Amazone valt van pony tijdens tour

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Amazone valt van pony tijdens tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 20:39

Heb het zelf nog niet gezien, maar ik heb zojuist van Pepper gehoord dat er tijdens de tour 2 meiden op ijslanders Verward (volgens pepper) in beeld waren, en 1 schijnt er nogal gruwelijk afgekletterd te zijn. (in beeld)
Even het sportjournaal in de gaten houden dus.

22.35 is er tourjournaal op nl2, dus wie weet Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:48

Heb ik gezien Haha!

Er galopperen natuurlijk altijd ruiters mee over stoppel. Vrij aan het begin van de etappe (als er dus nog niets gebeurd en alle camera's de omgeving aan het opnemen zijn) stonden er een stuk of 8 paarden te wachten totdat de tour langskwam.

Peleton komt langs, paarden gaan in galop. De voorste ( op een appaloosa) steekt op een gegeven moment haar hand op (het internationale gebaar om langzamer te gaan Tong uitsteken), gaat achterover zitten en probeert de rem te vinden.

Veld met stoppel is natuurlijk eindig, dus bij het einde gaat zij naar links. Schuin achter haar reed een meisje op een donkere vos. Paard wordt beetje afgesneden, doet hoofd omhoog, kijkt links/rechts. Meisje ligt eraf. Was wel harde val, zo vanuit galop, maar ze zat weer snel rechtop. Ik denk dus niet dat het ernstig was.

Aangezien er in het peleton niets gebeurde is het goed in beeld gekomen en natuurlijk ook nog een keer in de herhaling Haha!. Lijkt me toch best knullig als de beelden van je val de hele wereld over gaan Haha!.

Overigens waren een stukje verder er ook weer wat paarden die mee galoppeerden met de renners (maar ditmaal ging het wel goed).

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:43

ik hoorde dat er iig 2 afgevallen zijn, de appaloosa van apple, en een kleinere waarbij ruiter en paard allebei over de kopsloegen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 22:46

yep, net gezien, shetje, meisje valt, (zonder zadel) en de pony valt daarna over haar....

Trouwens, een appaloossa schimmel??? Haha! (zei mart smeets dus Haha!, nouja, iig knap dat ie een stippelpaard een appie noemt Haha!)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:47

Hahaha, ik heb het net bij het Tourjournaal gezien. Idd een bonte, waarbij de amazone (overigens netjes met cap) de verkeerde kant in ging en een shettie dat met amazone en al een koprol maakte. Geen van de amazones of paarden mankeerde iets, het was alleen heel grappig om te zien.
Mart Smeets moest er ook hartelijk om lachen! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:47

Sodeju, het was net op het Tour Nieuws op ned2, de eerste viel inderdaad van een grotere pony, maar die tweede vloog keihard over de kop met haar ponietje, dat zag er niet fijn uit.
Tja ik zou er persoonlijk ook niet langs gaan rijden, het ging echt snoeihard.
Nou ja, je kunt iig zeggen dat je op tv bent geweest Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:47

ik heb het net gezien, degene die eraf geklapt is, zal het morgen wel voelen, het paard ook denk ik....zag er niet lekker uit! En de commentatoren maar lachen.....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:57

Tja nou ja, dat is ook een beetje eigen fout vind ik.
Je neemt dat risico door keihard langs de tour te gaan scheuren, je weet dat de kans groot is dat je gefilmd wordt (daarom rijden ze er waarschijnlijk ook) en als je dan valt, tja dan kan je natuurlijk op je vingers natellen dat het op tv komt.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:12

Wel een typisch appaloosaatje (schrijf je dat zo?) trouwens... ik vond het net lijken alsof de stippen erop geschilderd waren. Haha! Een beetje té gelijkmatig verdeeld... Dat er in de achterhoede nóg eentje afklapte, heb ik trouwens niet gezien.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 23:16

was niet in de achterhoede hoor, was zeeeeeeer duidelijk in beeld

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:17

Ze lieten de beelden direct na elkaar zien, eerst die meid van die grotere pony en toen kwam er nog een Shet-look-a-like langscrossen, meidje zat er zonder zadel op en dat ging HARD!!

Was die grotere pony niet beschilderd met vlekken in de trant van bolletjestrui??

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:26

Cody schreef:
Was die grotere pony niet beschilderd met vlekken in de trant van bolletjestrui??
Prettig voor die pony dan, dat dat kind zich niet door de drager van de groene trui had laten inspireren... Clown

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 23:26

zou ook kunnen, vandaar misschien "schimmel appaloossa"

dat meisje (+ pony) maakte echt een lelijke val, ze bleef ook even liggen, maar daarna krabbelde ze toch overeind (zo hard scheur ik ook nog weleens met hon Haha! en dat gaat idd erg hard Haha!)