Het GING zo goed met me.... zucht! *update*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Het GING zo goed met me.... zucht! *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 15:42

Ik vertelde kort geleden nog aan een aantal mensen dat ik weer een een update zou posten, om iedereen te laten weten hoe goed ik me weer voelde. Nou ja, bij deze dus een update, al is het geheel niet helemaal positief.

Met mijn vermoeidheid en lichamelijke klachten gaat het eigenlijk heel goed. De laatste keer schreef ik nog dat ik een psycholoog zou gaan bezoeken. Dat heb ik ook gedaan. Het korte verslag:

Ik heb met die vrouw zitten kletsen (dat gaat me gelukkig heel makkelijk af) tijdens het eerste gesprek zodat zij een beetje een beeld kon krijgen van wat er aan de hand was. Ze stelde steeds de meest irritante vragen steeds dieper ergens op in, waar ik allang zoiets had van 'waar wil je nog meer heen, verder dan dat kan ik het niet uitleggen!'. Maar goed, de tijd was over en toen was het: 'wil je vaker komen of stop je?' Ehmmmmm ja.... Verward Hoe kan ik daar nou wat over zeggen, ik wist het echt niet hoor, ik probeerde alleen op die manier uit mijn ziekte te komen. Maar goed, ik moest er maar over nadenken en dan maar bellen hoe of wat. Prima. Ze zei nog wel dat ik in haar ogen een hele sterke en nuchtere meid was die toch zelf overal wel oplossingen voor wist te bedenken. Ik kon niet anders dan toegeven dat ik dat ook dacht en dat ze gelijk had daarin, zo zie ik mezelf namelijk ook. Dus ik heb een paar weken later maar opgebeld dat ik zelf verder zou gaan. Ik heb haar niets verteld wat ik aan een ander ook niet vertel, praten doe ik toch wel, met wie dan ook, dus psycholoog.

Ik ben de weken daarna heel langzaam weer gaan opbouwen. Steeds rustigaan meer doen en proberen aan te pakken. Spieren weer opbouwen, conditie terugkrijgen, dat soort dingen. Wilde ik cola en was er geen cola meer, dan moest ik van mezelf cola gaan halen. Dat soort dingen, met de zweep achter mezelf aan dus. ~~}>

Langzaam, heel langzaam voelde ik verbetering. Ik sliep nog steeds redelijk veel, bleef dit ook doen, luisterde goed naar mijn lichaam. Pakte steeds wat meer uren op mijn werk erbij en zo kwam ik terug. Lichamelijk niet echt klachten meer, niet meer die ellendige vermoeidheid en ook geestelijk zat ik lekker in mijn vel.

Ik had zo lang niet meer kunnen zeggen 'het gaat goed met me'.... Wat deed dat me goed zeg! Elke keer moest ik me gewoon weer bedenken 'meid, je KUNT weer!!!'. Wat een geweldig gevoel.

Helaas was het van korte duur. Ik zit geestelijk weer helemaal in de knoop en alles om me heen gaat mis.
Ik lig al een aantal nachten te piekeren. Ik ga al laat naar bed omdat ik steeds zo druk ben, vervolgens lig ik lang wakkeer en slaap ik eindelijk, word ik tien keer wakker van muggen die ik vervolgens niet kan vinden. En tot overmaat van ramp is het vakantietijd, dus moet ik steeds vroeg beginnen op het werk, dus ik slaap heel weinig. En juist die slaap heb ik zo hard nodig. THANK GOD volgende week heb ik weer een weekje vrij.
Maar zoals ik op het werk al zei: 'ik heb gewoon NOOIT vakantie'. Er blijven op stal altijd enorm veel dingen liggen die hoognodig gedaan moeten worden, mijn studie moet ik echt bijwerken, want door dat geneuzel allemaal kan ik me er niet op concentreren en daar ga je dan al... Bovendien wordt er van me verwacht dat ik wat dagjes mee wegga, omdat we toch al niet op vakantie gaan. Oftewel: er is gewoon geen tijd om uit te rusten.

Het gaat gewoon op geen enkel vlak lekker, behalve met mijn paarden. Die houden me op de been gelukkig, zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten. Thuis gaat het gelukkig wel weer goed.
Op het werk smeer ik hem waar mogelijk, scheelt dat ik geen fulltimer ben. Ze probeerden me al te overbluffen met 'ach jij, je hebt een 32 uur contract, als je dat al niet aankunt!'. Jongens, ik heb getekend voor 24 uur, steek die 32 maar in je ****. 13-32 uur zit een breed veld tussen!
Echt waar, als het niet gaat, dan gaat het niet.

Ben ik net zo blij met mijn autootje, weigert het ding al twee dagen dienst. Gister stond ik al op de parkeerplaats bij mijn werk stil en vandaag kwam ik niet eens weg bij huis. Hopen maar dat het niets ernstigs is, anders heb ik echt een enorm probleem.
En alsof dat nog niet genoeg is, kon ik vandaag ook niet bellen met mijn mobiel. Constant ging 'ie uit of werd verbroken. Smsje sturen kon effe snel tussendoor. Als dat ding ook nog het loodje legt ga ik echt huilen! Huilen

Ach, die paar tranen extra kunnen er ook nog wel bij, toch?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:54

Ik wil alles doen om je te helpen, dat weet je, maar je geeft me die kans niet en gaat alleen maar verder van mij afstaan...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:55

Jee meid. Het schiet ook niet op zo. Om eerlijk te zijn vraag ik me af of je het zonder hulp redt. Van je psych overigens een beetje raar om te opperen dat je iemand bent die het zlef allemaal wel oplost en op wil lossen. Ja, ben ik ook maar dat wil niet zeggen dat wat ik wil ook altijd kan.

Moeilijk. Ik hoop dat je kracht blijft houden.

Sterkte.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:58

jeetje meid, wat balen allemaal!
Gelukkig houden je paarden je een beetje op de been, en het is heel fijn dat er makkelijk over praat!
sterkte ermee!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:03

Iloon net zoals ik gisteren zei, heel veel sterkte de komende tijd!! En verder weet je het!!
Als ik wat voor je kan doen laat je het weten hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:11

He meis, hier schrik ik van. Ik dacht dat je weer zo lekker aan het opkrabbelen was...
Raar hoor, dat de psycholoog zegt dat ze denkt dat je d'r zelf wel uitkomt Verward (is ook niet commercieel van d'r)

Wat je zegt over bv jullie stal is natuurlijk wel waar, daar ben je altijd bezig en nooit klaar, dan kom je niet echt aan je rust toe.
Kun je in je weekje vrij anders niet lekker een weekje naar Syph toe en daar alleen maar lekker uitslapen, gemasseerd worden ( Tong uitsteken ) , boekje lezen etc etc?
Ik wou dat ik de ruimte had, dan kon je lekker een paar daagjes bij mij komen, ging ik je lekker vertroetelen. Kom straks in Holten maar lekker een paar daagjes onze kant op als je zin hebt, ben je d'r effe lekker helemaal uit.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:15

Je hebt dus echt een moment van,alles wat fout kan gaan,gaat ook fout.
Soms kan je je daar echt aan irriteren.Bah Verdrietig
Ik denk niet dat je daar al te lang bij stil moet staan.Hup is gebeurt en weer verder.
Kijk eens wat meer naar de dingen die wel goed gaan.
Laatst hoorde ik dat je voor je studie veel 10en haalt.Ook al moet je er nu wat meer moeite voor doen om je te kunnen consentreren,die 10en heb je al in je zak.
Idd wat je zegt,24 uurs contract,mooi maar daarna is het jou tijd en ga je gewoon weg.Schuldig voelenhoeft echt niet,moeten ze maar beter plannen.Die 24 uur heb jij toch goed volbracht?nou ook mooi toch?
Leef eens iets meer met de dag en zie wat er komen gaat.Vloeken mag,maar lachen om iets onbenulligs moet je ook zeker doen.
Wat je auto betreft kan ik ook inkomen,die van ons heeft zijn beste tijd ook gehad.Grrrrr stom ding.Ach wat zou het maken als je eens wat meer zal moeten gaan fietsen straks,ook darom gewoon blijven lachen en niet over nadenken.
Telefoontjes die het effe niet doen,heb ik een maand geleden ook gehad.Kreng,ik kon niet meer bellen,nou ja pech,komt wel weer goed hoor.
Internet valt vandaag en gisteren steeds weg,nou ja mooi heb ik tijd voor ochtendgymnastiek OK dan!
Van alles moet je het goede er in zien.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:33

tja.. ik wil jeook wel helpen.. maar ja.. toch moet je alles zelf doen dat snap ik wel...

Sterkte!! maar je staat niet alleen he

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:36

Weet dat er mensen zijn die jouw willen helpen
Dat mag je nooit vergeten!

Veel sterkte

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 16:37

De psychologe zei dat niet zo letterlijk, ze stelde me alleen zelf voor de keuze, wil ik verder of juist niet. Ze gaf me alleen haar visie, ik moest zelf bedenken of dat goed was of niet. Ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik niet meer terug ben gegaan. Het was het gewoon niet.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:39

He meis dat schiet ook niet op zo Het lijkt wel of je een soort van Burn out hebt Verward Als ik je verhaal zo lees zou ik zeggen dat je eens een paar weken met vakantie moet gaan naar een lekkere luie bestemming en eens een keer helemaal niets doen behalve op je kont in het zand liggen met een boek of alleen maar slapen. Doen wat jij wil.. als je alleen maar wil slapen dan doe je dat. Je zou wat meer tijd voor jezelf moeten nemen want dit gaat niet goed zo hoor.

Ik vind het een beetje vreemd van die psych dat ze je zomaar met een kluitje in het riet naar huis hebt gestuurd. Is er geen andere psych in die praktijk behalve zij? Je kunt gewoon zeggen dat het niet klikt met haar en je een gesprek met iemand anders kunt krijgen.

Ik heb ook wel eens van die periodes dat ik het allemaal even niet meer zie zitten en begin door te draaien en dan gaat ook echt alles verkeerd Ik moet mezelf dan stevig aanpakken omdat ik mezelf anders helemaal gek maak en ik steeds verder doordraai. Ik doe nu alleen nog maar dingen die ik echt wil doen en luister goed naar mijn lichaam. Ik heb net 2 wkn vakantie gehad en ben gewoon thuis gebleven en heb zelfs dagen een gat in de dag geslapen en ben erg lui geweest maar ik had dat gewoon nodig.

Laat je niet gek maken Ilona en wil lief zijn voor Roy he Knipoog Schijnheilig Doe het rustig aan.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:40

De enige tip die ik heb is een hele praktische... koop een goede klamboe. Je slaapt 10x beter, en dat helpt misschien al een beetje...

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:16

Jee mensen kunnen van een mug ook echt een olifant maken. Als ik de wereld zo zwart zou zien zou ook alles mis gaan. Mijn auto weigerd ook wel eens, mijn mobiel doet het ook wel eens niet, ik heb ook muggen in mijn kamer en ik heb ook wel heel veel dingen die niet lopen zoals ik dat graag zou willen net zoals tig andere mensen.

Ik vind dat je erg zwak klinkt in alles wat je schrijft. Je maakt jezelf zo zoals je nu bent. Door telkens zo door te gaan met klagen en zwart zien kom je geen stap verder. Dit is al het zoveelste klaag berichtje dat ik van je lees en nog steeds is er niets veranderd. Als je echt psychisch ziek bent moet je je hulp niet afwijzen en minstens doorgaan met een psycholoog.

Misschien komt ik wel bot over, maar je hebt toch niets aan een reacties waarin ik zeg dat ik het zo zielig voor je vind, zulk soort reacties heb je al genoeg gehad.

Sterkte verder.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:18

Hey meid, ook ik dacht dat het nu weer aardig goed met je ging!
Maar helaas is dit dus niet ( meer ) zo.
Ik moet zeggen dat het berichtje van Roy ook niet echt positief klonk.
Bedenk wel dat hij je alleen maar dolgraag wil helpen.
Hij is hartstikke gek met/op je en kan er neem ik aan niet tegen dat jij je zo 'down' voelt.

Ik weet dat het weinig zin heeft om te zeggen, maar mocht ik iets kunnen doen dan hoor ik het graag.
Wil je best een dag helpen om wat werk bij je op stal weg te werken, indien mogelijk.

Heel veel stekte meid, en Roy ook! Ach gut

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:21

Manda schreef:
Jee mensen kunnen van een mug ook echt een olifant maken. Als ik de wereld zo zwart zou zien zou ook alles mis gaan. Mijn auto weigerd ook wel eens, mijn mobiel doet het ook wel eens niet, ik heb ook muggen in mijn kamer en ik heb ook wel heel veel dingen die niet lopen zoals ik dat graag zou willen net zoals tig andere mensen.

Ik vind dat je erg zwak klinkt in alles wat je schrijft. Je maakt jezelf zo zoals je nu bent. Door telkens zo door te gaan met klagen en zwart zien kom je geen stap verder. Dit is al het zoveelste klaag berichtje dat ik van je lees en nog steeds is er niets veranderd. Als je echt psychisch ziek bent moet je je hulp niet afwijzen en minstens doorgaan met een psycholoog.

Misschien komt ik wel bot over, maar je hebt toch niets aan een reacties waarin ik zeg dat ik het zo zielig voor je vind, zulk soort reacties heb je al genoeg gehad.

Sterkte verder.


Je komt inderdaad bot over.
Een psycholoog helpt niet altijd!
En ze is ook nog niet in zo'n ver stadium dat een psychiater nodig is.

Ook ben bij een psycholoog geweest om n trauma dat ik heb opgelopen.
De eerste paar keer had ik het idee dat het hielp, ik kon me verhaal kwijt en ze leek me te begrijpen.
Totdat ik op het punt kwam dat ik ook bij andere mensen mijn verhaal kwijt kon.
En ondanks dat ik zeker 4 maand bij de psycholoog kwam heb ik nu nog last van mijn trauma. ( 5 jaar later ).

Heel af en toe kom ik nog bij de psycholoog, maar echt helpen doet het niet (meer ).

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:24

Manda schreef:
Jee mensen kunnen van een mug ook echt een olifant maken. Als ik de wereld zo zwart zou zien zou ook alles mis gaan. Mijn auto weigerd ook wel eens, mijn mobiel doet het ook wel eens niet, ik heb ook muggen in mijn kamer en ik heb ook wel heel veel dingen die niet lopen zoals ik dat graag zou willen net zoals tig andere mensen.

Ik vind dat je erg zwak klinkt in alles wat je schrijft. Je maakt jezelf zo zoals je nu bent. Door telkens zo door te gaan met klagen en zwart zien kom je geen stap verder. Dit is al het zoveelste klaag berichtje dat ik van je lees en nog steeds is er niets veranderd. Als je echt psychisch ziek bent moet je je hulp niet afwijzen en minstens doorgaan met een psycholoog.

Misschien komt ik wel bot over, maar je hebt toch niets aan een reacties waarin ik zeg dat ik het zo zielig voor je vind, zulk soort reacties heb je al genoeg gehad.

Sterkte verder.


Als je al eenmaal in die neerwaardse spiraal zit dan maak je nu eenmaal van alle 'normale' problemen een olifant Manda Ik weet het want ik heb er ook in gezeten... je kunt dan niet meer normaal en logisch nadenken want je kunt dan alleen nog maar janken en schreeuwen en je afvragen waarom jij dat allemaal hebt! Ik denk dat Ilona een beetje overspannen is of misschien depressief... en dan reageer je gewoon extremer over zaken waar een ander van denkt.. tsja waar maak je je druk om.

Een klamboe is wel een goed advies trouwens.. heb ik ook gedaan en bespaart me veel ergernissen

Ik denk niet dat Ilona zit te wachten op een reactie van ons dat we het of haar zielig vinden

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:25

Het komt bot over, maar ergens zit in een kern van waarheid, Iloon wat heb je eraan als mensen medelijden met je hebben?? Helemaal niks.. je koopt er niks voor dat weet je zelf ook.
Ook ik voel me op het moment niet goed (ook al gaat er misschien deze week iets leuks gebeuren), maar ik ga ook niet bij de pakken neerzitten, het heeft geen zin. Ik heb ook een hele tijd bij een haptonoom gelopen om van alles op een rijtje te krijgen en om tot rust te komen, ik heb het toen tegen je gezegt en echt probeer het eens, als je zover bent zoals jij nu los je het in je eentje niet op, je duwt jezelf alleen maar meer de put in!!
Kom op meis, je kan het heus wel!!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:25

AnneOmie"]
[quote="Manda schreef:
Jee mensen kunnen van een mug ook echt een olifant maken. Als ik de wereld zo zwart zou zien zou ook alles mis gaan. Mijn auto weigerd ook wel eens, mijn mobiel doet het ook wel eens niet, ik heb ook muggen in mijn kamer en ik heb ook wel heel veel dingen die niet lopen zoals ik dat graag zou willen net zoals tig andere mensen.

Ik vind dat je erg zwak klinkt in alles wat je schrijft. Je maakt jezelf zo zoals je nu bent. Door telkens zo door te gaan met klagen en zwart zien kom je geen stap verder. Dit is al het zoveelste klaag berichtje dat ik van je lees en nog steeds is er niets veranderd. Als je echt psychisch ziek bent moet je je hulp niet afwijzen en minstens doorgaan met een psycholoog.

Misschien komt ik wel bot over, maar je hebt toch niets aan een reacties waarin ik zeg dat ik het zo zielig voor je vind, zulk soort reacties heb je al genoeg gehad.

Sterkte verder.


Als je al eenmaal in die neerwaardse spiraal zit dan maak je nu eenmaal van alle 'normale' problemen een olifant Manda Ik weet het want ik heb er ook in gezeten... je kunt dan niet meer normaal en logisch nadenken want je kunt dan alleen nog maar janken en schreeuwen en je afvragen waarom jij dat allemaal hebt! Ik denk dat Ilona een beetje overspannen is of misschien depressief... en dan reageer je gewoon extremer over zaken waar een ander van denkt.. tsja waar maak je je druk om.

Een klamboe is wel een goed advies trouwens.. heb ik ook gedaan en bespaart me veel ergernissen

Ik denk niet dat Ilona zit te wachten op een reactie van ons dat we het of haar zielig vinden
[/quote]

Zoiets bedoelde ik ook een beetje te zeggen met mijn bericht, alleen ik kan me nooit zo goed verwoorden Clown

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:26

Miep, ze mag dan wel bot overkomen, maar eerlijk gezegt ben ik wel blij dat er iemand is die zo'n bericht plaatst. Ik deel niet in alles de mening wat ze zegt maar ben het wel eens dat ze dingen te veel met zich mee draagt terwijl ze het er zelf naar maakt (werk, 2 studies, paarden en dan de rest nog allemaal). Ook ben ik nog steeds van mening dat ze naar een andere psycholoog moet want als de psych al zoiets zegt dat ze het zelf wel verder kan, dan vraag ik me af hoe de rest van het gesprek is geweest (wat waarschijnlijk ook nergens op heeft geslagen...), en zolang ze geen andere psycholoog heeft bezocht, kan ze ook niet vertellen dat het niets helpt. Ik ben niet kwaad op haar, maar ik wil alleen alles doen om haar te kunnen helpen en ik hoop ook niet dat dit bericht nog meer zand doet opwaaien....

