ik heb net gebeld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-01 12:58

naar de informatielijn en je mag nog niet buiten rijden maar op maneges mag je weer wel rijden lekker banketstaaf het staat echt onduidelijk in die brief dan

vb:
overig: recreatie met paarden wordt buiten de ingesloten gebieden weer toegestaan. Zowel buiten als binnen de ingesloten gebieden wordt het bezoeken van maneges weer toegestaan.

dit vind ik echt banketstaaf



_________________
[img]../upload/152/anihast.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thirza op 2001-03-24 11:59 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thirza op 2001-03-25 11:19 ]</font>

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-01 13:01

ik bedoel niet dat ik het banketstaaf vind dat er op maneges weer gereden mag worden (ik vond zelf dat ik het onduidelijk had gesreven) ik vind die brief alleen zo onduidelijk

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-01 13:20

mag je nou wel of niet buiten rijden

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-01 19:23

laat maar ik weet het al

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:53

Ikheb net gebeld (moet met een d dus )0800-1556
Dit is HET nummer ,ze vertleden me zo
Het hangt af van het gebied waar je woont
Waar ik woon beneden eindhoven ,mag ik gewoon met mijn paard naar buiten (onder de man dus ) maar ik mag hem niet in de trailer vervoeren aan de leidsels of in de leidsels mag ook
Dit ivm het eventueel eerder vervoeren van scheitenof gapen in de trailer ,ze nemen geen risico

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 10:08

Hihi, scheiten of gapen... Sorry moest ff lachen, die vergissing maak ik in spreektaal heel vaak en jij schrijft 'm hier gewoon op! Lachen

Maar ff serieus: net had ik mijn moeder aan de telefoon. Mijn zusje heeft bij dat 0800-nummer geïnformeerd of ze geen ontheffing kon krijgen, omdat ze thuis maar 30 m2 heeft om haar paard los te laten lopen. De vriendin van de broer van haar vriend (volgen jullie het nog?) was bereid om haar paard en dat van een vriendin onderdak te bieden tot het allemaal voorbij is. Zij hebben wel genoeg ruimte bij huis. Maar helaas, waar mijn ouders wonen is sinds gisteren tot toezichtsgebied verklaard, dus er mogen absoluut geen paarden over straat, zelfs niet als het paard voorlopig blijft waar hij heen gaat.

Dat meisje zit trouwens in Zwolle op school en werd gisteren gebeld dat ze vanaf morgen tot nader bericht thuis moet blijven. Mijn moeder maakte net tegen mij nog de grap: 'Pas maar op, als je hier morgen naartoe komt mag je misschien niet eens meer terug naar Utrecht!' Ik vind het niet eens zo'n rare opmerking. Heb er gisteren wel rekening mee gehouden toen ik ging skaten: niet door het buitengebied, wie weet wat je aan je wieltjes mee naar huis neemt.

Gisteren hebben m'n ouders ook geprobeerd hooi te halen, maar het gebied waarin ons weiland ligt (en dus ook de boerderij met ons hooi) schijnt met rood lint afgezet te zijn. Boeren in die buurt staan gewoon te huilen, er is zoveel onzekerheid over de toekomst van hun vee. Afschuwelijk... Er zijn gisteren wel melktanks op de weg bij Goor en Markelo gesignaleerd, waar ik dan toch weer niets van snap, want dat is volgens het besluit ook toezichtsgebied. Of zou er dan net weer een weg langs lopen die erbuiten valt?

Ik probeer verder een patroon te ontdekken in de uitbreiding van die gebieden. Volgens mij heeft het met de wind te maken. Zaterdagochtend werd het gebied uitgebreid naar het oosten en gisterenavond zag ik dat het ook naar het zuidoosten en zuiden was uitgebreid. Het wordt kouder, dus moet de wind gedraaid zijn van west via noordwest naar noord. Ja, eigenlijk wel logisch, het virus kan door de wind worden overgebracht...

Dit waren zo een beetje mijn overpeinzingen op een grijze zondagochtend...

_________________
<< < ...dreams are just goals without deadlines... > >>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-03-25 10:12 ]</font>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 10:31

Een kennisje heeft net vorige week een pony gekocht. Staat helaas niet bij ons in de buurt.Mag ze er helaas niet heen (die meneer heeft nog andere dieren). Ze baalt natuurlijk als een stekker. Spaar je jaren voor een eigen paardje, koop je hem, mag je er niet op rijden (ze kende hem al heel lang, heeeft er ook veel op gereden, maar nog niet nu die van haar is.)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 10:37

Tja en wie weet hoe lang het allemaal nog gaat duren!!!!
Kan nog wel weken gaan duren, is van te voren niet te zeggen want in Engeland blijft het uitbreken en helaas ligt Nederland daar wel erg dicht bij!!!

Jacqueline

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-01 11:18

Citaat:
Op 2001-03-24 20:53, schreef ineke:
Ikheb net gebeld (moet met een d dus )


ik weet het nederlands is mijn goedste vak