Vlechtjes,bij wie, hoe duur, hoe lang en hoe mooi?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Vlechtjes,bij wie, hoe duur, hoe lang en hoe mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 11:08

Nou, dat is dus mijn vraag. Wie heeft hier allemaal vlechtjes gehad, met extensions?
En dus, hoe duur was dat, bij wie heb je het gedaan (vooral handig als het hier in de buurt is), hoe lang heb je het er al in, of heb je het er in gehad? Hoe lang heb je moeten zitten voor het erin zat? Welke kleur hair-extensions heb je erbij gedaan. Is het goed gelukt?
Foto zou heel leuk zijn!

Ja, ik zit er aan te denken om het ook te doen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 13:11

de vlechtjes zelf kan je in een toko kopen die zijn ongeveer 5 euro per zakje er gaan ongeveer 3 á 4 zakjes in een normale bos haar (ligt eraan hoe dik het is).

Ik weet van iemand met dun haar die 9 uur heeft gezeten om te vlechten, die heeft het door een 1e jaars kapsters-leerling laten doen en was daarvoor 50 euro kwijt.

Het ziet er na een maand nog steeds k(l)eurig uit.

In iedere kapperszaak staan 1e jaars leerlingen (BBL) die kan je altijd vragen of ze het willen doen (thuis) en wat het kost.

Als je het bij de kapper laat doen, kost het je enorm veel geld!

suc6 ermee

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 13:57

Mijn zus heeft dit ook laten doen maar zei heeft het na 3 weken eruit gehaald omdat het heel erg ging jeuken..
Zei had er paars doorheen..ik weet alleen niet hoelang het bij haar heeft geduurt voordat het erin zat.
Zei heeft het laten doen door een vriendin.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 15:09

Bij mij heeft er er ook 3 weken ingezeten. De jeuk was verschrikelijk en het ging ontzettend pluizen wat ik er maar ook insmeerde om dat tegen te gaan.
Ik heb zo'n 12 uur gezeten en was 150 gulden kwijt. Maar ik heb het laten doen bij een surinamse vrouw via via die wel nederlands haar vlechte.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:49

Ik heb het ook gehad!
Ik heb er 8,5 uur voor gezeten maar het meisje dat het bij mij deed kwam aan huis dus dat is erg relaxed.

Ik betaalde haar 200 gld en ik heb dan zelf het haar gehaald en hier wasik in totaal ong 25 gld voor kwijt.

Helaas is dat meisje toen naar newyork vertrokken om daar te gaan studeren want anders wilde ik het ook nog wel een keer doen.

Ik weet zo niemand meer, en er zijn echt veel mensen die ik ken die het met een veel minder resultaat moesten doen voor veel meer geld dus naar een kapper ga ik niet!
Ik ken iemand die had 800 gld betaald en dan werd het door twee personen gedaan, het duurde nog bijna de hele dag plus het resultaat was lang zo mooi niet als ik het had. Het zat veel minder strak en het bleef veel slechter zitten na verloop van tijd. Zij heeft het uiteindelijk na een paar dagen er al uitgehaald, zonde van het geld dus.

Ik had trouwens een ghanees meisje die echt heel goed was hierin. Ik heb niet gehad dat het ging pluizen of zo. Ik smeerde er na het wassen gewoon genoeg babyolie op en als het nephaar wat ging uitsteken dan knipte ik deze stukjes gewoon weg.
Ik heb dus ook niet geslapen met een panty om mijn hoofd en ik heb geen dure haarverzorgingsproducten hoeven kopen enzo. Gewoon simpele babyolie en ik heb maar 1 flesje gebruikt. Uiteindelijk hebik het na zeven weken eruit gehaald maar het zat toen nog wel goed, ik wilde het er gewoon zelf uithalen toen.

Gelukkig was mijn haar verder niet dood, even wassen en het was weer goed!

Het deed de eerste dag wel ontzettend pijn overigens zo strak! Maar goed wie mooi wilt zijn.....

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:21

Nou meestal vlecht mijn vriendin binnen een halfuur zonder extensions. Ze gebruikt meestal naald en draad. Ze blijven heel netjes zitten. Ze haalt ze er aan het einde van de dag altijd uit. Echt duur is het niet.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:26

Prima schreef:
Nou meestal vlecht mijn vriendin binnen een halfuur zonder extensions. Ze gebruikt meestal naald en draad. Ze blijven heel netjes zitten. Ze haalt ze er aan het einde van de dag altijd uit. Echt duur is het niet.


Snap jij het nou echt niet? Verward Het gaat om haar eigen haar... Niet omdat van een paard....

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:43

Hihihi ik heb 2 uur gezeten en was 5 dollar kwijt.
Ik heb het in Venuzuela laten doen en het heeft bijna 2 maanden gezeten,
ik had totaal geen last van jeuk of dat het ging pluisen het bleef mooi zitten.
Ik had toen behoorlijk lang haar.

Die mensen daar doen dat zo snel echt ik was samen met een vriendin die het ook deed en we hadden echt zo iets van huh nu al klaar.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:45

Haha... jij bent echt zo'n gemenerik he Prima Ga je schamen.

Ik heb zelf weinig (zeg maar geen) ervaring met vlechten en extensions, heb daar echt het geduld niet voor. Bij andere mensen vind ik het vaak wel leuk uitzien, alleen als het er langer in zit, wordt je eigen haar daar niet heel erg vet van?
Lijkt me ook heel zwaar zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:20

2 prima: LOL Haha!

Wil het zelf ook graag, met knalrode extensions. Ben er alleen nog niet uit of ik het te kinderlijk vind..ben tenslotte bijna twintig Haha!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 09:02

Ik heb een paar jaar terug ook een hele zomer met rastavlechtjes rondgelopen. Ik heb ze laten zetten bij Voodoo, een afro kapsalon in Leuven (België), maar daar heb jij natuurlijk niets aan Knipoog Het heeft toch wel ongeveer 6 uur geduurd om die vlechtjes erin te leggen, 6 uur gedurende dewelke er de hele tijd 2 kapsters héél hard aan je haar zitten te trekken = auw!! Nu, ik was wel héél blij met het resultaat hoor, de vlechtjes hebben er uiteindelijk 3 maanden ingezeten, & toen was ik ze kotsbeu, wou ik mijn eigen zacht haar terug Haha! Maar op de uitgroei na zagen ze er na die 3 maanden nog mooi uit, dus je kan ze ook langer inhouden. Je haar gaat er niet stuk van, maar bedenk wel dat als je die vlechten er na 3 maanden weer uitdoet, dat je haar dan héél vies & plakkerig is (ik heb toen ponykampen begeleid, ben gaan trekken, enz), & hoe dikwijls ik het ook waste, het ging er gewoon niet uit, dus uiteindelijk heeft mijn moeder mijn haar met een fijn kammetje haartje voor haartje moeten uitkammen & dat deed al bijna evenveel pijn als de vlechtjes er laten inzetten... Oh ja, het grapje heeft mij toen ongeveer 200 EUR gekost...

www.voodoo.be

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 17:03

Hmmm... erg uiteen lopende reacties, haha.
Ik denk dat ik het wel ga doen, maar hadden jullie niet dat je cap daarna niet meer paste, of valt dat mee, mijn cap is nu eigenlijk te groot, dus dat zal wel geen probleem worden, maar ja.
Prijzen verschillen ook best wel zeg, haha.
Kweet alleen nog niet welke kleur extensions ik ga doen. Ik wilde eerst altijd donkerblauw, maar heb nu mijn eigen haar al rood/zwart, dus weet niet of dat wel mooi is, misschien dat ik dan nog maar donkerbruin/zwart erbij doe.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:15

Ik was er heel blij mee maar ik heb geen felle kleuren genomen. Ik had twee kleuren, wat rossig en blond. Ik ben zelf ook blond dus ik had een tint genomen die net wat lichter was, en dus die andere die net wat rossiger was. Ik heb ontzettend veel reacties gehad van mensen!

Zelfs wildvreemden spraken me op straat aan omdat ze het zo mooi vonden. Maar goed ik heb het alweer een paar jaar geleden gedaan en nu is het natuurlijk al een stuk minder apart.
O ja een cap kon ik echt niet op hoor! Had zo'n ontzettende bos haar.
ik heb overigens wel de voorkant gedeeltelijk vast laten vlechte (vast op je hoofdhuid) want dan heb je niet telkens je haar in je gezicht hangen. Was een tip van het meisje dat het bij mij gedaan heeft maar my god wat was dat pijnlijk!
Toen na bijna zeven uur al mijn haar gevlochten was op de voorkant na, dacht ik: nou dat viel best mee (ik was van tevoren gewaarschuwd dat het zo pijnlijk was) maar toen ze aan de voorkant begon......

Heb echt tot tien moeten tellen bij elk plukje.
Die avond heb ik ook echt niet kunnen slapen, het was vreemd en pijnlijk. Gelukkig was dit de volgende dag al een stuk beter!

Ik zou het ook best nog wel een keer willen maar ik weet geen adresjes meer.
Ik ben best veeleisend tegenwoordig Haha!
Ik heb zo vaak mensen zien lopen waar het resultaat veel minder mooi was dan ik het toen had dat ik er echt op ben gaan letten.

Als je een adres weet probeer dan of je van tevoren resulaten kunt zien (iemand die het daar heeft laten doen bijv., zo ben ik aan die persoon gekomen! Kwam bij de supermarkt en daar liep 1 van de medewerkers met vlechtjes ineens. Dus ik er naar toe: kreeg van haar het telefoonnummer en zo is het gekomen)

Nou als je het laat doen willen we wel foto's natuurlijk!! Of nog beter: ik wil het wel in reallife zien (misschien dat ik het dan stiekum zelf ook nog een keer laat doen)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:45

Lijkt mij toch ook wel eens leuk... Alleen als het tegen valt... 't Is ook wel een dure hobby. Heb het nu wel makkelijk met mijn haar. Was het 1x per week. Borstel het ongeveer om de dag. En knip zelf (of laat mijn man knippen, maar die knipt altijd te veel) de puntjes regelmatig bij... Dus om dan zomaar 100-200 euro uit te geven voor vlechtjes....
Bovendien vind mijn man het verschrikkelijk....

Toen ik een jaar of 18 was wou ik ook al vlechtjes, en heb ik mijn moeder gevraagd. Die heeft zich een paar urr rot gevlochten, maar kwam uiteindelijk op zo'n 30 vlechtjes uit. Leek voor geen meter. Dus er meteen maar weer uit gehaald.....

Met mijn cap zou ik geen probleem hebben. Ik heb een fietshelm, die je op maat kunt instellen....

Blijf me geloof ik maar verlekkeren voor mensen die wel het lef hebben om te laten vlechten....

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 17:46

Ik was laatst met Renske (van Bokt) naar een Pannenkoekenboot, en een meisje dat daar werkte had het ook, en echt heel erg mooi, ook met extensions en het zag er gewoon super uit, kostte 70 euro (had ongeveer 14 uur gezeten) dus dat valt ook best mee.
We hebben van haar het nummer gekregen vand ie vrouw, ze woont wel in Nijmegen, maar misschien dat ik het toch daar laat doen, want heb nu iig gezien dat het echt mooi was!
En dan zal ik foto's maken, en op onze privemeeting kan je het dan zien.

(reed je dan altijd zonder cap?)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:42

Ik wil het heel graag zien!
70 euro valt inderdaad wel mee!
Ik reed niet zonder cap hoor, ik reed helemaal niet in die tijd. Had mijn knollie gewoon vakantie gegeven aangezien ik zelf ook weg ging in die tijd.
Heb stiekum wel af en toe zonder zadel (en cap dus) een beetje gehobbeld.

Maar als jouw cap toch al te groot is dan moet dat lukken
14 uur is trouwens wel heel erg lang!
Mijn god, ik heb het laten vlechten met extensions tot op mijn kont en ik was al sneller klaar (met pauzes tussendoor)

Maar ja als het echt mooi is dan is het zeker de moeite waard!
Ben benieuwd! Ik pb je straks nog wel even over onze privemeeting!!!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:49

Ik heb ook vlechtjes gehad. Toevallig vorige week eruit gehaald. Je kan wat foto's van vorige week zien op [AM] Vandaag een hele metamorfose ondergaan.... Daar staan dus ook mijn vlechten op. Ik had ze toen 11,5 week.

Ik heb ze in Helmond laten zetten bij een nederlands vrouwtje. 's-Morgens om 09.00 uur is ze begonnen en ik kon om 16.00 uur heel erg tevreden naar huis. OK dan!

Dit was al de 3e keer dat ik ze liet zetten en ben deze keer super blij geweest met mijn vlechten. Voor meer info (haar telefoonnummer enz) kan je me PBen (anderen natuurlijk ook).

Bij haar komen echt meiden uit alle delen van het land, zelfs uit Groningen!!!!

Ik lees het wel als er mensen graag meer willen weten.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:34

Martenique"]
[quote="Prima schreef:
Nou meestal vlecht mijn vriendin binnen een halfuur zonder extensions. Ze gebruikt meestal naald en draad. Ze blijven heel netjes zitten. Ze haalt ze er aan het einde van de dag altijd uit. Echt duur is het niet.


Snap jij het nou echt niet? Verward Het gaat om haar eigen haar... Niet omdat van een paard....
[/quote]
Tis toch een paardenforum?

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:55

Prima"]
[quote="Martenique"][quote="Prima schreef:
Nou meestal vlecht mijn vriendin binnen een halfuur zonder extensions. Ze gebruikt meestal naald en draad. Ze blijven heel netjes zitten. Ze haalt ze er aan het einde van de dag altijd uit. Echt duur is het niet.


Snap jij het nou echt niet? Verward Het gaat om haar eigen haar... Niet omdat van een paard....
[/quote]
Tis toch een paardenforum?
[/quote]

Algemeen niet

Sorry was toen lichtelijk geirriteerd Scheve mond

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:49

hoe komt dat dan schat?