AnneOmie schreef:
Als je al eenmaal in die neerwaardse spiraal zit dan maak je nu eenmaal van alle 'normale' problemen een olifant Manda


Helemaal mee eens, en dat doe ik zelf ook, dat weet ik als ik sommige berichten terug lees, en misschien doe ik het nu ook wel, maar ik doe het met een goed doel en ik hoop dat ze dat kan waarderen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:27

Manda zo gaat het niet. Ik zit ook absoluut niet lekker in mijn vel. En geloof me, je wil wel, maar je kan gewoon niet. Ik ben nu ook al genoodzaakt om mijn paard te verkopen, dat is echt niet voor de lol hoor.
Heb vanmiddag weer een potje zitten janken, omdat ook ik eens graag lekker op vakantie wil, maar ja, dat kan niet.
Was het maar zo makkelijk om alles achter je te laten en je er niks van aan te trekken. Helaas is het juist omgekeerd. Als je het opkropt gaat het fout.
Gelukkig heb ik aan Roel een goede steun en toeverlaat, maar nu hij op vkantie is gaat het met mij ook helemaam mis hoor. Ben blij dat hij maandag weer thuis komt.

Iloon, ik weet hoe je je voelt, je wil echt wel, I know, maar je kan gewoon niet. Net als ik. Eens er lekker een week tussenuit gaan zou idd al goed kunnen helpen, maar daar moet je dan weer het geld voor hebben.

En aan mensen die zeggen dat je het allemaal zlef wel op kunt lossen en dat je overal een groot probleem van maakt, die hebben echt nog niet in jouw situatie gezeten.

Kom anders lekker een keer hierheen, heerlijk buiten zitten, niks doen, zonnen of een boek lezen Lachen

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:29

Miep"]
[quote="AnneOmie"][quote="Manda schreef:
Jee mensen kunnen van een mug ook echt een olifant maken. Als ik de wereld zo zwart zou zien zou ook alles mis gaan. Mijn auto weigerd ook wel eens, mijn mobiel doet het ook wel eens niet, ik heb ook muggen in mijn kamer en ik heb ook wel heel veel dingen die niet lopen zoals ik dat graag zou willen net zoals tig andere mensen.

Ik vind dat je erg zwak klinkt in alles wat je schrijft. Je maakt jezelf zo zoals je nu bent. Door telkens zo door te gaan met klagen en zwart zien kom je geen stap verder. Dit is al het zoveelste klaag berichtje dat ik van je lees en nog steeds is er niets veranderd. Als je echt psychisch ziek bent moet je je hulp niet afwijzen en minstens doorgaan met een psycholoog.

Misschien komt ik wel bot over, maar je hebt toch niets aan een reacties waarin ik zeg dat ik het zo zielig voor je vind, zulk soort reacties heb je al genoeg gehad.

Sterkte verder.


Als je al eenmaal in die neerwaardse spiraal zit dan maak je nu eenmaal van alle 'normale' problemen een olifant Manda Ik weet het want ik heb er ook in gezeten... je kunt dan niet meer normaal en logisch nadenken want je kunt dan alleen nog maar janken en schreeuwen en je afvragen waarom jij dat allemaal hebt! Ik denk dat Ilona een beetje overspannen is of misschien depressief... en dan reageer je gewoon extremer over zaken waar een ander van denkt.. tsja waar maak je je druk om.

Een klamboe is wel een goed advies trouwens.. heb ik ook gedaan en bespaart me veel ergernissen

Ik denk niet dat Ilona zit te wachten op een reactie van ons dat we het of haar zielig vinden
[/quote]

Zoiets bedoelde ik ook een beetje te zeggen met mijn bericht, alleen ik kan me nooit zo goed verwoorden Clown
[/quote]

Heb ik ook wel eens last van Haha! Ik vond dat je je prima verwoordde Sorry even off topic Nagelbijten / Gniffelen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:31

Rinske schreef:
Iloon, ik weet hoe je je voelt, je wil echt wel, I know, maar je kan gewoon niet. Net als ik.

het klinkt misschien heel gemeen, maar dit komt op mij ook over als een tikkie zelfmedelijden.
Ik sluit me dan ook aan bij Manda. Het is heel rot als je je zo voelt, maar je moet er zelf uit zien te komen en dan moet je ook hulp accepteren en niet gelijk afwijzen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:36

