Bij wie is er nog meer een verbod voor het terrein?????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-01 15:28

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-06 18:09 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:47

Ja bij ons is er dus ook een verbod. Gelukkig is er voldoende, brok, hooi en stro voor de paarden en ook frituursnacks, koffie en thee voor de vrijwilligers die daar nu bivakkeren.
Ik maak me vooral grote zorgen om de overbuurman die schapen en koeien heeft.
Ik hoop dat hen eenboel ellende bespaard blijft. Voor ons met paarden is het allemaal knap lastig maar als je zelf een agrarisch bedrijf hebt is het rampzalig.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:52

bij ons zit de hele straat al dicht, mag absoluut niet meer naar mijn paard toe.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:56

Vraag me echt af of dit nou allemaal nodig is...

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:10

Ja dat vraag ik me ook af. Wij zitten met de manege tussen de voetbalvelden. Geen enkel boerenbedrijf in de buurt en toch is hij vanmiddag om 2 uur afgesloten. Voor iedereen behalve de bedrijfsleider.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:15

bij ons!
ik ga zo ff bellenik vind het vreselijk om iet sniet te mogen!
iuedereen trouwens sterkte hiermee

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:20

Ik weet nog nergens vanaf. Was van plan om dadelijk gewoon naar mijn paard te gaan. Heb helemala niet te horen gekregen. Zijn alle manege's dicht?

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:21

ik zou even bellen voorde zekerheid...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:23

ik heb net gebeld naar die man waar ik op zaterdag werk en van hem mocht ik gewoon komen, zolang ik daarvoor maar niet op een ander bedrijf ben geweest en alles schoon heb gemaakt wat ik aan heb. we zullen zien of er gecontroleerd wordt, hij zei dat er bij hem nog niet gecontroleerd was. ik ga er alleen 's morgens heen, we kunnen toch bijna niets doen... we merken het morgen wel

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:38

Bij ons ook! Borden op de hekken, rood/wit verdrijvingsband bij de bossen. Ze weten niet hoelang het gaat duren. Gelukkig hebben wij nog genoeg hooi/stro/voer op voorraad en zorgen ze goed voor onze paarden. Ze gooien alle pensionpaarden los, Imatador krijgt zijn medicijnen gewoon (thankgod: cijfercombinatie slot!!!)Het is ontzettend balen. Bij ons is ook nog eens een manegepaard vannacht overleden (hartstilstand schijnt..) en die ligt nu onder een zeil langs de kant van het hek, zal voorlopig ook wel niet opgehaald worden!!
Wat een zooitje he?!?!?

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:43

Maar hoe kan het dat je op de ene manege gewoon nog wel mag komen en op de andere niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:00

Onze manege is ook helemaal gesloten. Ik weet eigenlijk niet wat ze met de paarden doen maar ik ga er eigenlijk van uit dat ze die vandaag iig laten staan. Er staan namelijk wel heel erg veel paarden bij ons.
Morgenochtend moets ik maar weer bellen om te vragen of ze al weer open waren. Boos!

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:00

Ik heb echt geen idee Iris. Ik geloof dat niemand meer precies weet wat wel en wat niet meer mag. Heel onduidelijk allemaal.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:17

de manege waar ik rij was deze week al gesloten (vrije week eens in de 3 maanden) en ik hoorde dat ze waarschijnlijk ook nog dicht blijven.
en ik mag gelukkig gewoon bij Ailin blijven komen. Hebben daar alleen maar paarden en maar 4 pensiongasten. dus ik denk dat dat ook wel meetelt dat t gewoon heel klein is. Maar ik ben der wel onwijs blij mee. dat ik wel naar mn meissie mag

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:20

Ik heb net ff voor de zekerheid opgebeld. Ze waren zelf bijna verbaasd. aleen risico mensen mogen niet komen voor de rest is er helemaal niets aan de hand.
Dus hopelijk blijft dat zo.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:26

Zoals Lielle al schrijft: het is gewoon door de overheid verboden om een veehouderij, inclusief maneges, te bezoeken. Het heeft helemaal niets met de manege te maken. Als die de deuren niet sluit, dan denken zij gewoon niet na.

Alle maneges zouden dus dicht moeten zijn, maar daarnaast heb je een persoonlijke verantwoordelijkheid en als je gepakt wordt krijg je gewoon een hoge boete.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:26

Zoals Lielle al schrijft: het is gewoon door de overheid verboden om een veehouderij, inclusief maneges, te bezoeken. Het heeft helemaal niets met de manege te maken. Als die de deuren niet sluit, dan denken zij gewoon niet na.

Alle maneges zouden dus dicht moeten zijn, maar daarnaast heb je een persoonlijke verantwoordelijkheid en als je gepakt wordt krijg je gewoon een hoge boete.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:27

Ik heb net gebeld naar onze manege, wij mogen in elk geval vandaag en morgen ABSOLUUT niet komen!! Zondag heel misschien wel weer...vind het niet leuk (nog zachtjes uitgedrukt) maar vergeleken bij wat de boeren nu meemaken is dit peanuts!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:31

Ik heb ook gebeld met de infolijn: Op dit moment zijn ALLE veehouderijen (dat is dus ook alle locaties waar paarden staan, met of zonder tweehoevigen) niet toegankelijk voor het publiek. Paarden mogen ook niet de wei in, tenzij er een absolute noodzaak is. Bij ons hebben we een binnenmanege en de staleigenaar zal de pensionpaarden los gooien zolang het verbod geldt.
Ga dus niet af op wat je pensionhouder zegt, en ook niet op de grootte of het aantal paarden. De boete schijnt te beginnen vanaf fl 4000, dat alleen zou je tegen moeten houden, nog afgezien van de verantwoordelijkheid tov de boeren. Wat het ruimen van paarden betreft, de infolijn zegt dat dat van geval tot geval bekeken wordt, kortom daar heb je niets aan. Trammelant staat een paar honderd meter buiten het gebied rond Maren Kessel, en onze andere twee staan er een paar kilometer buiten. Ik vertrouw het helemaal niet meer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-03-23 16:32 ]</font>

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:53

Ik mag al sinds woensdagavond niet meer naar mijn paard. En als het in Sprang-Capelle werkelijk MKZ is vrees ik dat het nog langer gaat duren.
Maar ik vind dat alle mensen met evenhoevige dieren nu gesteund moeten worden en dat wij daar dan ook niet moeten komen. Om evt. besmetting te verkomen.
Ik hoop dat ze het erdoor krijgen dat de dieren gevaccineerd mogen worden, dit is voor mens en dier veel beter lijkt mij.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 18:01

nou wij mogen ook gewoon hoor

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 23:07

Waarom is dit verbod dan helemaal niet overal bekend? De manege eigenaar wist hier niets vanaf dus hoe kunnen ze dan de deuren sluiten?

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 09:42

het word ze neit verteld ze moeten dr zelf achteraan! als die manege eigenaar niet naar de infolijn belt..