Fitnessapparaten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Fitnessapparaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 22:03

Omdat ik niet meer zo vaak rijd, moet ik toch wel wat doen aan sport om mijn lijf nog enigzins in vorm te houden (letterlijk en figuurlijk Haha! )
Ik heb boven op zolder wel een roeiapparaat staan maar eigenlijk heeft dat voor de spiergroepen die ik op het oog heb volgens mij niet zoveel zin, nl. bovenbeen, billen en buik.

Nu kijk ik in een verloren ogenblik ook nog wel eens naar Tell Sell en dat soort dingen en daar laten ze de meest fantastische apparaten zien: in 10 minuten training per dag krijg je weer een flitsend lijf als je dat moet geloven.
Wie heeft daar ervaring mee en wat voor soort apparaat zou ik aan moeten schaffen voor zo'n geweldig resultaat?

En nee, ik heb geen zin om naar de sportschool te gaan, ik moet kunnen trainen wanneer het mij uitkomt Tong uitsteken

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:07

hahaha Haha!
Gewoon buikspier oefeningen gaan doen, en fietsen. Dat is heel erg goed. Merkt het aan mezelf ook, nu ik dagelijks naar Baloe fiets ipv met de scooter te gaan.
Ik ben zelf nit zo weg van die apparaten... Heb wel op fitniss gezeten, maar had na 1 jaar nog steeds niet het idee dat er ook maar iets veranderde....

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:08

Ik heb er niet veel ervaring mee, heb alleen zo'n ding waarmee je buikspieren kunt trainen. Maar ik heb wel het idee dat als je eenmaal zo'n ding hebt je er een paar keer mee bezig bent en het dan weer op de stoffige zolder verdwijnt. Als je veel discipline hebt dan is het natuurlijk perfect.
De vriend van mijn moeder heeft wel zo'n ab-swing van Tell Sell en ik heb er weleens op gezeten en werkt toch goed. Maar voornamelijk voor buikspieren.
Tja als je wilt trainen wanneer je wilt is hardlopen ook een goede optie. Dit kun je lekker rustig opbouwen en is voor het hele lichaam goed.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:15

Roeien is voor je ook voor jearmen, maar als je het op een goede manier doet is het zeker niet mis voor je bovenbenen en je buik!
Ga maar eens een uurtje op je hardst roeien en eens kijken waar je de volgende dag last hebt.
Moet je wel jezelf echt vanuit je benen naar achteren duwen en niet met je armen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:32

Afbeelding

Zie www.wehkamp.nl bij sport, dan fitness, dan crosstraining.

Dit apparaat is echt super! Je traint al je spieren tegelijkertijd en verbrandt veel meer calorieen als met lopen of fietsen oid. Dit was het apparaat in de sportschool waar ik sportte waarmee je de meeste calorieen verbrandde.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:54

Wij hebben een krachtstation, kun je je armen en je benen mee trainen

Afbeelding

We hebben een hardloopband voor de conditie

Afbeelding

en we hebben een hometrainer

Afbeelding

Al deze dingen nemen ontzettend veel ruimte in, bij ons staan ze in de badkamer. Ik doe er niet zo vaak iets mee (ik zou het eigenlijk wel moeten doen) maar mijn vriend wel. Wij hebben al deze apparaten in
een winkel gekocht.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:24

flair schreef:
Afbeelding

Die hebben wij ook staan,
zijn vaak bij de Makro ik de aanbieding.
Het fijne aan dit ding is dat je een soort loopbeweging maakt zonder dat je iedere keer een stap hoeft te zetten. Veel beter voor je gewrichten (met name knieën) dus.
Of het werkt kan ik je niet vertellen, ik gebruik hem nooit *LOL*
Maar ik vind het wel 1 van de minst vervelende aparaten die er zijn, leuk is het nooit tenslotte.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:36

Barb schreef:

Al deze dingen nemen ontzettend veel ruimte in, bij ons staan ze in de badkamer



Nou daar passen ze bij mij echt niet Tong uitsteken


Wij hadden ook een hele fintnes bank waar we dus niets mee deden.
Hebben we weggegeven aan de trainer van mijn man. Die wilde nog wel een goddelijk lichaam kweken.. Maar ik had er echt geen puf voor.
Maar wij hadden zón alles in 1 ding.. Neemt minder ruimte in en je kan er veel spiergroepen mee trainen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:44