Als je je zo kl*te volet kun je er zelf niet meer uitkomen! Dat is juist het probleem, iedereen zegt, stel je niet aan, je hebt een mooi leven. Maar voor jou voelt dat niet zo.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:45

Manda is misschien bot maar verwoord in harde vorm een beetje de boodschap die ik wilde overbrengen alleen dan genuanceerder. Jur, niemand wil je hier kwetsen maar als jij zegt zonder hulp van psych te kunnen, ik geloof dat niet. Wat heb je eraan als je steeds maar hulp afwijst? op een gegeven moment gaan mensen je niet meer serieus nemen terwijl jij dat absoluut wel bent. Als je in jouw koppie kijkt is het logisch dat alles het einde van de wereld lijkt. Zo heb ik het zelf gevoeld dus die reactie is nie thelemaal fair. Maar je zult toch een andere psych moeten zoeken. WAs deze van het Riagg ofzo? Zoek een die bij je past. Want meid, zonder ga je er niet komen. En het is geen schande om naar een loog te gaan. Ik ga binnenkort weer en ik kijk er naaruit want de voorheen zulke zware gespreken zijn in superinteressante onderwerpen veranderd waar ik ontzettend veel van leer. En ik heb er wat aan. Ik ben een totaal ander mens. Ok, met vallen en opstaan maar ik kom er wel.

Kop op meid, we willen allemaal achter je staan maar als jij zelf al niet wil dan heeft het voor ons ook geen zin. Denk eens aan lieve Syph, hij wil alles voor je doen maar jij weigert hulp en dan houdt het op een gegeven moment voor ons, maar ik denk ook voor Syph op. Hoe machteloos moet hij zich wel niet voelen?

Heel veel liefs, Hanifa

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:45

Ik weet dat je het in je vorige topic er al niet mee eens was, maar volgens mij ben je echt depressief. En dit is een ziekte, niet zomaar een gevoel.

Ik vind het een heel slecht iets dat die psycholoog je zo makkelijk heeft laten gaan. Als je depressief bent (ik blijf erbij) dan kan je juist als de beste naar de buitenwereld toe mooi weer spelen als je wilt. Dat heb je dus zitten doen bij die psycholoog. Je hebt wel verteld wat er allemaal mis was, maar op een sterke manier. Zodat ze dacht dat je er zelf wel uit kon komen. Stom dat ze je geloofde... ga naar een andere psycholoog en praat écht.

Wil je dit niet, ga eens naar de dokter. Haal anti-depressiva. Ik zeg zeker niet dat dit goed voor je is of wat dan ook. Maar hierdoor weet je gelijk zeker dat je depressief bent. Ik geloofde het eerst zelf ook niet, toen gaf de dokter me Xeroxat. Een anti-depressiva. Ik ben nog nooit in mijn leven zo ontiegelijk vrolijk of actief geweest!!! Ik ben na een maand gestopt, want het zijn heftige medicijnen en geen M&M's. Langzaam kwam het rotgevoel weer terug, de moeheid... en toen wist ik zeker dat ik het had. Pas dan sta je er voor open.

Ik ben toen naar een psycholoog gegaan en heb daar écht zitten praten. als een psycholoog zegt dat je zelf maar moet kijken of je terug wilt komen of niet dan moet je terug gaan! Je doet jezelf tekort als je niet gaat. Of durf je niet? Of wil je eigenlijk niet beter worden? (dit kan allemaal hoor, sommige mensen zijn zo ziek dat het vooruitzicht beter te worden ze ook al niet meer aanstaat)

Sterkte Iloon, en vergeet niet de mensen die van je houden genoeg liefde terug te geven. Je krijgt zo ontzettend veel spijt als ze je straks achterlaten omdat je zo doet tegen ze. Ik heb mijn hele lieve vriend verloren tijdens mijn ziekte, maar die fout alsjeblieft niet ook..