Marktplaats aankoop... NOU JA!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Marktplaats aankoop... NOU JA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:44

Heb videobanden gekocht via marktplaats, 3 stuks. Ik zou €30 betalen en de verzendkosten zouden ook voor mij zijn, € 10.
Ik heb afgesproken dat ik €15 over zou maken voor verzending en €15 daarna.

Ik krijg dus nu de banden binnen, zijn het kopietjes op Kruitvatbanden. Heeft ze ze alle drie los, ongefrankeerd verzonden. Moet ik € 35,10 an verzendkosten betalen!! Als ze ze in een pakket had gedaan, had ik idd €10 moeten betalen en als ze ze zelf gefrankeerd had was ze € 5 kwijt geweest.

Ik heb haar nu een nette mail gestuurd dat ik deze idiote verzendkosten graag wil delen, omdat ik accoord ben gegaan met €10. Dat zou betekenen dat ik €15 (al betaald) + €35,10 verzendkosten, dus nu mijn laatste deel van €15 écht niet meer overmaak hoor. Idioterie.
Ik kon de banden wel niet aannemen, maar dan had zij diezelfde kosten, én ik de banden niet. Wat zijn sommige mensen snugger zeg Verward Als dat postkantoor nou gewoon gezegd had dat dit heel onvoordelig was ??

Wat zouden jullie in dit geval gedaan hebben, en vinden jullie het ok zoals ik het nu oplos?
Laatst bijgewerkt door Laura op 11-07-03 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:53

Ik had mijn 15 euro terug geeist!
Je had 30 euro afgesproken, maar bent nu al 32.50 euro verder, wanneer je die verzendkosten deelt. Voor een paar gekopieerde banden Verward
Banden kopieren en verkopen is overigens strafbaar, als ik me niet vergis.

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:54

Is nog netjes hoor zoals je het nu oplost! Ik ben een kreng, ik had de copieën teruggestuurd, was niet de afspraak! Dus jij bent netjes bezig hoor!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:59

je staat zowiezo sterk, ik zou geld terug eisen en banden terug geven, en evt dreigen dat je haar aangeeft wegens plagiaat! Tong uitsteken

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:01

Terug sturen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 18:04

Ja maar ik wil de banden wel Haha! En terugsturen kan nu niet meer, ik moest tekenen en meteen betalen voor de zending, dus tsja. Terugsturen zou betekenen dat ik die €35,10 + €15 voor niks heb betaald, en het is dan nog maar afwachten of zij die €15 terug stort.

Needless to say dat ik wel blij was dat er daadwerkelijk op stond waar het om ging, en het geen lége banden waren *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:25

Lekker suf van die verkoper en jij zit met de ellende. Ik hoop dat je eruit komt met de verkoper, maar ik vrees van niet.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:27

Gewoon ongefrankeerd terugsturen en je machtiging intrekken bij de bank. En melden bij Marktplaats, want je wordt gewoon belazerd!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:29

gabyfedde schreef:
... en je machtiging intrekken bij de bank

Gaaaap en dat kan nog steeds niet...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 18:30

Ik heb het electronisch overgemaakt dus ik denk niet dat ik dat terug kan krijgen.
Tessebes, als zij niet accoord gaat, heeft ze vrij weinig poten om op te staan denk ik? Of moet ik strak de Rotterdamse maffia voor de deur verwachten? Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:32

Nee, ik bedoel dat je geen geld terug zal krijgen van haar of zo. Maar dat wilde je sowieso niet toch?

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:56

geld kan je terug laten storten binnen 1 maand tijd. Als ze niks van zich laat horen doet ze het dan wel durf ik mijn handen voor in het vuur te steken. Gewoon terug sturen daarna. Ik neem aan dat jij de orginele banden wou en geen illegale copies.

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:04

Even kopietje maken en retour........ *evil grin*

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:11

hahaha ja skatje dat zou een goede zijn Knipoog

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:32

skatje schreef:
Even kopietje maken en retour........ *evil grin*


en hier dacht ik ook al aan:)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:56

ik zou zowie zo een kopietje maken, gniffel
en daarna zou ik ze gewoon aangeven bij de politie, als ze het geld niet terug wil betalen , JIJ hebt neem ik aan ORIGINELE banden besteld , GEEN KOPIEEN
nogmaals het is ook nog eens plagiaat!----> strafbaar!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:28

Annechien schreef:
geld kan je terug laten storten binnen 1 maand tijd.


Dat kan alleen als je het laat incasseren, niet als je het zelf overmaakt. Dat zou trouwens een mooie boel worden, gaat iedereen zijn geld terug laten storten als ze de waar ontvangen hebben.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:31

crossmonster schreef:
nogmaals het is ook nog eens plagiaat!----> strafbaar!

Nou, plagiaat is wat anders, neem iig aan dat ze niet haar eigen naam in de aftiteling heeft gezet Haha!
Je bedoelt wrs schending van auteursrecht. De politie zal er overigens weinig aan doen, denk ik. Tenzij ze dit op grote schaal doet. Wel makkelijk geld verdienen, zo. Hup, bandjes bij de Kruidvat kopen voor 1 euro per stuk, kopieren en zonder frankering op de bus. Das makkelijk 9 euro per stuk verdienen.

Heb je al mail terug gehad? En weet je haar adres enzo wel?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 00:26

Ik heb ook een keer per ongeluk een poststuk voor veel duurder verzonden dan nodig was. Helaas heeft diegene het toen wel teruggestuurd waardoor we NOG veel meer geld kwijt waren dan als we het gedeeld hadden, maar goed. TPG verteld je natuurlijk liever niet dat je zo veel duurder uit bent, zij willen uiteraard ook wel wat extra verdienen.

Ik geloof wel dat je reden hebt goed pissig te zijn, je bent nu veel meer kwijt voor iets anders dan je gekocht hebt. Maar goed, het zal me verbazen als je geld terug krijgt..

succes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 08:44

lis"]
[quote="crossmonster schreef:
nogmaals het is ook nog eens plagiaat!----> strafbaar!

Nou, plagiaat is wat anders, neem iig aan dat ze niet haar eigen naam in de aftiteling heeft gezet Haha!
Je bedoelt wrs schending van auteursrecht. De politie zal er overigens weinig aan doen, denk ik. Tenzij ze dit op grote schaal doet. Wel makkelijk geld verdienen, zo. Hup, bandjes bij de Kruidvat kopen voor 1 euro per stuk, kopieren en zonder frankering op de bus. Das makkelijk 9 euro per stuk verdienen.

Heb je al mail terug gehad? En weet je haar adres enzo wel?
[/quote]

ik heb niet zo'n brede woordenschat Haha! maar het is iig strafbaar om iets te kopieren,en te verkopen!:D