Nederlandse kaft Harry Potter deel 5, en de datum!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Nederlandse kaft Harry Potter deel 5, en de datum!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 21:02

Afbeelding

Zoals je ziet staan er de Thestrals, terwijl ze naar het Ministerie vliegen. Ik ben erg benieuwd naar de vertaling, het is natuurlijk altijd anders dan je zelf in je hoofd vertaald.

Hier heb ik ook de preciese datum wanneer het nederlandse deel uitkomt, namelijk 22 november. Dit is zeker!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:06

Jeuj, kan ik m'n verzameling weer compleet maken

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:23

joeppie!!! bij de bieb hebben ze de engelse versie nog steeds nie Boos! heb um nog nie eens gelezen! *baal baal* zijn echt de mooiste boeken die er bestaan!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 21:28

Shanna16 schreef:
joeppie!!! bij de bieb hebben ze de engelse versie nog steeds nie Boos! heb um nog nie eens gelezen! *baal baal* zijn echt de mooiste boeken die er bestaan!


Zeker weten!
Ik moet zeggen dat ik deze kaft wel de allermooiste vind hoor!! Ik hoor graag jullie mening .

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:48

Ben benieuwd naar het verhaal. Heb al 2 boeken gereserveerd.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:06

Ik heb hem zelf in het engels, moet zeggen dat ik die kaft stukken mooier vind..

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:10

Ik heb zelf ook de Engelse, vind beide kaften wel iets hebben, deze van de Nederlandse is ook erg mooi, maar van de Engelse ook, haha. Harry Potter is gewoon super.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:38

mooie paardjes op de voorkant!! Haha! ik kan echt bijna niet wachten tot deel 5 uitkomt. duurt echt nog zo lang tot november...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 01:55

Mooie kaft, de mijne is al gereserveerd, datum staat in agenda. I'll be there Cool boekenwinkel

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:20

De nederlandse versie ga ik zeker kopen voor mijn verzameling. De engelse heb ik vorige week ook gekocht, omdat ik te nieuwsgierig ben hoe het verhaal verder gaat.
Ik had het boek willen bewaren voor mijn vakantie, maar heb me niet kunnen beheersen. Ik ben nu halverwege...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 11:35

Ik vind de Engelse kaft ook wel erg mooi. Maar deze natuurlijk ook!
Ik ga het zeker kopen in Oktober! Lachen

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:19

Ik heb nu ook de Engelse maar ik vind de kaft van de Nederlandse altijd wat mooier.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:22

ik vind de tekening best slecht eigenlijk.. want in het boek stond toch dat thestrals skeletig waren, deze hebben gewoon een vacht? Verward of heb ik dat nu verkeerd gelezen?

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:57

Maya schreef:
Mooie kaft, de mijne is al gereserveerd, datum staat in agenda. I'll be there Cool boekenwinkel


i moet mijn papiertje alleen nog ff inleveren, ik heb 'm al ingevult. ik denk dat ze echt anders zo zijn uitverkocht en dan kun je weer een hele tijd wachten.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 14:18

Shiloh schreef:
ik vind de tekening best slecht eigenlijk.. want in het boek stond toch dat thestrals skeletig waren, deze hebben gewoon een vacht? Verward of heb ik dat nu verkeerd gelezen?


Hmm, ze zijn echt precies zoals ik me voor had gesteld, vleermuisvleugels enz. Ze hebben ook een vacht, lees hem nog maar eens door Knipoog .

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:24

Shiloh schreef:
ik vind de tekening best slecht eigenlijk.. want in het boek stond toch dat thestrals skeletig waren, deze hebben gewoon een vacht? Verward of heb ik dat nu verkeerd gelezen?

Ze hebben wel een vacht..
Maar als ik deze tegen zou komen, zou er bij mij geen rilling over m`n rug lopen, ik had ze me veel grijzer en nog dunner voorgesteld, hoger op hun benen, en veel ruigere vleugels ..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 15:11

Mooie kaft.
Past ook goed bij de andere kaften van de HPboeken.

(Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Nederlandse versie enkele weken geleden ook al gereserveerd heb. Helemaal niet verslavend hoor Schijnheilig )
Wel jammer dat het book niet voor de zomervakantie uit is gekomen, dan was het zeker mee op vakantie gegaan.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 15:25

Ik heb het nieuwe boek in het Engels gekregen, maar heb nog geen tijd gehad, MOEST op ponykamp gaan Knipoog
Ik vind de kaften van de Nederlandse boeken altijd mooier, juist foto's, als die wereld zou bestaan (wie zegt van niet Knipoog ) zou het een foto eruit zijn, terwijl de Engelse echt getekend eruit zien ...

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:22

Ha super!! Ik kan niet wachten!!

Ik vind het ook echt een hele mooie kaft!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:15

Vooral de achterkant van de engelse kaft is Kwijl

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:26

Coool!!!! Ik vind de nederlandse kaft ook mooier dan de engelse! Kan je nu al bij elke boekenwinkel bestellen? Want dan ga ik dat ook vast doen Haha!
Ik ben nu met het 4e boek bezig. Ik ben normaal niet zo'n lezer; Ik dacht: "ik wacht gewoon alle films af, dat is veel relaxter" maar na de tweede film MOEST ik gewoon de boeken ook lezen! de 3e had ik in een kleine 3 dagen uit. Die was echt gaaf! En de 4e is nog mooier! Harry heeft nu net de draak verslagen en het is weer goed met ron, ik ga zo maar ff weer verderlezen denk ik. Ik kan bijna niet wachten op deel 5! We hebben de engelse wel, maar ik lees eigenlijk liever eerst de Nederlandse Tong uitsteken

Denk dat ik ze daarna nog allemaal in het engels ga lezen, hahaha

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:48

Ik vind Engels lezen veel fijner. Lastig aangezien ik de eerste 4 delen in het Nederlands hebben. Ik vind het taalgebruik in het NEderlands net iets te gemakkelijk. Ik leef meer mee als ik het in het Engels lees.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:03

Ilse"]
[quote="Shiloh schreef:
vleermuisvleugels enz. Ze hebben ook een vacht, lees hem nog maar eens door Knipoog .


Ja maar ik bedoel eigenlijk dat ze op de foto zo'n dikke vacht hadden. Volgens mij toen ze erop reden zeg maar, klemde harry zijn benen achter een van de ribben, hoe wil hij dat op deze beesten voor elkaar krijgen Verward

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:35

Ik ben in de engelse bezig en ik zit "al" aan hoofstuk 7 (en ik ben "nog maar" sinds 14 juli bezig (hoezo traag? Tong uitsteken Schijnheilig )
Ik snap gewoon niet zo veel van engels,ik ga dus iig de nederlandse versie kopen zodra deze in de winkel ligt

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:37

Ik heb de engelse versie niet, dus ik ben wel erg benieuwd naar het boek, ik sta al een jaartje op de wachtlijst van de boekhandel, maar die paar maandjes zijn zo om hoor Knipoog