Alles wordt afgeslacht!!*zielig*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 13:44

Verdorie, in nog geen 2 weken tijd ben ik 3 konijnen en 2 kippen en een haan kwijt...
Vanmorgen vond ik het laatste slachtoffer, de haan, helemaal uit elkaar geplukt... Eerst verdacht ik een van mijn katten, die had ik idd met een klein konijntje betrapt, maar ik mis ook een franse hangoor van zo'n 8 kilo, en daar zie ik mijn kat nog niet mee slepen...Zeker niet omdat het zo'n klein katje is...
Ik word er best wel een beetje verdrietig van, elke ochtend als ik uit bed kom, sta ik automatisch mijn dieren te tellen om te kijken of ze er allemaal nog wel zijn.
We denken nu zelf aan een roofvogel ofzo, maar zie het maar eens te "bewijzen", dat valt niet mee.

Momenteel heb ik nog 21 kuikens, die allemaal nog bij hun "moeders" zitten, maar over een paar weken gaan de kloeken erbij weg en dan zie ik de bui al hangen dat er ook elke dag een aantal kuikens verdwijnen...
Echt vrolijk wordt je er in ieder geval niet van,
Boos! Verdrietig , niet dat ik nou zo'n speciale band heb met een kip, maar als alles wordt afgeslacht is ook vreselijk zielig...

Jullie hebben niet echt veel aan mijn verhaal, maar ik moest het even kwijt, ik wil mijn dieren zo graag beschermen maar weet in dit geval echt niet hoe ik dat moet doen....

Sonja

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:49

ah dat meen je niet,nog meer dieren weg,sh*t he.
he meidje ik vind het echt naar voor je.
wat zou je er nou aan kunnen doen?
een net plaatsen over je wei-gebiedje?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:53

Kun je er geen net over hangen? Ik weet niet waar je je dieren hebt zitten, in de hele tuin? Je zou ook een stuk kunnen afzetten en daar een net overheen spannen
Oja, een kennis van mij die heeft aan de bovenkant van de schutting, een stroomdraadje gespannen. Dat werkt ook erg goed
Succes
Astrid

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 13:53

Ik ben nu al druk aan het zoeken op internet, mijn ouders zijn hier nu nog en we hebben het erover gehad om een hele grote voliere te gaan bouwen...
Dus als iemand nog info heeft, of iemand weet een bedrijf dat volieres bouwt.....alle tips zijn welkom!

En eh, Sanne, dat kleine konijntje dat we hebben geprobeert te vangen heeft het ook niet gered...*sorry*

S.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:55

agossie is ie er ook niet meer Verdrietig ik wilde hem nog wel mee naar huis nemen.........

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:55

He Getsie kan me voorstellen dat je er heel verdrietig van word Verdrietig
Vooral omdat je nu zo machteloos bent omdat je niet weet wie/wat het doet Boos!

Ik hoop dat je er gauw achter komt wie de dader is, zodat je geen lieve beestjes meer kwijt raakt.........
Kan me voorstellen dat het iedere morgen weer heel rot is om naar de hokken toe te gaan!!!!!

Sterkte

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 13:58

Ik woon in het bos, en mijn dieren lopen allemaal tussen de bomen enzo, dus het is niet echt mogelijk om netten te spannen.
Vandaar dat mijn ouders ook een echte voliere willen laten bouwen omdat die mensen waarschijnlijk wel goede oplossingen hebben voor al die bomen...We kunnen moeilijk het hele bos gaan kappen.....Zal de gemeente niet leuk vinden...

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 14:14

he das echt poedersuiker!
Mijn hond(had dat beest 9 jaar) en mijn konijn zijn op de zelde dag doodgegaan!
Eigenlijk zou je een schilpad moeten nemen die word ouder dan een mens.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 14:26

Awwwww! Wat zielig! Verdrietig Al die arme beestjes.. Ik hoop dat er snel een oplossing komt want dit is echt niet leuk meer!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 16:23

Is het niet mogelijk om je dieren s nachts in hun hok te houden. Of laten ze zich niet vangen, vooral met kippen moet dat volgens mij wel te doen zijn.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:06

Wat vervelend dat er elke keer beesten verdwijnen. Ik denk niet dat het een roofvogel is, want ook die hebben moeite met een konijn van 8 kilo. Ik denk eerder een vos of een bunzing ofzo. Ik had wel last van een havik die mijn kleine kuikentjes pakte. Ik moest de moeder en de kuikentjes dan ook "opbergen" in een ren. Met gaas erover gespannen. Nou pakte die havik alleen de kleine kuikentjes, de grotere kippen liet ie lopen. Veel succes in ieder geval en ik hoop dat je erachter komt wat het nou is.
groetjes.

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 00:22

Zou dit iets met die 17.000 ontsnapte nertsen te maken kunnen hebben:?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 08:31

toen ik dit las moest ik ook gelijk aan een vos denken,
daar tegen vechten heeft bijna geen zin, die komen vrijwel overal doorheen Verdrietig

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 09:36

hier thuis hebben wij rondom overal hekwerk staan van bijna 2 meter hoog, het bovenste gedeelte is prikkeldraad, dus alhoewel ik ook aan een vos denk, lijkt het me stug dat die over dat hekwerk heengaat....
Maar mijn moeder vertelde me gisteren een verhaal over een jachthond die zij vroeger heeft gehad, die ging over een hek van ruim 3 meter!!!!
Liep er zo tegenop en klom erover heen, kijk als een hond dat kan, waarom een vos dan niet??
Ik weet het ook niet hoor, afgelopen nacht heb ik mijn katten allemaal opgesloten in de schuur, en dat ga ik ook nog maar een poosje vol houden, om zeker te weten dat zij het niet doen...
Ik wacht maar gewoon af en hou de boel goed in de gaten, we gaan in ieder geval wel zorgen voor een grote ren waar straks alle kuikens inkunnen als ze groot genoeg zijn om naar buiten te gaan.
En verder moeten we maar hopen dat we erachter kunnen komen wie de dader is zodat we maatregelen kunnen nemen.

Groetjes Sonja

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 09:46

Wij zitten ook in Drenthe ne hebben veel last van marters bij het kippenhok. Mijn vader heeft een hok gebouw en daar aan de onderkant spoorbielzen onder gemaakt en de omheining zit nog 1,5 diep de grond in. Daar komen ze dus niet in.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 09:49

Wat raar zeg, dat ze "zomaar" verdwijnen. Veel suc6 en houd ons op de hoogte! Knipoog