Activiteiten in de vakantie met baby?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Activiteiten in de vakantie met baby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 19:06

Voor ons is nu ook de vakantie aangebroken en aangezien wij net ouders zijn geworden gaan we dit jaar niet op vakantie
Maar om nou 3 weken thuis te gaan zitten dat zien we ook niet zo zitten.
Nu willen we een dagje naar de dierentuin.
Maar zijn er in een dierentuin goede voorzieningen om hem te verschonen?
We kunnen eventueel een dagje gaan winkelen (voeding gewoon mee en dan ergens op een terrasje de fles geven Pling ) maar heb je b.v bij een VD ook verschoon gelegenheid......(waar een mens zich niet al druk om maakt he Verward *grin*)

Wie weet verder nog leuke dingen te doen die toch wel met een baby in een kinderwagen te doen zijn???

[edit:BartVB]Titel[/edit]

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:11

Bij een dierentuin kan dat vaak wel, hoor.
Maar het lijkt me wel moeilijk om iets te bedenken. Het moet natuurlijk niet te warm zijn voor je baby.
Hoe oud is hij? Dagje zwembad misschien? Dat schijnt voor oude baby's wel leuk te zijn.
Of wandelen door het bos? Safaripark?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 19:19

Hij is 8 weken, dus nog best wel erg klein.
Zwemmen zitten we ook aan te denken maar dan in een binnenzwembad, ik denk namelijk dat buiten nog te koud is...........???

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:36

ehh dat moet je mij niet vragen, ik weet niks van kleine kinders.

Maar ik zou niet buiten gaan zwemmen, ook al is het lekker warm. Hij verbrandt waarschijnlijk nog heel gauw he? En moet ook niet in de felle zon.

EDIT: zag net je profiel, wat een schatje zeg! Leuk broertje heb je ook. Tong uitsteken

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:15

Volgens mij is daar in dierentuinen zoals bv. Blijdorp en Artis wel aan gedacht hor! En anders moet je even via de site een mailtje sturen...en volgens mij heb je in de grotere winkels zoals VD/Bijenkorf ook wel verschoonmogelijkheden denk ik...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:52

Ik heb DE oplossing.........

Jullie gaan gezellig naar het Noorder Dierenpark in Emmen, daar zijn goede voorzieningen voor die kleine ivm verschonen enzo, en op de terugweg kom je gezellig even bijkletsen in Fluitenberg......

Haha! Haha!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:57

Ben gisteren in burgers zoo geweest en zag daar toevallig een mevrouw haar baby verschonen! Daar kan het dus ook iig.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 13:06

Mika schreef:
Ik heb DE oplossing.........

Jullie gaan gezellig naar het Noorder Dierenpark in Emmen, daar zijn goede voorzieningen voor die kleine ivm verschonen enzo, en op de terugweg kom je gezellig even bijkletsen in Fluitenberg......

Haha! Haha!


Naar dat dierenpark willen we ook gaan Haha! , en als we niet al te laat zijn dan komen we even bij jou langs........ik laat je nog wel weten wanneer we gaan, en of jij dan ook kunt natuurlijk

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 13:08

kim20 schreef:
Ben gisteren in burgers zoo geweest en zag daar toevallig een mevrouw haar baby verschonen! Daar kan het dus ook iig.


Ik verwachte het eigenlijk al wel maar nu is het in ieder geval bevestigd OK dan! , kan dus met een gerust hart naar de dierentuin toe gaan.

Einde van de middag gaan we even een braderie proberen.........hopelijk rijd ik niet teveel mensen tegen de enkels Blauw oog

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:27

Als je het niet ver rijden vindt, kun je (eindelijk Knipoog ) eens bij mij langskomen.
Kan jij mijn kleintje bewonderen en ik de jouwe *LOL*

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:37

jacqueline"]
[quote="kim20 schreef:
Ben gisteren in burgers zoo geweest en zag daar toevallig een mevrouw haar baby verschonen! Daar kan het dus ook iig.


Ik verwachte het eigenlijk al wel maar nu is het in ieder geval bevestigd OK dan! , kan dus met een gerust hart naar de dierentuin toe gaan.

Einde van de middag gaan we even een braderie proberen.........hopelijk rijd ik niet teveel mensen tegen de enkels Blauw oog
[/quote]

In enschede zit een hele leuke redelijk grote kinderboerderij, en ik ben gek op kleine kindjes Schijnheilig

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:41

en zwemmen bij een center parcs zwembad? Daar heb je zat van die verschoningsdingen!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 01:07

8 weken oud? Dan kun je hem toch overal even verschonen? In elke luiertas zit tegenwoordig een verschoonkussen of je neemt iets soortgelijks mee. (met een handdoek erover voor het hygienisch effect)Hij draait toch nog niet dus je kunt het zo op een tafel doen. Wij deden het overal tot onze dochter wel te groot werd en met haar gedraai de hele design bank van mijn tante besmeurde..hihi!
Verder vinden baby's alles op gebied van wandelen leuk...en idd ook zwemmen.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 02:20

De achtbaan in???? Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:30

Bijna bij alle V en D's hebben ze bij de toiletten een verschoongelegenheid. Idem bij Emmen Dierentuin. Zwemmen mag geloof ik vanaf ca 6 weken? Ik denk dat het met warm weer ook best buiten zou kunnen, maar dan na het badderen goed afdrogen en weer shirtje/broekje aan. In de meeste zwembaden hebben ze ook baby-gelegenheid. Tegenwoordig is babyzwemmen erg in... Er schijnen ook speciale luiers te zijn die je in het water aan kunt doen.
Ik heb voor onze baby een heuse zwembroek gekocht met klittebandsluiting en een strikveter (aquanappie). Die komt bij Baby-Walz weg, een Duitse postorder.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 02:19

Huggy Swimmers wegwerpluiers hebben wij. Bij alle drogisten gewoon te koop. Hoewel een heuse zwembroek natuurlijk nog schattiger is, Riette!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:53

Mijn broertje is ook altijd naar babyzwemmen geweest, had ook een 'echte' zwembroek Lovers

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 17:00

Ik heb ook een "echte" zwembroek voor hem gekocht Haha! , maar ik ben zo bang dat hij gaat kakken in het water hahahahaha

Vandaag zijn we trouwens de hele dag bij de internationale menwedstrijd geweest in Beekbergen, en Johan is lekker de hele dag meegeweest in de draagzak......heb echt geen kind aan hem gehad.....tegen de tijd dat hij voeding moest ben ik naar de auto gegaan waar ik een termosfles had liggen met voeding, daarna verschoont en "hup"de draagzak weer in en weer lekker bij het mennen wezen kijken........ging echt super OK dan!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:25

Die aqua-nappie die ik heb voor de baby heeft een luiermodel. De drolletjes blijven er als het goed is ook inzitten (tot je hem loshaalt). Handig zo'n draagzak. Is dat meer zo'n draagdoek idee, of echt een "stoeltjes" idee waarin ie tegen jou buik aanhangt?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 13:45

Riëtte schreef:
Die aqua-nappie die ik heb voor de baby heeft een luiermodel. De drolletjes blijven er als het goed is ook inzitten (tot je hem loshaalt). Handig zo'n draagzak. Is dat meer zo'n draagdoek idee, of echt een "stoeltjes" idee waarin ie tegen jou buik aanhangt?


Het is het echte stoeltjes idee.......waarin hij heerlijk tegen de buik hangt........
Ik heb het als kraamkado gekregen.....die dingen zijn echt super duur maar zoals ik het nu ervaar zeker het geld waard *LOL*
Je kan ze in allerlei kleuren kiezen........dat viel nog niet mee (mocht hem zelf gaan kopen OK dan! ), ik heb het in een cremekleur genomen, maar heb nog even zitten twijfelen met die in spijkerstof Lachen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:42

jacqueline schreef:
Ik heb ook een "echte" zwembroek voor hem gekocht Haha! , maar ik ben zo bang dat hij gaat kakken in het water hahahahaha

haha, lekker fris dan *LOL*

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:22

Kinta"]
[quote="jacqueline schreef:
Ik heb ook een "echte" zwembroek voor hem gekocht Haha! , maar ik ben zo bang dat hij gaat kakken in het water hahahahaha

haha, lekker fris dan *LOL*
[/quote]

Haha, kakken in het water!!Pfff, het zal je maar gebeuren, snel weg wezen dus. Je kan anders ook altijd een beroep op mij doen: Carlien de oppasser, vind ik geweldig! Haha, maar het gaat er natuurlijk om dat jullie samen met hem weg kunnen. Bij elke dierentuin kun je verschonen hoor, zelfs bij de Apenheul, en das mooi dichtbij!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 17:25

Clien schreef:
Carlien de oppasser, vind ik geweldig! Haha, maar het gaat er natuurlijk om dat jullie samen met hem weg kunnen. Bij elke dierentuin kun je verschonen hoor, zelfs bij de Apenheul, en das mooi dichtbij!


Hmmm ik zal het onthouden van dat oppassen haahahha.
Apenheul daar ga ik nog niet heen met hem.......ben bang voor die loslopende apen daar, dat ze me in de kinderwagen gaan zitten.......als hij straks (volgend jaar) wat groter is en hij zit in de buggy dan ga ik er wel heen *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:45

Zo'n draagzak heb ik van mijn zus gekregen. Die heeft hem vroeger ook heel veel bij haar kids gebruikt. Verder hebben we van mijn baas een rugdrager kunnen overnemen (moeten ze wel weer wat ouder voor zijn), dat lijkt mij toppie voor de vakantie (we willen weer naar Zuid-Limburg volgend jaar, is een beetje zwaar drukken met een buggy, dan maar op de rug!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:34

jacqueline"]
[quote="Clien schreef:
Carlien de oppasser, vind ik geweldig! Haha, maar het gaat er natuurlijk om dat jullie samen met hem weg kunnen. Bij elke dierentuin kun je verschonen hoor, zelfs bij de Apenheul, en das mooi dichtbij!


Hmmm ik zal het onthouden van dat oppassen haahahha.
Apenheul daar ga ik nog niet heen met hem.......ben bang voor die loslopende apen daar, dat ze me in de kinderwagen gaan zitten.......als hij straks (volgend jaar) wat groter is en hij zit in de buggy dan ga ik er wel heen *LOL*
[/quote]

Ja dat is natuurlijk wel weer zo he! Is het niet Johan die aan het kakken is, dan zijn het wel de apen!! *LOL* *LOL* *LOL*