Ik ben WEL de moeite waard!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 10:01

Zo hé, wat herken ik mezelf hier enorm in Kitty! Vooral in het eerste deel van jouw tekst, maar gelukkig lukt het me de laatste jaren steeds meer om ook als in het tweede deel te denken. Makkelijk is het niet als je niet blaakt van zelfvertrouwen, maar ik weet inmiddels dat je jezelf alleen maar nog meer omlaag haalt als je negatief over jezelf blijft denken. Wees eerlijk, tegenover jezelf en tegenover anderen: een schouderklopje als het verdiend is, maar ook kritiek als het verdiend is.

Heel belangrijk: èchte kritiek is opbouwend en niet afbrekend! Bij mijn vorige baan was de stelregel: 'Kritiek is een gratis advies'. Zie het niet als: 'Oh, het is dus fout en het komt nooit meer goed met mij'. Zie iets wat niet lekker gaat als iets wat je de volgende keer beter zou kunnen doen. En leer ook van de dingen die goed gaan, namelijk dat je er best mag zijn! Jij bent jij, met al je goed ontwikkelde en minder goed ontwikkelde eigenschappen en capaciteiten. En jij bent de enige die 24 uur per dag met jou moet leven, dus kun je maar beter lief zijn voor jezelf.

En nu weet ik ff niets meer te zeggen... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie