Onze kat miauwt heel erg. Wat moet je daaraan doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Onze kat miauwt heel erg. Wat moet je daaraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 11:10

In het huis waar ik woon in Utrecht met 5 andere studenten hebben we sinds november ongeveer een kat. Hij heet Elvis en is nu ruim een jaar oud. Een paar maanden geleden hebben we hem laten castreren.
Alles gaat prima, hij is supergezond en gelukkig en heel lief en alles, alleen hij is een enorme miemelaar!
De hele dag door hoor je miauw en niet op een schattige manier maar echt op een zeurende toon.
Hij is echt niet verwend ofzo. Hij krijgt gewoon 2 keer per dag brokjes en af en toe 's avonds een beetje blikvoer. Hij krijgt verder eigenlijk nooit snoepjes of worst of wat dan ook, dus reden om te zeuren omdat hij verwend is, is er niet.
Kennen jullie dit probleem en is er iets aan te doen?

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 11:50

Hij komt ook echt geen aandacht te kort. Het gaat volgens mij vooral om het feit dat hij de hele dag blikvoer wil. Hij is gewoon arrogant en asociaal Lovers
Er zijn niet altijd mensen thuis maar 's avonds sowieso eigenlijk altijd wel iemand. Overdag is hij vaak buiten. En al mijn huisgenoten zijn allemaal gek op dat beest dus ik denk dat ie eerder te veel geaaid en geknuffeld wordt Haha! Hij houdt ook niet op met miemelen als je hem geaaid hebt of op schoot neemt ofzo. Of nee dat is niet waar, dan stopt hij wel maar als je hem dan even niet meer aait begint ie van voren af aan.

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 12:33

Yootha: Hij krijgt ongeveer 2 a 3 keer in de week blikvoer en altijd rond een uur of elf 's avonds voordat men naar bed gaat.

Wind: Dat proberen we ook zoveel mogelijk, alleen dat is heel moeilijk. Je bent al gauw geneigd te zeggen met een geirriteerde stem ELVIS! Niet miemelen.

En op zich heeft hij geen reden om te zeuren om aandacht want dat krijgt hij echt wel genoeg!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 15:05

Dank jullie wel voor alle uiteenlopende reacties. Hij krijgt de ene week vaker blikje dan de andere, maar gemiddeld zo'n twee keer per week. Inderdaad gewoon alleen maar voor de "lekker". Het is misschien wel een idee dat we er helemaal mee stoppen om te kijken of hij dan minder zeurderig is, helemaal omdat hij niet altijd van dezelfde persoon eten krijgt. (meestal wel, van mij nl) We hebben wel een duidelijk aftekensysteem voor het kattenvoer, zodat hij niet dubbel te eten krijgt omdat huisgenoten niet weten dat hij al te eten heeft gehad ofzo.

En Sonja, tja Elvis, maar hij is echt zo'n stoere gave knappe kat. Zijn hele naam is eigenlijk officieel Elvis Jenkertje Bébé Bonobo Bifi S. Worstje Woo Haha!
En Jenkertje is dus al omdat hij zo veel jankt/miemelt/zeurt *LOL*
Laatst bijgewerkt door Dorée op 19-07-03 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 15:18

laratjuh schreef:
Blikvoer..
Daar hebben echt nog nooit last van gehad bij als onze poezen..


Ik heb dat inderdaad van wel meer mensen gehoord, dat blikvoer idd niet echt goed is voor katten. Het beste is om ze gewoon droogvoer, dus brokjes te geven. Af en toe voor de lekker kan geen kwaad, net als dat wij wel eens bij de MAc eten ofzo

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fris, Ghazella, GrapeshotBot, lastig, nuscaniels, xSCWx en 30 bezoekers