therapie werkt niet meer :-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

therapie werkt niet meer :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 23:18

ik was degene met het topic over retropatelaire chondropathie laatst,

het leek erop dat de fysiotherapie met de mc connel therapie aansloeg, maar niet dus, de pijn in mn heupen, knieen, en scheenbenen komt weer terug, als ik mn zolen in heb wordt hetalleen maar erger,

ik heb alles al geprobeert, kniebanden, cesartherapie, fysiotherapie, zolen, mcconnel tehrapie, bij de orthopeed gelopen, nu weer bij de podolopg, en niemand die me kan vertellen het gaat over of wat dan ook,

ik ben pas 16 jaar, vind mezelf veels te jong om aan de pijnstillers te gaan,

heb een keer een homeopatisch middel gebruikt, aar zoals bij al die middelen wordt het eerst erger, zo erg dat ik de trap niet meer op kwam, ben gestopt want ik kon de pijn niet aan,

ik mag NIET fietsen, NIET rennen, NIET traplopen, NIET zware dingen tillen, wat hou ik dan nog over, ja op mn knolloe rijden, maar daar moet ik heen met de fiets, en als ik dan geen energie heb,
ben de laatste tijd ook erg moe, heb net een bacteriele infectie en een zware bloedarmoede acher de rus, en heb het idee dat het me teveel word, heb nergens zin in,

ik heb zoveel energie in mn hoofd, maar mn lichaam heeft het niet, en dat maakt me gek,

zou ik toch maar aan de pijnstillers gaan, het worden dan vrij zware, en ik weet ook als ik er eenmaal aan begin, kan ik niet meer stoppen,
help wat moet ik nou, die pijn is echt niet te houden (ben me niet aan het aanstellen u, echt niet, al snap ik het wel als je dat denkt)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:23

Doet me denken aan een spreuk: Het juk des levens wordt niet naar draagkracht gecreeerd Scheve mond
Ik wens je veel sterkte toe!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 23:30

ja, is idd een mooie en toepasselijke spreuk
dankjewel in ieder geval

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:39

wat klote zeg!
t is heel herkenbaar, zoals je wee heb ik precies hetzelfde, maar gelukkig geen last van mn heupen enzo, alleen mn knieën.
laatst fietste ik naar het e3 strand(brommer staat er niet altijd 100% veilig) het is nog geen 7 km, wat een normaal persoon makkelijk moet kunnen.....nopu ik had het al niet meer aan t eind vd straat, en de terugweg was al helemaal een ramp, en de dag erna kon ik dus zittend de trap op Boos!

de keren erna ben ik maar met de brommer naar het E3 strand gegaan!

ik heb van mn 17e t/m 19e medicijnen&pijnsillers gehad, dat gig hardstikke goed....tot mn maagwand zo geirriteerd was dat ik dus geen medicijnen meer mocht gebruiken.

Ik weet niet precies hoe lang je je zooltjes hebt, maar de eerste 2 maanden kan het echt erger worden, daar moet je doorheen en dan gaat het goed, iig dat is was er altijd wordt gezegd (ik heb geen zooltjes, geen zin in en fysio twijfelde aan effect bij mij)

ik tape mn knieën braaf in, en dan is het best draaglijk, alleen ff op mn hurkan gaan zitten of door mn knieën gaan om iets op te rapen van de grond kan ik niet

ook tijdens het paardrijden mn been naar achter leggen en dan een duidelijke hulp geven gaat niet echt goed, zeker niet als ik dat been ff zo moet laten liggen, erg frustrerend dus Boos!

veel sterkte en ik ga ff opzoeken hoe die medicijnen heten, als je ze zonder pijnstillers gebruikt krijg je geen last van je maag, je moet ze alleen niet samen met Ibuprofen 600 of Naproxen 500 gebruiken, iig niet landurig die combi, dat vind je maagwand niet echt prettig

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:40

Piroxicam GF, het zijn rode capsules en versterken je kraakbeen, waardoor die irritatie&pijn afneemt

(naam kan klein beetje fout zijn geschreven, doosje is onvindbaar Knipoog )

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:47

aaahhhh Boos!
klote heej! als je alles maar probeerd en het helpt niet, en ze zeggen allemaal weer wat anders wat dan weer moet helpen!
ik zou er ook helemaal gek van worden!
*en dan zeur ik over een geknseusde heup*

sterkte!!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 23:48

ja, ik weet dat jij het ook hebt renske 20 maar damn, met die technologie van tegenwoordig, ze moeten toch wel iets hebben om het te verhelpen, ik kan er gewoon nietbij met mn hoofd, ernstige vormen van kanker kunnen ze soms al genezen en onze gewone botwoekering/irritatie is niks aan te doen,
en dan ook nog het onbegrip van vele mensen die je pijn niet serieus nemen, bijv als je altijd de lift neemt op school, komen ze nog zeuren, jij zieligert, kun je weer niet lopen, heb laatst dus ook iets heel fouts gedaan,
ik stond bij delift, zegt zo'n jongen dat, ik zo, kom een hier, loopt ie naar me toe, ik heb hem toch een rotschop tegen zn knie gegeven, zegt ie: waarom doe je dat, ik zei: dan weet je wat ik elke dag voel...
zelfs dit helpt niet bij die stomme gasten.

de zolen helpen bij mij toch niet, omdat ik al volgroeid ben, de stand van mijn gigantische ahummmm X-benen zal toch onveranderd blijven, en ik heb dr gewoon geen zin meer in om nieuwe dingen te proberen,
bij de cesartherapie leek het namelijk over te gaan, en toen ineens na een half jaar was het terug, veel erger, nu met fysiotherapie, geloofde ik er al niet meer in dat het zou helpen, detherapeut gaf me hoop na 3 maanden best veel resultaat, en nu val ik dus were terug, dus ik heb gewoonin geen enkele manier vertouwen meer...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:51

Ach gut aahh kan het helemaal voorstellen Verdrietig

lijkt me echt om gek van te worden!! maar niet de moed laten zakken hoor! snap wel dat dat moeilijk is maar er komt vast wel een keer een oplossing!!
kom op he Vriendjes zijn?

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:05

Ik zou toch nog maar even doorgaan met die zooltjes..het heeft even zijn tijd nodig en in het begin heb je meer last want je voeten worden nu in een andere stand gezet...ik heb ook zooltjes gehad en kreeg heel veel last...maar ff op tandjes bijten en doorgaan..is makkelijk gezegd ik weet t...maar je moet toch iets?
Ik weet wat het is om zoveel pijn te hebben, vooral op jonge leeftijd is het helemaal verschrikkelijk (euhhmm eigenlijk altijd wel) misschien moet je toch maar met je huisarts gaan praten over pijnstillers...als je er een goede maagbeschermer bij slikt gaat t redelijk goed met je maag...ik slik chronisch pijnstillers (enne..ben er niet trots op maar ik moet helaas wel) + maagbeschermers en het gaat nog steeds goed.

Sterkte er mee...enne als je eens lekker van je af wilt schelden (ofzo?) stuur me maar een pb-tje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:25

Jemig dat is inderdaad flink balen zeg. Lijkt me echt enorm rot. Sterkte!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 15:07

Meys schreef:
Ik zou toch nog maar even doorgaan met die zooltjes..het heeft even zijn tijd nodig en in het begin heb je meer last want je voeten worden nu in een andere stand gezet...ik heb ook zooltjes gehad en kreeg heel veel last...maar ff op tandjes bijten en doorgaan..is makkelijk gezegd ik weet t...maar je moet toch iets?
Ik weet wat het is om zoveel pijn te hebben, vooral op jonge leeftijd is het helemaal verschrikkelijk (euhhmm eigenlijk altijd wel) misschien moet je toch maar met je huisarts gaan praten over pijnstillers...als je er een goede maagbeschermer bij slikt gaat t redelijk goed met je maag...ik slik chronisch pijnstillers (enne..ben er niet trots op maar ik moet helaas wel) + maagbeschermers en het gaat nog steeds goed.

Sterkte er mee...enne als je eens lekker van je af wilt schelden (ofzo?) stuur me maar een pb-tje


dankje, je hebt wel gelijk, mag ik weten waarom jij pijnstillers gebruikt,

ik had gisterenavond dus zin om te schelden en deed dat hier, zal jou er niet mee lastig vallen hoor,
maar ik word zo gek van de pijn, soms ben ik er misselijkvan en ga ik gewoon een uur in bad liggen om de pijn minder te laten worden,
gisteren wilde ik dan ook even gezellig met mn ouders winkelen, na een uurtje was ik bekaf, want door de pijn kan ik geen conditietraining doen, en ik had dus ook veel pijn,

kwam vannacht dus moeilijk in slaap door de pijn, ben vandaag weer met de auto naar de paarden gebracht, want fietsen lukte niet (ja, dat doe ik stiekem) en was dus net bekaf van de 'zware' nacht en dacht even te slapen op de bank, wordt ik wakker met kramp in mn benen, en dan echte kramp, ik wordt dr zooooooooooo moe van,

en dan staat die pc dus ook nog eens op zolder, daar ga je op je kont de trap op, als ik dus een dag niet hierben, dan heb ik teveel pijn om de trap op te komen, of om te zitten,

want als ik eenmaal pijn heb, dan is het er als ik zit, sta, loop, lig altijd gewoon, heb jij dat ook renske20???

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:38

ja ik kan dan niet fatsoenlijk bij de pc zitten omdat ik dan op geen enkele mogelijke manier mn benen&knieën op een fijne manier kwijt kan, enige wat helpt is op mn zij liggen en benen lichtjes gebogen, maar bv zitten gaat niet, staan niet, en op mn rug liggen of op mn buik liggen werkt dan ook niet Boos!

meestal als t zo erg wordt dat ik er echt superchagie van wordt neem ik een Ibuprofen 600 en dan gaat t wel wat beter en kan ik ook normaal in slaap vallen, maar ja om die dingen de hele dag door te slikken is ook geen succes, dan wordt je echt hardstikke duf(en ik krijg maagpijn)

wat wel goed gaat qua sporten is zwemmen, gewoon simpel baantjes trekken, niet alleen maar schoolslag maar ook wat borstcrwal of rugcrawl(bij schoolslag beweeg je je knieën best veel) maar omdat je dan nix weegt in het water belast je je knieën nooit zo zwaar als bij een andere sport, en kan je dus je conditie op peil houden zonder daarna een nacht wakker te liggen van de pijn.
en het redelijk warme zwembad water is ook wel fijn!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 15:49

mjah, als ik hier zou gaan zwemmen in het zwembad, dan wordt ik gelijk verkracht, haha het is hier echt erg in arnhem,
laatst dus ook naar de mac, was gewoon getuige van een bedreiging, met een pistool nog wel, en dat op 15 meter afstand, de wereld wordt steeds gekker,
maar ik moet nu naar therapie, zal dr eens wat van gaanz eggen, pfff heb er echt geen zin in, moet er toch op de fiets heen???

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:55

Citaat:
dankje, je hebt wel gelijk, mag ik weten waarom jij pijnstillers gebruikt,

ik had gisterenavond dus zin om te schelden en deed dat hier, zal jou er niet mee lastig vallen hoor,
maar ik word zo gek van de pijn, soms ben ik er misselijkvan en ga ik gewoon een uur in bad liggen om de pijn minder te laten worden,
gisteren wilde ik dan ook even gezellig met mn ouders winkelen, na een uurtje was ik bekaf, want door de pijn kan ik geen conditietraining doen, en ik had dus ook veel pijn,

kwam vannacht dus moeilijk in slaap door de pijn, ben vandaag weer met de auto naar de paarden gebracht, want fietsen lukte niet (ja, dat doe ik stiekem) en was dus net bekaf van de 'zware' nacht en dacht even te slapen op de bank, wordt ik wakker met kramp in mn benen, en dan echte kramp, ik wordt dr zooooooooooo moe van,

en dan staat die pc dus ook nog eens op zolder, daar ga je op je kont de trap op, als ik dus een dag niet hierben, dan heb ik teveel pijn om de trap op te komen, of om te zitten,


Ik gebruik pijnstillers (het zijn pijnstillers en ontstekingremmers) voor reuma, slik elke dag een handjevol pilletjes..maar moet zeggen dat ik op dit moment af en toe de pijnstillers laat staan...zit aan een kuur van medicijnen en daar gaat t redelijk goed mee niet dat de pijn weg is maar het is te houden.

Enne....je mag altijd een scheld pb-tje of ik weet niet wat naar me sturen hoor...kan er heel goed tegen en ik weet dat als je pijn hebt je af en toe van je af moet schreeuwe/schelden of iets dergelijks..dus...voortaan gewoon doen..gooi het er maar uit!

Heel vervelend dat je moeilijk in slaap komt (kan er over mee praten..slaap al jaren slecht tot bijna niet) je hebt je slaap zo hard nodig..misschien anders voor het slapen gaan 2 paracetamolletjes slikken...niet dat daar de pijn echt van weg gaat maar misschien verlicht het een heel klein beetje en dat is al heel wat!
Als je slaapt...hoe slaap je dan? euh daarmee bedoel ik hoe lig je dan? 1 van mijn knieen is versleten (dus veel pijn) en kan dus eigenlijk ook niet normaal liggen..gelukkig hebben we een waterbed en ik leg altijd een dik kussen tussen mijn benen zodat de knieen elkaar niet raken.
Heel soms als mijn benen heel erg vervelend zijn wil ik ze wel eens op het kussen leggen...maar ik doe dat niet te vaak want dat is het slechtste wat je kan doen.

En...misschien toch maar gaan sparen voor een snorfietsje of een brommertje...scheelt weer trappen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:00

kinglover schreef:
mjah, als ik hier zou gaan zwemmen in het zwembad, dan wordt ik gelijk verkracht, haha het is hier echt erg in arnhem


Nou nou zo erg is het nou ook weer niet hoor.
Tip: bij de koppel heb je op maandagavond damesavond dus geen mannen, of vervelende kinderen.

Ik werk zelf in arnhem zuid en ik moet zeggen dat ik er ook liever niet 's avonds alleen over straat loop maar gewoon gaan zwemmen is geen probleem. Ligt er natuurlijk ook maar aan waar je gaat zwemmen.

Om weer ontopic te komen: vervelend dat niets helpt. Maar zoals hier al eerder wordt aangegeven: misschien hebben die zooltjes wat langer nodig voor je effect hebt.
Zou het zeker nog proberen want het zou toch jammer zijn als je er later achter komt dat het na verloop van tijd wel effect had gehad.
Sterkte ermee in ieder geval.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 20:15

ik ben dus net bij therapie geweest, en die zegt ook als het niet helpt -> stopppen, word hier zo wanhopig van,

ik slaap vaak met 1, 2, 3, of 4 kussens onnder mn benen, dan kan ik slapen, slecht, ja ok, maar ik kan slapen.
wilde vanaovond grondwerk doen met mn tinker, ik doe namelijk NH maar ik had zo'n pijn, heb dus een stoel in de roundpenn gezet, en ben daar op gaan zitten...

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:08

Je moet wel goed uitkijken met die kussens onder je benen hoor, ik deed dat ook en kreeg in het ziekenhuis van de fysio en de artsen ontzettend op mijn kop...wat blijkt nou...als je lang zo slaapt of ligt kun je op een gegeven moment je knieen niet meer goed buigen...ik heb dat bij 1 been al en dat is niet echt een pretje...dus je kunt beter op je zij gaan liggen met een kussen tussen je knieen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 00:29

Ik kan je niet helpen of adviseren, maar zoals je weet mij msn is altijd bereikbaar voor je als ie online is Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 14:18

ik weet dat het slecht is, maar ik zou niet weten hoe ik anders moet slapen, gisteravond lag ik dus met 2 kussens onder mn benen, want ik was misselijk van de pijn, mn knieen zitten nu vol met vocht,

ik ga nog naar een natuurgeneeskundige toe, kijken of dat helpt en anders weet ik het niet meer, dan worden het echt de pijnstillers,
fietste gisteravond ook nog naar mn paard, als ik normaal fiets zonder pijn fiets ik in 5 minuten, want het is heel erg dichtbij, gisteren fietste ik er een kwartier over, schrok er zelf van, maar ik kwam gewoon niet meer vooruit, alsof mn onderlichaam een verdoving had gehad...

dankje snowdon(maar dat wist je ook al)

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 15:00

vandaag gaat het tot nu toe ietsje beter, maar ik kon vanochtend bijna mn bed niet uitkomen, mn benen waren helemaal stijf geworden, was niet echt een prettig gevoel, heb gisteravond maar een heel heet bad gepakt tegen de pijn, dat hielp wel even,
hoop wel dat me nu weer een wat betere tijd tegemoet komt, meestal had ik in de zomer namelijk minder pijn dan in de winter, maar als het in de winter weer erger word, help, ik hoop het niet...

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:01

Stijve benen dat kan ook komen door die kussens onder je benen...maar goed ik zeg daar maar niks meer over..je weet tenslotte al dat het heel erg slecht is.

Enne..misschien nog een tipje...(ik weet niet of het waar is hoor...)maar misschien moet je je niet zo erg bezig houden met je knieen...en je pijn...is heel moeilijk ik weet het maar je schiet er niks mee op...en de hele tijd er aan denken daarvan krijg je alleen maar meer last.
(dit is niet aanvallend bedoeld hoor.)

