Welke telefoon? En met of zonder abonnement?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Welke telefoon? En met of zonder abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 12:01

Ik heb nu een telefoon die kuren heeft, dus ik wil graag een andere!
Maar ik weet niet zo goed welke en zonder of met abonnement...

- Ik wil graag een telefoon die niet te klein en te groot is
- Niet zo ingewikkeld is in gebruik
- Liefst van Nokia, Motorola of Siemens

Ik sms veel, maar bel weinig..laat me vaker bellen Haha!
Er zijn natuurlijk verschillende abonnementen, maar welke zou ik het beste kunnen nemen? Aan bijvoorbeeld 100 belminuten heb ik niet zoveel omdat ik niet zo vaak bel, dus dat krijg ik nooit op.. Nu heb een telefoon met kaart en haal 2 x in de maand een beltegoed kaart van 20 Euro..
Als ik een abonnement neem zal ik dan voordeliger uit zijn?
Wat hebben jullie? Ik ben benieuwd of er ook een abonnement is voor mensen die weinig bellen maar veel smsen... Lachen

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Linda

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:09

Ik ga vandaag een nieuwe telefoon halen (niet kopen Haha!). Ik neem de Siemens M55 met een orange abbo van €20 voor 2 jaar. De telefoon krijg je er dan gratis bij. Ik heb voor Orange gekozen, omdat alles in de bundel zit. Voor 20 euro kan je dus bellen, smsen, wappen en nog meer. Het is een soort beltegoed, bel je meer, gaat je bundel minder snel op dan dat je meer smst.
Ik heb gekozen voor de Siemens M55, omdat ik weer eens wat anders wou. Ik heb al bijna 2 jaar mijn Nokia 3330 en die is me erg goed bevallen, niet alleen qua menu, maar ook dat hij het nog goed doet nadat ik hem heel vaak heb laten vallen. Ik hoop dat de Siemens het ook zo lang vol kan houden. Ik ben mijn Nokia echt zat, en zijn dit is zijn laatste dag als werkend mobieltje, tenzij hij een andere eigenaar krijgt.
Siemens M55 and Orange, here I come!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:12

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik zit bij Orange, en had een abonnement van 15 euro per maand. Daar redde ik het makkelijk mee, had zelfs elke maand over en dat kon ik meenemen naar de volgende maand. Op een gegeven moment had ik zoveel gespaard, dat ik een potje had van 30 euro! Omdta ik toen voor 2 maanden naar het buitenland ging heb ik mijn abonnement veranderd. Nu heb ik een kaart maar vind dat he-le-maal NIKS!! Dat zou ik je echt afraden. Als je beltegood op is moet je eerst een kaart kopen om het op te waarderen. Daar heb je ook zo lekker veel aan als er net op zo'n moment iets gebeurt en je dus niet kan bellen....
Nu ga ik weer een abonnement nemen, maar wel met een nieuwe telefoon want die van mijn begint ook kuren te krijgen. (heb hem ook al 2,5 jaar). Mijn probleempje is trouwens dat ik na de vakantie in Belgie ga studeren. Moet dus nog even kijken wat ik het beste kan doen, een belgisch abonnement of een nederlands abonnement...

Tip: kijk eens op de websites van de verschillende providers. Daar kan je zien welke abonnementen ze aanbieden. Tegenwoordig is het niet meer met de belminuten maar gewoon een vast bedrag per maand dat afgeschreven wordt. Je kan kiezen uit verschillende bedragen. Vaak krijg je bij een duurde abonnement voor weinig geld een telefoon erbij.

Hoop dat ik je een betje op weg heb geholpen. Ik zou je echt een abonnement adviseren

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:14

You go girl!!! Haha!

Je kan ook kiezen voor een Smart van Orange. Daar kan je een vast beltegoed per maand kiezen (5, 10 of 15 euro) en mocht dat opzijn en je wil meer bellen dan kan je gewoon opwaarderen met een kaart. Ook wel handig.

Een gratis telefoon erbij?? Tja, dan zal je meer aan een abo moeten gaan denken. Bij een prepaid moet je over het algemeen redelijk veel bijbetalen.

Laat je gewoon goed voorlichten in de winkel en uiteraard promoot ik Orange, maar dat lijkt me logisch Tong uitsteken (ik heb kortingsbonnen!!!!!)

En let er goed op, dat indien jij veel gebeld wordt en je beltegoed overhoudt aan het einde van de maand dat je bij KPN en T Mobile dat bedrag niet onbeperkt mag meenemen. Dat bedrag vervalt na 2 maanden, achtelijk dus!
Bij Orange mag je het onbeperkt meenemen, zoveel en zolang als je wilt!

Succes met je keuze!

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 12:26

Bedankt alvast!!
Ik heb net eens op site's gekeken en ik vind de Nokia 8310 erg mooi, maar ik kan nergens vinden of je bij die telefoon een abonnnement kunt krijgen?! Waar kan ik dat vinden? En de keuze uit verschillende abonnementen?? Wie kan mij dat vertellen?

Groetjes Linda

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:44

Als je kijkt op www.orange.nl en je klikt op 'onze producten' en door naar bijv Free, dan zie je de kosten.
Klik je dan op 'telefoons' linksboven op zie je allerlei telefoons staan. Klik dan op 'e-shop' (in het midden, even goed lezen) en dan op "orange Free" dan zie je alle toestellen waaruit je kunt kiezen. Klik erop en je kan dan zien of je een toestel gratis krijgt en zo.

Moet lukken, gewoon even pielen en zo!

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:46

NOKIA 3410 met het o2 500 abonnement?
3410 is iig handig, makkelijk niet te klein, wel netjes
ziet er goed uit tegen een redeljike prijs, en mijn ervaring: niet kapot te krijgen, gaat alleen kapot in een magnetron, en wat ik heb gehad, tijdens een schuimparty in t schuim gevallen, toen deet ie t ook niet meer

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:48

klaasfeuth schreef:
NOKIA 3410 met het o2 500 abonnement?

Let er dan wel op dat je niet naar alle nummers gratis kan bellen met dit abonnement (alleen 02 nummers en vaste nummers, dus naar alle andere netwerken moet je bijbetalen en komen er dus toch belkosten over je abonnement heen).

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:59

geen siemens (ik heb een M 50) nemen, ik vind die echt niet gebruiksvriendelijk, vooral het toestenbord niet. je moet echt rammen op de toetsen eer er een woord uitkomt en dan nog de helft van de keren reageert hij niet. nokia, wat mn vriend heeft, vind ik véél gebruiksvriendelijker, zeker voor smsjes!!succes met je keuze

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:05

Ik heb een nokia 6610 erg leuk toestelletje en niet te klein, ik had dezelfde eisen als jouw maar bel iets vaker, ik heb ook een orange 30 abbonement. Handig bij de telefoon: een radio! Heerlijk als je moet fietsen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:13

Ik heb trouwens sinds kort een T-mobile 75 abonnement met een sms-bundel erbij. Het abonnement is maar 15 euro per maand (ik mocht het abonnement wel opschroeven maar niet overstappen naar een goedkoper abonnement, dus eerst uitproberen hoeveel ik werkelijk bel enz) en de sms-bundels kosten een paar euro voor tientallen SMS'jes.
Dan ben je dus iig al goedkoper uit dan je nu bent omdat je 40 euro per maand aan beltegoed besteedt en je hebt veel meer waar voor je geld.
Ik had ook geen aansluitkosten en kreeg er gratis een Samsung A800 bij, ben er erg tevreden over.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:32

Ik bel al jaren gewoon met een kaart.
Werkt handig en je kan altijd opwaarderen gewoon door te bellen naar je bank.. (weet niet precies hoe dat werkt)..
Ik heb ook een Orange Kaart en zou niet anders willen dan gewoon lekker zelf opwaarderen.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 11:18

Ik ben gister naar Belpunt gegaan en heb al een telefoon met abonnement! Een Siemens M55 ( wou eerst de Nokia 8310 nemen, maar vond de M55 toch fijner in de hand liggen ). Met een Orange free 30 abonnement!! 1 jarig abonnement en de telefoon had ik dus voor € 19,50. Ben er heel blij mee!

Groetjes Linda

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:20

Goed zo!!! Leuk dat je zo snel bent geslaagd!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:30

Cody schreef:
Ik heb trouwens sinds kort een T-mobile 75 abonnement met een sms-bundel erbij. Het abonnement is maar 15 euro per maand (ik mocht het abonnement wel opschroeven maar niet overstappen naar een goedkoper abonnement, dus eerst uitproberen hoeveel ik werkelijk bel enz) en de sms-bundels kosten een paar euro voor tientallen SMS'jes.
Dan ben je dus iig al goedkoper uit dan je nu bent omdat je 40 euro per maand aan beltegoed besteedt en je hebt veel meer waar voor je geld.
Ik had ook geen aansluitkosten en kreeg er gratis een Samsung A800 bij, ben er erg tevreden over.


Ik heb dezelfde, nouja.
Ik heb de 75 voor 7.50 E (omdat ik er geen foon bij wilde, alleen sim dus).
Daarbij heb ik de grootste sms bundel (120 smsjes = 12 e meen ik)
Ben* Knipoog er tevreden over