wat als je partner geen kinderen (meer) wilt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

wat als je partner geen kinderen (meer) wilt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 14:30

Een vriendin van mij zit met een heel moeilijk dilemma. Ze is 32 jaar, woont 5 jaar samen met haar vriend en heeft al 8 jaar een relatie. Het is de bedoeling dat zij binnen een jaar een huis gaan kopen. Toen het in de beginperiode serieus met haar vriend werd, hebben zij het over kinderen gehad. Zij waren het er toen over eens dat zij beiden kind(eren) wilden (later als ze groot waren). Aangezien ze nu 32 is en de klok zachtjes begint te tikken werd het onderwerp "kinderen" een half jaartje geleden weer eens aangezwengeld. Wat bleek: Vriendlief wil helemaal geen kinderen. Nu niet , strakjes niet en nooit niet. Hij vind kinderen fatastisch... Zolang ze van iemand anders zijn. Logeren...? hartstikke leuk.
Zolang hij de verantwoording maar niet 24 uur per dag heeft.....

Vriendin wil echter wel kinderen..... Wil die kans ook nog niet weggooien
Houdt van haar vriend, maar voelt zich ook ontzettend bedrogen... (waarom komt hij daar pas na 8 jaar mee?)
Maar ze is ook nuchter. Beseft dat ze haar vriend niet kan dwingen om kinderen te willen. Hem er inluizen is geen optie.
Zij zal dus een keuze moeten maken..... vergaan met haar vriend en kinderen uit haar hoofd zetten of alleen verdergaan en hopen dat ze nog een leuke vent tegenkomt waar ze kinderen mee kan krijgen.

Wat vinden jullie?


Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 15:12

Ik denk zelf dat hij het 8 jaar geleden ook meende dat hij zei dat hij kinderen wilde. Alleen komt " later als ik groot ben" nu wel erg dichtbij...
Hij moet dan "volwassen" worden. Hij wil het egocentrisch leventje niet opgeven.


Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 15:45

met "egocentrisch" bedoel ik in dit geval. Gaan en staan waar je wilt en wanneer je wilt. zonder dat je rekening hoeft te houden met...

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 08:12

_inge_ schreef:
En mij lijkt (ik zeg niet dat het bij hen zo is) dat als je na 8 jaar nog niet weet wat je partner wil dat je relatie ook niet veel inhoud.


En wat als iemand nu in die 8 jaar van gedachten veranderd en op het "moment supreme" (stoppen met voorbehoedsmidddelen) aangeeft dat hij van gedachten is veranderd? Kan in de beste relaties voorkomen lijkt mij.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 14:42

Als je het over eens bent dat je kinderen wilt, dan heb je het er toch niet meer dagelijks over? volgens haar zeggen hadden ze ongeveer een jaar afgesproken om ongeveer een half jaar geleden met voorbehoedsmiddelen te stoppen. In de 7 jaar daarvoor hebben ze het er enkele malen over gehad. maar niet vaak. Ze waren het er immers over eens dat in de toekomst kinderen welkom zouden zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie