Twijfel : 3 maanden Canada ja/nee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Twijfel : 3 maanden Canada ja/nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 14:11

Ik doe de opleiding Da, assistent Paraveterinair en moet voor mijn opleiding niet aankomend, maar het schooljaar daarop 3 maanden een buitenland stage doen.
Nu mag dit ook buiten de regio ( regio Twente ).

Een vriendin/klasgenoot van me heeft via haar stage plaats van afgelopen periode een super aanbod gehad voor haar en mij.
Namelijk stage lopen op een Ranch in Canada, ze hebben er van alles rondlopen.
Koeien, paarden ed.
Verder zit er bij die ranch een (wilde ) dierenopvang en de vrouw van de eigenaar heeft een DA praktijk aan huis.
Hier zouden wij samen 3 maanden intern stage kunnen lopen.
We kunnen gratis vliegen , en we verblijven daar 'gratis' ( kost en inwoning tegen werken )

In feite is dit dus een super kans!
Maar aan de andere kant, is 3 maanden weg van huis wel heel erg lang...
En Canada wel heel erg ver...


Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 14:50

batje schreef:
Wacht even.. gratis vlucht, gratis verblijf, mooi land, prachtige ervaring..

Hrm.. ik zou het wel weten Lachen

Heb je een eigen paard? Dan is het idd wel wat lastiger, want dan moet je daar een verzorger voor vinden, maar verder lijkt het me heerlijk..
Zit er geen addertje onder het gras? Waarom betalen ze je vlucht?


Het paard wat ik hier tot mijn beschikking heb is van de stagebegeleider van mijn vriendin.
zij heeft hier ook een paard van hem staan.
zouden wij naar Canada gaan wil hij dat wij de 2 paarden meenemen.
De eigenaar van de Ranch is de broer van de eigenaar van de paarden.
De eigenaar van de paarden wil ook voor 2 weken naar zijn broer.
Zo kunnen wij dus met hem mee vliegen naar Canada, hij zonder paard en wij nemen dan die 2 van 'ons' mee.
zodoende hoeven wij niet achter een verzorgster aan en weet hij zeker dat zijn paarden de zelfde ( goede ) verzorging behouden.
En zijn paarden worden er ook beter van.
Daarom wil hij heen en terug vlucht betalen.

We komen dan terecht in het 'engels' sprekende deel.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 15:26

Katja"]
[quote="Miep schreef:
Het paard wat ik hier tot mijn beschikking heb is van de stagebegeleider van mijn vriendin.
zij heeft hier ook een paard van hem staan.
zouden wij naar Canada gaan wil hij dat wij de 2 paarden meenemen.
De eigenaar van de Ranch is de broer van de eigenaar van de paarden.
De eigenaar van de paarden wil ook voor 2 weken naar zijn broer.
Zo kunnen wij dus met hem mee vliegen naar Canada, hij zonder paard en wij nemen dan die 2 van 'ons' mee.
zodoende hoeven wij niet achter een verzorgster aan en weet hij zeker dat zijn paarden de zelfde ( goede ) verzorging behouden.
En zijn paarden worden er ook beter van.
Daarom wil hij heen en terug vlucht betalen.

We komen dan terecht in het 'engels' sprekende deel.


Dus als ik het goed begrijp wil hij de paarden voor drie maanden heen en weer laten vliegen. Verward
Vaag verhaal een enkele reis Canada kost al iets van €3.500,- per paard. Dus voor dat geld kan hij ze erg goed in training zetten.
[/quote]

hij vliegt zijn paarden ook voor een vakantie van 3 weken mee naar Mexico dus waarom niet naar Canada?
Hij heeft zelf een stal hier in de buurt, zijn paarden hier worden getraind en uitgebracht op wedstrijd.
kost de mensen die dit doen ook niets.
hij financiert alles, ook mijn wedstrijden ed ( die ik nou nog niet ben gestart ).
Daarbij hoort wel dat ik met een wit dek, zweetdeken enz. rij met het logo van Martinair.
Dus hij zal ook korting krijgen bij Martinair.
hij heeft zelf nog een grote manege/pensionstal in Mexico.
Waar hij paarden weghaal voor hier in Nederland, en paarden van Nederland naar daar heen vliegt.

Toch niet zo'n vaag verhaal dus...

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 17:46

Ik zal t nog eens uitleggen, van begin tot eind.
Een tijdje terug heb ik hier al een topic gestart over dat ik een paard tot mijn beschikking kreeg.
Deze zou ik rijden en ter zijnde tijd uit gaan brengen op wedstrijd.
De wedstrijden worden dan gewoon gereden onder de stalnaam en we gaan dan met zn 3-en op wedstrijd.
De eigenaar van deze 3 paarden heeft een stal hier in de buurt, daar staan een aantal paarden die worden geexporteerd en inporteerd.
Hij koopt , meestal groene, paarden die hier gereden worden door diverse ruiters/amazone's.
Met de bedoeling dat deze worden uitgebracht op wedstrijd.
Onder de naam van de stal en met een vrachtwagen ed. van de stal.
Zo doende krijgt en behoud de stal ook zijn naambekendheid en word er toch iets met het merendeel van zijn paarden gedaan.
Sommige van zijn paarden staan bij de wat bekendere ruiters op stal, de rest bij mensen die niet aan de top staan. ( En nee Anky is ook niet geboren aan de top, hiermee wil ik niet zeggen dat ik ooit op het Anky nivau zou kunnen komen )

Is hij een handelaar? Ja en nee...de meeste van de opgekochte paarden hier gaan naar zijn eigen manege/pensionstal in Mexico of naar de ranch in Canada.
Sommige worden natuurlijk aan gewone mensen verkocht die het paard zien op wedstrijd oid.


Mijn vriendin kent die man al heel lang, en heeft er dus afgelopen periode stage gelopen.
In het begin vond ik het ook allemaal erg vaag, tot ik hem leerde kennen en zijn bedrijf ook.

Hij heeft ons aanbevolen in Canada.
Wij struikelden natuurlijk over de reiskosten.
Daarom had de man het er eerst over om 2 paarden over te laten vliegen die toch nog naar de Ranch moesten, zodat wij als begeleiding mee kunnen ( ben dan 18 ).
Later had hij ook het idee om anders onze 2 paarden mee te vliegen en dat hij later die andere 2 paarden over wil vliegen. ( zo zouden wij misschien volgens hem nog voor een week of 2 in de tussentijd naar huis kunnen )

Er is al een contract opgemaakt.
Vooral ik twijfel nog erg...
3 maanden gescheiden van mijn ouders/familie/vrienden, vriend , en mijn eigen beestenboel.
Maar aan de andere kant, wat is nou 3 maand op een heel mensen leven.
En ik zit daar natuurlijk met een vriendin en de hele dag het geen om me heen waar ik voor leef...

Ehm ik hoop dat ik zo'n beetje alles er nu heb in gezet zodat het iets duidelijker is nu.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 20:03

Sizzy"]
[quote="Bodien"]waarom wil die man zoveel geld aan jou (rijden) uitgeven als ik vragen mag?
[/quote]

[quote="Miep schreef:
Hij koopt , meestal groene, paarden die hier gereden worden door diverse ruiters/amazone's.
Met de bedoeling dat deze worden uitgebracht op wedstrijd.
Onder de naam van de stal en met een vrachtwagen ed. van de stal.
Zo doende krijgt en behoud de stal ook zijn naambekendheid en word er toch iets met het merendeel van zijn paarden gedaan.


Het is dus voor hem een 'goedkope manier' op zijn paarden op wedstrijden uit te brengen ipv een betaalde ruiter aan te nemen Lachen

Ontopic: Ik zou het meteen doen als ik jou was, zo'n kans krijg je hoogstwaarschijnlijk nooit meer!
[/quote]

Inderdaad ja..

De school heeft het al goedgekeurd.
Nu ik nog haha
Zijn er verder nog mensen die hier ervaring mee hebben?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 12:39

Bedankt voor alle reactie's!
Heb er veel aan..
Mijn keuze is bijna gemaakt, weet voor zeker 90% zeker dat ik WEL ga
Tuurlijk zal ik iedereen gaan missen, en word ik ook gemist.
Daarom kwam mijn vriend met het idee om de 2 weken een video band op te sturen van hoe ik het daar heb, en hij van hoe hij en mijn familie/vrienden het hier hebben..

En er komt natuurlijk een geweldig afscheidsfeest en een welkomstfeest OK dan!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Akshay, Amazonbot, angelxroos, Duality, ellen05, eva1969, jasmijn16, kwii, linoleum, Maren, Melzazu, Oehlala, Paardennamen, petraaken, Pieke_Gwen, secricible, Suliko, TurboDi, UhNee, Wopkebrok, YandexBot, ynskek en 163 bezoekers