeente meer te weten komen.

Succes.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:43

Ik heb even via google zitten speuren maar kom alleen jouw zoekacties tegen Knipoog

Toch denk ik dat het te doen moet zijn. Je hebt immers een paar aanknopingspunten.

Je zou nog een oproepje kunnen zetten op: www.omroep.nl/tros/vermist/
en htttp://www.kro.nl/spoorloos/home.asp

Idd wat Laui! zegt: Opsporing verzocht is een ander soort programma Knipoog

Ik zag dat je weet in welke straat hij gewoond heeft vroeger in Rotterdam. Heb je daar al wat meer informatie over proberen te krijgen? Zijn vervolg-adres bijvoorbeeld? Sportverenigingen daar in de buurt? Zijn middelbare school? Je zou dan een paar oud-klasgenoten bv aan kunnen schrijven, wie weet hebben zij nog contact met hem.

Bij defensie idd proberen te achterhalen waar hij in het leger gezeten heeft, enz enz.

Succes!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:48

Fasel schreef:
Wat j ehet beste kan proberen is contact opnemen met het ministerie van Defensie, afdeling Personeel en Organisatie. Daar kun je het begin maken. Met de informatie die je daar krijgt (zal lastig zijn omdat het privegegevens zijn) kun je een stapje verder. Bijvoorbeeld als je zijn laatste woonplaats weet kun je daar via de Gemeente meer te weten komen.

Succes.


Ik dacht dat gemeenten ivm privacy geen gegevens meer aan (particuliere) derden verstrekken?
.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:58

In sommige 'bijzondere' gevallen willen ze, zij het via een omweg (het blijven ambtenaren he en die moeten alles doen om mensen te laten denken dat ze hard aan het werk zijn) vaak wel een uitzondering maken. DAt gaat dan wel met de nodige machtigingen gepaard en uiteindelijk zal 'opa' dan ook toestemming moeten geven. Mocht hij overleden zijn dan is die informatie dacht ik wat makkelijker te verschaffen. Ik zou hier wel eens kunnen navragen hoe dat in zijn werk gaat. (scheelt weer als je bovenaan zit te niksen Haha! )

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:38

Kun je niet iets met het bevolkingsregister? En je hebt toch ook iets van een archief ofzo. Ik weet het ook niet allemaal hoe het heet misschien heb je er iets aan?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:52

je opa zoeken op Bokt? Nagelbijten / Gniffelen Sorry er ging een woorspeling door me heen, opa, ouwe bok... Haha!

veel geluk verder met zoeken.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 21:23

Haha wat een blunder.. "Opsporing verzocht". Ach misschien is hij wel crimineel, hahaha Bloos

Sjimmy : Dat zou super tof van je zijn als je een ff je buurman ga polsen Knipoog

Laui en Fasel : Defensie heb ik al geschreven. Zij kunnen mij niet helpen.

EN die geweldige ambtenaren overigens ook niet.
Zij mogen sinds januari (vorig jaar geloof ik) geen adreswijzigingen zo aan iemand door geven. Ook geen namen van woonplaatsen waar men eventueel naar verhuisd is.

Jobbeltje : Ik ga nog een poging wagen in het gemeente archief in Rotterdam. Kijken hoe ver ik daar me kom.

Maar ik geef niet op hoor!!!!! Bedankt voor jullie lieve reacties!!

Enne als ik hem vind laat ik het jullie uiteraard weten


Groetjes Linda