Weer een actie voor mij, kat overleden en...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Weer een actie voor mij, kat overleden en...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 21:24

Gister (vrijdag dus) is onze kat van 13 jaar oud ingeslapen Verdrietig
Hij had vanaf zijn 2e jaar al last van onverklaarbare ontstekingen in zijn bek waardoor hij pijn had met eten. Na heel veel gedokter, uiteindelijk naar de dierenkliniek in Utrecht geweest waar ze ook geen oplossing wisten, maar als we hem om de dag 2 tabletten prednison zouden geven zou hij daar gewoon oud mee worden zonder pijn.

Dat hebben we natuurlijk gedaan, alles ging goed met hem, heel soms kreeg hij weer wat last van zijn bek, dan moesten we hem 3 dagen achter elkaar prednison geven en had hij weer nergens last van. Tot een week geleden, hij had weer zo`n pijn, hij gilde gewoon bij het eten. Dus naar de Da geweest, ze deed zijn bek open en schrok er zo van dat ze meteen haar hoofd wegdraaide. Zijn hele bek was rood en gezwollen van binnen.

Ze raadde ons aan een antibioticakuur en dubbele dosis prednison. Als dat niet zou helpen zou de enige optie nog chemokuren zijn. Het ging een aantal dagen goed met Joey, hij kon goed eten, tot een week later (gister) hij kreeg niks meer weg, hij had zo`n vreselijke pijn. We hebben meteen weer een afspraak met de Da gemaakt.

Ze keek in zijn bek en er zat een vreselijk gezwel in zijn keel en de ontstekingen waren erger geworden. Ze raadde ons aan hem in te laten slapen zo erg was het. Het was een moeilijk besluit maar voor het welzijn van Joey was het beter om hem in te laten slapen. Dat is dus gebeurt, Joey wordt gecremeerd... Verdrietig Ik zie mijn maatje nooit meer terug...



Maar toen...

Vanmiddag was ik in de supermarkt en zat advertenties te kijken, toen zag ik een advertentie waar ik een heel raar gevoel over had. Zoiets: Graties kittens aangebooden, sindelek. Ik keek mijn vriend aan en zei... zullen we gaan kijken voor de grap?

Toen heb ik gebeld en zijn we gaan kijken, het rare gevoel dat ik erover had werd meteen bevestigd. We stapte binnen in een vreselijke vuilnisbelt, veel te veel katten en honden voor zo`n klein huis. Even gepraat met de vrouw des huizes, ik vroeg haar wat de kittens te eten hadden gehad en of ze ookal ontwormd, ontvlooit en ingeent waren.

Ze eten alles volgens de mevrouw, waarop ze naar een bak hondenvoer wees Verward Ze zijn niet ontvlooid want ze had er zoveel dat het veel te duur werd, hetzelfde voor de entingen en het ontwormen.

Ik zag een kleiner dan de rest, schraal katje lopen. Ik pakte hem op en keek in zijn snotterige oogjes, de vlooien liepen over zijn lichaampje, en niet 1 maar het leken er wel 100. Ik keek in zijn oortjes die pikzwart waren van de mijt en toen besloot ik hem mee te nemen.

Ik ben meteen met hem naar de Da gegaan, daar is hij ontwormt, ontvlooit, zijn oren zijn schoongemaakt en hij heeft antibiotica gehad voor zijn verkoudheid. Maandag gaan we terug voor enten en chippen, aangezien het consult in het weekend niet zo grappig is voor je portemonnee.

Toen we thuiskwamen vielen de vlooien van hem af door het anti-middel. Ik en mijn moeder hebben hem allebei wel een uur gekamd aangezien er af en toe nog een vlo op hem zit. Ik denk dat hij zich snel een stuk beter gaat voelen, hij ligt nu al een paar uur diep in slaap, verlost van al die jeuk op zijn lijfje en in zijn oren.

Hij zal Joey niet vervangen, maar het is toch een leuke afleiding heb ik al gemerkt. En weer een katje gered.

Nou moet Bo (onze andere kat) hem nog gaan accepteren, ik denk dat dat wel goed komt als hij eenmaal van de antivlooienmiddel geur af is Haha!

Foto`s van Mickey Cheese!

Uitgeteld op de hand van mijn vriend.

Afbeelding
Afbeelding

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:28

zoiets moet je aanmelden bij de dierenbescherming hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:28

Ik las al in je msn naam dat Joey er niet meer was...
Sterkte! Ach gut
Mickey is iig wel een schatje hoor, lijkt heel erg op Phoebe toen ze klein was Lovers

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:29

Gelukkig zijn er nog mensen, zoals jou, met een hard voor dieren! Lovers
Het klinkt minder leuk maar eigenlijk was het juist 'goed' dat je je kat moest laten inslapen.
Hierdoor krijgt je lieve nieuwe kattenbeest toch nog een goed leven..

sterkte met het verlies van je kat Ach gut

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:29

Ahh wat zielig zeg. Hoe kan een mens nou zoiets doen. Scheve mond Dit katje heeft wel heel veel geluk met je als ik het zo lees. Mooi beestje op de foto. Lachen

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:36

Sterkte met het verlies van Joey! Ach gut

Mickey is wel een schatje zeg Lachen.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:37

Aah wat een tof katje Lachen
Hij zal Joey idd niet vervangen, maar hij is wel heel lief.
Stertke nog he Ach gut

Hiermee moet je toch naar de dierenbescherming gaan?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 21:41

De dieren zien er niet uitgehongerd uit, alleen Mickey was echt mager. Ik denk dat hij gewoon de zwakste uit het nest is geweest en weggejaagd is bij het (honden)voer. Ik denk dus niet dat de Db wat doet...

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:11

Sterkte met het verlies van Joey

Mickey ziet er heel lief uit. Ik hoop voor de andere katjes en hondjes dat ze net zo'n thuis krijgen als Mickey.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:22

Wat erg voor jullie dat Joey is overleden, maar hij is nu tenminste uit zijn lijden verlost.

Leuk dat jullie een nieuw katje hebben! Het komt me allemaal erg bekend voor, want uit zo'n huis komt onze oudste kat ook, ook ontzettend smerig en ze zat onder de oormijt, wormen en vlooien.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:32

Wat erg van je kat. Helaas is het soms niet anders, je hebt gedaan wat je kon.

Wat een schatje dat poesje!! Alleen jammer dat die mevrouw geen geld (en het verstand!) overheeft om haar katten te laten steriliseren! Je zou zulke mensen toch; de asiels puilen uit!
Eigenlijk zou je alleen daar nog dieren vandaan moeten halen. Alhoewel types als deze mevrouw toch te stom zijn om het begrijpen.

Ik wens je veel plezier met je nieuwe katje en sterkte met het verlies van Joey.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:42

eh...misschien was ik wat vaag maar wat ik bedoel is dat het het beste is om geen jonge katjes van particulieren te nemen maar alleen uit asiels. Zolang mensen nog een huis voor hun kittens vinden laten ze ze zeker niet steriliseren! En je wil echt niet weten hoe groot het kattenoverschot is....... Je moet sowieso je kat laten steriliseren/castreren. Zodra er een kattentekort komt horen we het snel genoeg Knipoog

Neemt niet weg dat ik hartstikke blij ben dat dat poesje een goed tehuis krijgt bij jou hoor!!!!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 22:47

Sja Ellenlouise, daar zit ook weer 2 kanten aan. Er zijn namelijk zoveel mensen die hun kittens die ze niet kwijtkomen gewoon verzuipen. Zo ook met onze andere kat, Bo. Zij moest dezelfde dag nog weg, anders zou die man haar verzuipen. De moederkat had hij al weggedaan, Bo was 3-4 weken. Ze moest met de fles gevoed worden, gelukkig heeft ze het overleeft.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:54

Sterkte met het verlies van Joey.

Leuk beestje is Mickey . Hopelijk is hij verder helemaal gezond en heeft hij niets overgehouden aan dat rare huis waar je hem vandaan hebt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:35

Wat erg dat je afscheid hebt moeten nemen van Joey.
Zeker na alles wat je voor hem gedaan hebt zal het vast erg moeilijk zijn..... juist met "tobbertjes" krijg je toch een speciale band.

Maar wat een leuk ding is die Mickey zeg !
Grappig, hij lijkt heel erg veel op onze Oscar in haar jonge jaren.
Ook zo'n klein tenger ukkie, maar oh zo lief !!!
Zo te zien heeft ie het al aardig naar z'n zin

Veel sterkte met het verwerken van het verlies van Joey, en ontzettend veel plezier gewenst met Mickey !!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 00:33

Ach wat een scheetje, wel erg dat je vorige kat is overleden. Ik hoop dat dit schatje snel opknapt en een blije kat wordt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 00:42

Pff hij is al aardig blij, hij is gigantisch druk aan het doen. Heeft zich helemaal volgegeten. Dat zal wel een koningsmaal zijn die whiskas voor jonge katjes ipv goedkoop hondenvoer Kattenmelk ipv water.

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 07:48

wat een poepie!!!

ik heb 2 van die rescue katten, 1 zelf gevonden, die had zo erg kattenziekte dat hij blind is geworden en 1 van een dierenhospitaal in Lesbos (Griekenland).

Hiervoor mag is vast wel ff reclame maken! http://www.wildlifeoplesbos.nl.nu/

Heel veel plezier met je katje OK dan!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 09:13

Ben bang dat de DB weinig aan dergelijke dingen doet/kan doen. Dit katje is gelukkig op z'n plekje terecht gekomen. Dat ie zo mager was vergeleken met de anderen kan ook komen door de vlooien. Daar kunnen ze ook enorm door verzwakken! Is ook wel logisch, iedere vlo zuigt een beetje bloed, dus veel vlooien: veel bloedverlies, dus bloedarmoede, en dus zwak....

Leuk katje, veel plezier ervan!

Jullie oude kat had het dus niet aan zijn nieren? Want ook bij nierklachten zie je vaak ontstekingen in de bek.... Erg zielig als ze wel willen, maar niet kunnen eten he?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 09:23

Nee, bij Joey konden ze niks vinden. Hij is meerdere keren helemaal doorgelicht, zo ook in de dierenkliniek in Utrecht. Uiteindelijk zijn die ontstekingen dus in 1 week tijd tot een tumor gegroeit... Verdrietig

Alle andere kittens, de moederkatten, de honden zaten ook onder de vlooien, je zag ze gewoon springen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:08

Sterkte met het verlies van je kat Kim en veel plezier van je nieuwe maatje.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:33

Sterkte hè!

Fijn dat jij hem gered hebt! Ik hoop dat die anderen ook zo'n goed baasje vinden!
Veel plezier ermee!