Wie heeft er verstand van honden??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wie heeft er verstand van honden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 18:49

Ik ben aan het oppassen bij mensen die een herder-pup en een vuilnisbakkie hebben Haha! Geweldige beesten (en mooi huis en lekker weer dus kan niet beter!) Lovers

Maar één probleempje:
Ik kwam vanavond thuis (was even een half uurtje bij mijn ouders geweest) en vond:
Dennenappels uit de openhaard door de hele kamer
5 schoenen verspreid door de hele kamer
twee vensterbank eenden in de hondenmand aangekloven Haha!
Stekker uit het stopcontact
mijn nieuwe zijden shawl aan flarden Huilen
twee plassen in de kamer.

Oeps....

Er staat een bench. Moet ik die pup maar in de bench doen als ik weg ga dan? Dat betekent wel dat hij daar een redelijke tijd zit af en toe. Ik vind het vreemd, want ik was vandaag al weg geweest (van 11 - 3) en dat was geen punt, alles was netjes toen ik thuis kwam. Dus Verward
Ik wil die mensen eigenlijk liever niet storen tijdens hun vakantie.. wie geeft mij raad??

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:03

Hm, ik begrijp dat je daar langer als 1 dag zit? en daar ook Logeert?

Maargoed, hier wat tips:
*zorg ervoor dat er kranten op de grond liggen, zodat hij de gelegenheid heeft om het op de krant te doen

* Stop hem als je weggaat in z`n Bench

* Haal alle stekkers uit de stopcontacten zodra je weggaat, je kunt je wel voorstellen wat er kan gebeuren

* Alle spulletjes die op lage tafels etc. liggen ergens neerleggen waar ze hoog een veilig liggen.

* Zodra je terug komt meteen naar buiten doen

* Als de pup binnenzit en jij bent thuis ( wat met dit weer niet snel het geval zal zijn) en hij/zij doet een behoefte voor jou neus, geef hem op z`n kop en wijs hem op een krant..

Dit is even wat het eerste te binnen schoot..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:08

Het kan komen omdat je weer weg bent gegaan. Onze twee honden kunnen rustig de hele dag alleen zijn, die slapen of pesten mekaar. Maar zodra je even je gezicht laat zien en even weer "verdwijnt" vreten ze iets uit. Misschien kun je de pup dan in de bench doen, als je al weg geweest bent maar nog even weg moet

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:10

Als de hond in de bench zit, hoeven alle spullen niet hoog en alle stekkers kunnen gewoon in het stopcontact blijven.
Die krant moet het beessie maar net aan gewend zijn, anders heeft het ook geen zin.
Als je thuiskomt, idd gelijk met de pup naar buiten, en hevig belonen als hij wat doet: Goed zoooo, braaaave pup (liefst met een heel hoog stemmetje)
En als de pup toch wat doet, gewoon oppakken en buiten zetten. Als het een kleine pup is, heeft die geen idee dat hij niet in de kamer mag poepen/plassen. Je kunt hem niet straffen voor iets wat hij niet weet.
Als de pup wat ouder is, kun je nee zeggen als hij wat doet. Ik heb geen idee van de leeftijd van de pup nl.
Verder vind ik het erg vreemd dat je op een pup moet passen, en niet eens duidelijke instructies kreeg. Die hadden ze op z'n minst kunnen geven denk ik.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:22

Mar ligt het wel aan de pup? Mijn oudste hond crat vanalles uit, als wij weg waren, terwijl de puppies niks deden en vast zaten.
Zorg er dan voor de zekerheif=d voor dat ze allebei niet in de huiskamer kunnen, alleen in bv de bijkeukem of de gang.

Mijn honden sluit ik altijd op, en als het echt de hele dag is laat ik iemand anders ze een keertje uitlaten en rennen. Vaak gaan ze daarna weer gewoon naar hun mandje om te liggen pitten, maar het zijn dan ook geen puppies. Die moeten iedere 3 uur naar buiten, zoiets.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:41

je moet een pup niet straffen voor fout gedrag, dat snappen ze vaak niet. Belonen voor goed gedrag werkt stukken beter! Dat heeft veel meer effect! Regelmatig uitlate en uitvoerig (overdreven) belonen! En gewoon in de bench stoppen als je weggaat! Dat vinden ze vaak absoluut niet erg!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:44

Billy schreef:
Als de hond in de bench zit, hoeven alle spullen niet hoog en alle stekkers kunnen gewoon in het stopcontact blijven.


Ohja Clown !

En idd ze hadden je wel wat betere instructies kunnen geven..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:47

wij hebben ook sinds een maand een hond, die is erg druk in huis, dus overdag issie buiten en snachts in een bench of in een paardenstal (heeft ie wat meer ruimte,
ik neem hem af en toe mee in huis, maar daar issie ontzettend druk en vervelend, dan blijf ik er echt bij...

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:49

misschien wat alternatieven op de grond leggen zoals wat kauwdingetjes(kauwstaafjes ed) en speeltjes! (zorg wel dan dat het dingetjes zijn die puppetandjes kunnen hebben!)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:59

haha onze hond had vanochtend mijn borstels gpikt en stuk voor stuk naar zijn favo plek gesjouwd...