Aan de moeders onder ons: hoe kolven?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Aan de moeders onder ons: hoe kolven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 20:12

Als de baby er straks is, zal ik sowieso tegen de tijd dat ik ga werken moeten leren kolven. Waaraan geven jullie de voorkeur? handmatig kolven of elektrisch? Hebben jullie ervaring met een bepaald merk?


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 21:57

Medela kolf????
Las ik net een stukje over. Vond hem in de winkel wel minder stevig uitzien als de Avent....

Ik wil dus wel graag borstvoeding geven, maar moet na ca 12 weken werken en dus kolven. Vandaar mijn vraag.
Ik zag trouwens dat er zakjes waren die in de Avent kolf passen. Zouden die nou ook in de medela kolf passen? Kun je zakjes invriezen ipv flesjes.


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 18:43

Kun je vast oefenen toch? Wat ruimte betreft: dat is geen probleem. Mijn collega woonde eerst boven de praktijk, maar ze is verhuisd. Dus de bovenverdieping is bijna helemaal vrij. Alleen de mevrouw van de administratie zit er 2 ochtenden in de week.
Niemand ervaring met Evenflo kolf? Is erg goedkoop (mijn zus is voor mij op jacht geweest). Is ook met een universele flessluiting (alleen Avent past er dus niet op). Mijn zus kolfde gewoon in een goedkope fles af. Goot het over in een schone Tupperware beker met deksel en vroor het daarin in. Voor gebruik goot ze het weer over in een Avent fles. Voordeel van die flessen is volgens haar dat je er met de afwasborstel in kunt. Bovendien heeft dat merk goede spenen (die lijken op vorm van de tepel).

Voorlichting in winkels valt niet mee, omdat zij vaak maar van 1 of zelden 2 merken verkopen.... Vandaar dat ik liever ervaringen hoor.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 10:39

Huren is ook vrij duur. Ik heb gelzen dat je voor een elektrische kolf 1.60 per dag betaald. Als je hem dan een maand gebruikt: 30x 1,60 is heel veel (hoofdrekenen is niet mijn sterkste kant, en heb geen rekenmachientje bij de hand). Dan kun je hem idd beter zelf kopen...

Mijn zus heeft voor mij die handkolf van Evenflo gekocht. www.evenflo.com
Mijn schoonmoeder past straks 2x per week op, een hele en een halve dag, en daarvoor wil ik dus kolven. Vooropgesteld dat de baby goed aan de borst wil drinken... Ik hoop het wel, lijkt me heel prettig dat contact met je kind. Flesvoeding is dan toch heel anders. nadeel is idd het kolven, voordeel is dat je niet met flesjes hoeft te sjouwen, maar de melk altijd bij je draagt.... MIjn zus zei dat zij net een koe was (kolven was ook zo gebeurt), hoop dat ik daar ook iets van mee heb gekregen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie