zwakke rug

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

zwakke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 13:26

nou hier zit ik weer dan, op de stoel terwijl ik nu eigenlijk rijden zou
weer last van mijn rug
hier zit ik al jaren mee

toen ik een jaar of 10 was is er in het zwembad een meisje op mijn hoofd gesprongen, ik had meteen enorm last van mijn rug, moest naar de dokter
hij constateerde een scoliose (een soort S in de rug) we weten niet zeker of het van die klap komt of aangeboren is, maar sindstoen had ik er last van.
fysiotherapie gehad en alles, en het leek weer wat beter te worden
maar elke keer als ik niet echt fit ben slaat het direct op mijn rug, soms wel weken achter elkaar last van gehad, maar dan ook weer hele tijden dat het goed ging
maar mag niet zware dingen tillen

deze winter ben ik op het ijs gevallen, moest naar het ziekenhuis voor foto's , de dokter dacht eerst dat ik mijn rug gebroken had, dat viel gelukkig mee, maar wel zwaargekneusd
daar lag ik dus weer
ik zou toen bijna de overstap maken naar de Z2, dat is er nooit meer van gekomen
na een paar weken leek het weer wat beter, en ik begon meteen weer van alles te doen, nou dat kon natuurlijk ook niet goed gaan
opeens had ik een blokkering in mijn rug, ik kon amper nog ademhalen, dus maar weer naar het ziekenhuis, valium en die rotzooi gekregen, en weer een paar weken niets gedaan
ik mag nu heel veel dingen niet meer, geen boekentas mee naar school (heb thuis én op school een stapel boeken), geen zware dingen tillen, niet uitmesten (oke, het heeft ook zo z'n voordelen) de stiften niet in de hoeven draaien

en nu zit ik hier weer, al een paar weken steeds beetje licht last van mijn rug, maar gewoon doorgaan natuurlijk, en nu ist weer mis
als ik mijn rechterbeen naar achteren doe met lopen dat het enorm pijn

ben door de huisarts en verschillende fysio's behandeld, ze hebben ook gezegd dat ik oefeningen moet doen (doe ik ook) en veel moet fietsen en zwemmen, maar daarvan krijg ik weer last van mijn knieen, en me tzwemmen last van mijn rug

nog meer bokkers hier met zwakke rug? en wat doen jullie eraan

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:33

mijn mams heeft et ook maar die zit op de fisio en heeft af en toe een prik in de onderrug en dan is het weer voor een half jaar over. dus die prik werkt heel goed

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:34

Ik heb niet echt een zwakke rug, maar sinds ik een paar maanden geleden hard van een paard was afgevallen heb ik af en toe nog steeds ineens erge last van mijn rug (nu ook, als ik de hele ochtend op de manege ben beziggeweest), het zit bij mij tussen mijn schouderbladen. Ik doe er eigenlijk niks mee, maar ik zou wel naar de fysio moeten (de huisarts had dat gezegd, dus moet er binnekort maar eens langsgaan).
Vroeger was bij mij ook scoliose geconstateerd, moest ook een tijd om het halfjaar naar het ziekenhuis om foto's te maken, maar gelukkig was het bij mij alleen door de groei dat mijn ruggegraat een lichte S-vorm kreeg en is het niet erger geworden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:54

Scoliose is aangeboren.

Als je het heel erg hebt opereren ze en zetten ze de boel weer rechter.

Ik zit dan nu met een hernia en heb 1,5 week geleden een zenuwblokkade gehad, sinds dien is de wereld weer voor mij toegankelijk.

Verwaarloos het niet.
Ik ben vorig jaar ook 2x bij de dokter geweest. De 1ste ker omdat ik altijd zo scheef sta/stond en de 2e keer omdat ik een hele rare beweging had gemaakt op een schrikkend paard.

Ik denk dat het scheef staan, het schrikken van het paard en het werk wat ik doe de oorzaak van mijn problemen zijn.
Met nadruk op het werk.

Wil je meer weten over rugklachten ga dan eens naar de startpagina of kijk eens op de nvvr.nl .

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 17:48

ik ben al regelmatig bij mijn huisarts geweest, heeft me een paar keer doorgestuurd naar het ziekenhuis, en zegt dat ik rustig aan moet doen
en ik moet fietsen en zwemmen van hem
paardrijden is helemaal niet geschikt voor iemand met zo'n zwakke rug als ik
van fietsen krijg ik last van mijn knieen, en van zwemmen enorm last van mijn rug
en met paardrijden heb ik er gelukkig geen last van

ik 'wooon' nu in het huis van 2 fysio's , dus als die woensdag thuiskomen van hun vakantie moeten die er maar even naar kijken, ik heb geen zin meer in mijn huisarts

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:42

Ik weet dat de stoelen van Stokke in veel gevallen een uitkomst is voor mensen met een hernia. Mischien dat dat in jou geval ook wel verlichting kan bieden. Als je eerst maar lekker kunt zitten....
In principe mag je de stoelen van Stokke een dag of wat thuis uitproberen, zodat je zeker weet dat het geschikt is voor jou (zijn knap aan de prijs).

Vraag er anders eens om bij die fysio's, die moeten de Stokke meubelen sowieso wel kennen...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:49

Ik heb precies hetzelfde als jij Bodien...
Als de pijn eromheen echt te erg wordt kan je geopereerd worden.
Bij mij is mijn rug altijd stijf, en als ik gesport heb, ook paardrijden doet het echt zeer. Daar moet ik dus mee uitkijken, niet teveel, te lang, en te gek rijden.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 14:19

wat heb jij dan precies? en waar zit het flair?
word jij ook geopereerd?