Topic-hangers ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Topic-hangers ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 15:36

Naast het fenomeen 'bakhangers' (de mensen die aan de kant of achter een biertje in de foyer (zelden opbouwend) commentaar op jou, je paard en je rijden geven),
wil ik hier het fenomeen 'topic-hangers' introduceren.

Hiermee bedoel ik Bokkers (geen moddies) die alleen maar op een topic verschijnen met mededelingen als:
- zijn al tig topics over geweest
- oud topic
- stom topic, zeg
- waar zijn jullie mee bezig; heb je niks beters te doen
- dit topic hoort hier niet
- schei toch eens uit met dat gez**k
- dit is SC
- ik vind dat... (en dat is dan iets dat al meerdere keren genoemd is)
enz. (vul zelf maar aan)

Persoonlijk denk ik dan: "wat zoek je hier? Waarom kies je niet een topic dat jou wèl past?"
en vraag me ook af wat de beweegredenen van deze Bokkers kunnen zijn.

Bemoeizucht?
Een vorm van exhibitionisme?

Wie het weet mag het zeggen.
Een mening geven ook.
Of misschien zelfs tips of oplossingen?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:39

Wat dacht je van een topic waarin een paard/pony te koop staat en waarbij iemand zegt:

'Mooi paard'

Misselijk

Het is al verboden, maar toch blijven mensen het doen. Tjah, wat kun je er dan aan te doen?
Of is dit soms ook een zinloze reply? Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 15:51

Echt niet, Marije, daar vind ik je voorbeeld alleen al te fraai voor!
(nu zoek ik naar een emoticon met opgestoken duimpje, maar daar zijn ze op een ander topic al vergeefs voor aan het knokken Tong uitsteken )

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:55

Ik gok het oop wannebe moddies...
Ik heb zelf ook wel eens gereageerd met : dit mag niet. Maar dat is dan alleen als het echt niet mag Knipoog
Marije, mooi voorbeeld hoor

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:56

Toch is het soms moeilijk om iets meer te zeggen dan: mooi paard. Haha! Ik probeer altijd wel iets meer te schrijven, maar soms heb ik ook weinig te zeggen Lachen

Verder zijn dat soort dingen gewoon irritant. Net zoals kruisje, tuurlijk is het fijn als iemand het even tegen je zegt. Maar 10 mensen die zeggen dat er geen foto staat maar een kruisje is nogal overdreven!

Ook topic die al vaak geweest zijn zeg ik het, maar geef ook vaak gelijk een link waar zo'n topic te vinden is. Als iemand nieuw is kan het gebeuren dat ze de 'zoekfunctie' nog niet gevonden hebben Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:30

Nog beter is het om iemand te pb-en met de kruisjes melding, net als 10x zeggen dat de foto's erg groot zijn Tong uitsteken niet veel nut heeft. Misschien willen sommige bokkers hun aanwezigheid benadrukken Haha!
IPV zeggen 'hier zijn al tig topics over geweest' kan men ook een link geven van een interessant zelfde soort topic...
Maar stel dat je meer te zeggen of vragen hebt dan in zo'n soort topic?
omdat dat topic geweest is, houdt dat dan in dat de discussie voor de rest van bokttoekomst geheel uitgediscussieerd is?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 16:53

Citaat:
Nog beter is het om iemand te pb-en met de kruisjes melding

!!! Is al 1000 keer gezegd!!!
( *LOL* , illustratie van dit topic dus)

Citaat:
Misschien willen sommige bokkers hun aanwezigheid benadrukken Haha!


Zit wat in; vooral als je kijkt naar de hoeveelheid uitroeptekens die sommigen in de aanbieding hebben Tong uitsteken

Citaat:
IPV zeggen 'hier zijn al tig topics over geweest' kan men ook een link geven van een interessant zelfde soort topic...

Heel veel aardige, behulpzame bokkers doen dat ook. Schijnheilig Lovers

Citaat:
Maar stel dat je meer te zeggen of vragen hebt dan in zo'n soort topic?
omdat dat topic geweest is, houdt dat dan in dat de discussie voor de rest van bokttoekomst geheel uitgediscussieerd is?

Ik heb niet de indruk dat topic-hangers zich nou zo bezighouden met de inhoud of de discussie; die hebben aan 1 woord genoeg om het topic op te stormen, hun keutel te droppen en weer voorgoed te verdwijnen. Koe
.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 17:07

misschien gaat het zulke mensen wel om het plaatsen van zo veel mogelijk berichten, kan ook nog

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:56

Hmm, als ik dit zo lees.. Ben ik wel te vergelijken met een Topichanger Scheve mond

Mja, meesteal als een topic ergens niet thuishoort, plaats ik daar wel een berichtje over, maar ik stuur ook een pb naar een mod.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:35

Hahahaha, Botervlieg, misschien moeten topichangers accepteren dat hun toegevoegde waarde aan een topic nihil is en dat het men ook niet echt kan boeien, dat zij een topic niet nodig achten...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 20:20

Zou het ze interesseren, denk je, orri?
Zouden ze zich realiseren wat ze doen?
Misschien willen Machie, Antoinette en Laratjuh hier iets over uitleggen?

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:26

ik denk niet dat het de zogenaamde topichangers weining uitmaakt of hun reactie waarde heeft of niet...
mmm, denk ook niet dat mijn reactie waarde heeft Haha!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:31

Eerst reageerde ik ook regelmatig met 'kruisje'
maar als er al iemand dat gemeld heeft, hoef ik het geen 2e ( of meer ) keer te zeggen..

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:37

laratjuh schreef:
Eerst reageerde ik ook regelmatig met 'kruisje'
maar als er al iemand dat gemeld heeft, hoef ik het geen 2e ( of meer ) keer te zeggen..


heel verstandig, want soms staat er gewoon 10 x gemeld van 'kruisje". En volegnsmij is het na 1 keer ook wel duidelijk....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:33

Misschien zou er eens een statje moeten komen van bokkers die het meeste; "hier is al een topic over geweest" als bericht plaatsen Tong uitsteken

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:46

orri schreef:
Misschien zou er eens een statje moeten komen van bokkers die het meeste; "hier is al een topic over geweest" als bericht plaatsen Tong uitsteken


dan sta jij nu al op 1 Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:49

Maaike zegt precies wat ik ook wilde zeggen, alleen waren we weer niet tegelijk.
Ik als mod vind het zelf errug vervelend (understatement) als bokkers zeggen dat iets niet mag en er geen pb over sturen naar de desbetreffende mod (gebeurt ook op kh, wonderbaarlijk he?), maakt ook geen drol uit of ik het twintig of twintigduizend keer zeg, mod pb-en is kennelijk vééls te lastig. Alle mensen die wel een pb-tje sturen bedank ik daar ook altijd met minstens 3 letters voor (gauw naar het desbetreffende topic racen, dus geen tijd Tong uitsteken ): thx.
Één ding is in ieder geval zeker: mensen die dit soort berichtjes plaatsen komen niet voor in het statje met mensen met gemiddeld de langste berichten Tong uitsteken Weer een statje misgelopen, want daar gaat het veel mensen ook nog om, zegt alleen zo bar weinig (ik sta in een statje, ego gelijk helemaal opgepoetst)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:23

Ik zeg ook wel eens op een topic alleen iets als 'mooi paard hoor' ofzo, omdat het zoooooo vaak gebeurt dat je een pb krijgt met 'kijk eens naar dit topic!'.
De plaatser van betreffende foto is dan dus heel trots, wil ook graag een reactie (anders stuur je die pb niet), dus tja, dan doe je maar weer eens een poging tot sociaal gedrag..... Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:50

Ik kan me er ook dood aan ergeren. Na 1 keer gezegt te hebben kruisje weet diegene het wel. En om dat dat topic steeds weer omhoog te halen met zo'n mededeling...

En die zin van: Hier zijn al tig topics over geweest vind ik wel goed als je die links er dan ook bij geeft Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:54

Misschien zijn de 'kruisjes', en 'mooi paard' berichten ed een poging om het eigen aantal berichten te vergroten, zodat meer aanzien verworven wordt?

Ik doe maar een gooi hoor....en niet dat ik me erger aan dat soort dingen, maar ik vond het eigenlijk wel een originele theorie van mezelf Schijnheilig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:02

Sonja schreef:
De plaatser van betreffende foto is dan dus heel trots, wil ook graag een reactie (anders stuur je die pb niet), dus tja, dan doe je maar weer eens een poging tot sociaal gedrag..... Haha!


Schuldig aan pb-en en schuldig aan antwoorden op zulke pb's Haha!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:09

orri"]
[quote="Sonja schreef:
De plaatser van betreffende foto is dan dus heel trots, wil ook graag een reactie (anders stuur je die pb niet), dus tja, dan doe je maar weer eens een poging tot sociaal gedrag..... Haha!


Schuldig aan pb-en en schuldig aan antwoorden op zulke pb's Haha!
[/quote]

Afbeelding ik ook Afbeelding
En orri, van jou is me vandaag wel duidelijk geworden :p

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:17

Nee Orri doet dat noooooit Tong uitsteken

En ook niet voor een 2e keer terwijl ik al lang gereageerd heb Clown

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:54

Marije schreef:
Wat dacht je van een topic waarin een paard/pony te koop staat en waarbij iemand zegt:

'Mooi paard'

Misselijk

Het is al verboden, maar toch blijven mensen het doen. Tjah, wat kun je er dan aan te doen?
Of is dit soms ook een zinloze reply? Knipoog


Ja, of sorry maar ik heb er geen geld voor.. (en dan in MsN-tAaL Lips are sealed )

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:51

Antoinette schreef:
Toch is het soms moeilijk om iets meer te zeggen dan: mooi paard. Haha! Ik probeer altijd wel iets meer te schrijven, maar soms heb ik ook weinig te zeggen Lachen



In een topic op EA moet je zoiezo niet reageren als je geen interesse hebt, maar alleen het paard leuk vindt, toch?