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:32

Als ik jou zo hoor zit je psyschisch goed in de knoop.
Door je pijn en het niks kunnen doen wordt dat alleen maar erger.
Ik heb het de laatste 4,5 maand ook meegemaakt vanwege een hernia.
Mijn ouders hebben ook wel eens gedacht dat ik in zou storten. Altijd maar die pijn met alles wat je doet, traplopen, iets uit de koelkast pakken gewoon die kleine dagelijkse dingen waar je eigenlijk nooit bij stilstaat.

Wat jij meemaakt op school is bij mij herkenbaar met collega's .
Ik ben al 5 maanden thuis en ze hebben (op mijn baas na die eerder belt om te weten wanneer je weer komt werken) niks van zich laten horen.
En als ik daar was moest ik alles maar uitmezelf vertellen er werd niks gevraagd, ze snappen het gewoon niet want van buiten zien ze niks aan je.
Deze mensen moet je echt links laten liggen, erboven staan al is dat soms moeilijk, ik had het er gisteravond ook even moeilijk mee, maar dan kijk ik wel gelijk met wat voor leuke mensen je wel te maken hebt.
Ze hoeven heus niet elke dag met bloemen voor de deur te staan. Maar ze willen altijd wel even luisteren of helpen en zijn helemaal blij voor je als je weer iets meer kan doen. OK dan!

Ik snap dat je niet aan de pijnstillers wilt maar ik zou het toch gaan doen.
Je zit nu alleen maar in een neerwaartse spiraal en het wordt alleen maar moeilijker.
Als je nou met die pijnstillers geen pijn meer hebt, kun je je weer wat fijner bewegen en je richten op andere dingen en je ziekte even vergeten.

Ze hebben bij mij vorige week een zenuwblokkade gedaan, de pijn is er nog steeds alhoewel wel bijna de helft minder.
Ik kan weer normaal slapen, een boodschapje doen, mijn paardjes wat beweging geven en vooral weer tussen de mensen zijn.
Ik begin weer zin te krijgen in dingen en wil soms wel 100 dingen te gelijk doen.

Hou vol en houd moed Party!!


PS: Voor het vervoer naar je paard/school, kun je geen brommer/scooter krijgen? Dat lijkt me ideaal voor jou als je slechte dagen hebt en als je dan goede dagen hebt kun je op de fiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:15

Sterkte Roos, mocht je behoefte hebben om het van je af te praten via MSN of PB, voel je vrij om dat te doen Ach gut Hoe was het bij de natuurgeneeskundige?

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 21:17

meys, ik begrijp precies wat je bedoelt, ik probeer er ook zo weinig mogelijk aan te denken, maar dan krijg ik dus een erge pijnscheut en dat herinnert me eraan, ik probeer het wel zoveel mogellijk te doen hoor, want in dit topic lijk ik net een watje, sorry

cowgirl, probeer jij ook hoop en moed te houden, ik ga binnenkort mn brmmercerificaat denk ik maar eens halen, en dan zie ik wel weer verder hoe het gaat.

maya: bedankt. en ik ga binnekort pas naar een natuurgeneeskundige



wat ik nu weer had: was een buitenrit wezen maken op die tinker van me, het ging heel goed, ik had al erge pijn, maar had dus geen zin om eraan toe te geven, had ik misschien beter wel kunnen doen, want ik ben net door een knie heen gezakt, ja, ik weet niet wat dat betekend, maar ik viel gewoon, net alsof er 1 been was waar ik niet meer op kon staan. heel raar, deed heel erg veel pijn. ben net de zolder opgekropen, en hoop dat het nu snel minder word, anders word het weer laat vanavond...

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 08:37

Nog een tipje...vraag aan je huisarts of je een cursus "pijn de baas"mag doen, met die cursus leer je omgaan met pijn.
Ik heb hem zelf in 1992 in een revalidatiecentrum hier in de buurt gedaan..
Ik weet natuurlijk niet of dat bij jou in de buurt wordt gegeven maar ik geloof dat het door heel nederland is...

Enne ik zeg niet dat je een watje lijkt in dit topic, ik weet hoe frustrerend het is om zoveel pijn te hebben en vooral op jou leeftijd maar ja de pijn is er en je moet toch door...toch?