Ik heb zo'n crosstrainer in mijn huis staan.
Hij schijnt het wel te doen... Schijnheilig

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:47

MirandaB"]
[quote="Barb schreef:
Al deze dingen nemen ontzettend veel ruimte in, bij ons staan ze in de badkamer


Nou daar passen ze bij mij echt niet Tong uitsteken
[/quote]

bij ons is de badkamer ook groter dan de huiskamer Haha!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:40

Cross-trainer is idd ideaal
Om buikspieren te trainen zou ik toch gewoon sit-ups doen (op de goede manier dan he, zonder te smokkelen Haha! )

Bilspieren: ga op je rug liggen, trek je voeten op, zodat ze recht onder je knieen staan, kont omhoog (hoog houden) en dan sprinten met je voeten... is heel zwaar, maar werkt wel Haha!
Wat je ook kan doen (in dezelfde uitgangshouding), 1 voet laten staan, de andere uitstrekken naar voren, maar wel horzontaal blijven (billen op gelijke hoogte houden dus)

En zo zijn er dus nog veel meer... Ook een stuk goedkoper dan de tell sell apparaten die je misschien na 3 x niet meer gebruikt Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 04:24

Inderdaad dat apparaat waar Flair, Sjuimpje en Dees het over hebben (soort van langlaufmachine) werkt ontzettend goed.
Het is een fijn apparaat, goed voor je gewrichten, goed voor je conditie, en tevens voor de spiergroepen die jij noemt. Op de sportscholen zie je ze ook veel staan en ook mijn ex en ik hebben er indertijd eentje aangeschaft. Enige nadeel is dat hij 'm mee heeft genomen Haha!
Tegenwoordig zijn die dingen overal en nergens te verkrijgen.
Wat mij betreft een aanradertje.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:41

Het probleem met al dit soort apparaten is niet, dat het niet werkt, maar het probleem zit hem in het feit dat je gewoon de discipline moet opbrengen om elke dag weer erop te klimmen.
Dan kan je beter sit-ups doen, das een stuk goedkoper, en als je die discipline niet op kan brengen staat er tenminste niet zo'n duur apparaat je verwijtend aan te kijken in de hoek.......

Dan vertelt alleen je spiegelbeeld nog dat je een slappeling bent Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 08:48

Discipline is het toverwoord voor alles, fab Knipoog

Ook voor die ijsjes met warme kersen en slagroom die ik 's avonds dus niet meer moet nemen Schijnheilig , nadat ik net van het roeiapparaat af kom.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:58

bovenarmspieren en schouderspieren kan je prima kweken, maar alles wat meer naar beneden zit (en waarschijnlijk datgene wat je wilt veranderen Tong uitsteken ) daar moet je ook je eetgewoontes voor aanpassen. dat vertellen ze bij tellsell meestal er niet bij. Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:44

Ik wil zo'n ding gewoon voor de fun! Haha!

Een ab-swing of zo een waar je je benen op moet plaatsen en dan van die "hendels" naar voor en naar achteren moet bewegen. Lijkt me gewoon zo leuk om te doen Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:00

Ik eet wel wat minder, om aan apparaten te gaan hangen is niks voor mij.. Ik kan ook wel stallen extra gaan doen, heb je hetzelfde idee volgens mij..Haha!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:58

Wij hebben een roeiapparaat een spinningfiets en zo'n apparaat waar je verschillende dingen mee kan doen..
Ze staan bij ons in een apparte ruimte die we omgdoopt hebben tot "de fitnesruimte"
Maargoed ik doe er bijna niets mee maar binnekort moet ik er weer aan geloven want ik heb nu een conditie van 0,0 en als ik straks weer een paardje heb moet ik het rijden wel vol kunnen houden Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:30

Verwacht idd niet dat het met 10 minuten per dag op de crosstrainer je vet eraf gaat Haha!

Op lang vol te houden tempo verbrand je gemiddeld 20 kc per minuut. (op de crosstrainer) Zonder conditie is dit zo`n 20 minuten achter elkaar vol te houden, dat is dus 400 kc (een vrij lichte avondmaaltijd) Dit heb ik elke doordeweekse dag gedaan, samen met krachttraining om de bepaalde spiergroepen wat te versterken, en dus strakker te worden. Plus dat ik er altijd nog 20 minuten bij ging steppen (goed voor de billen en verbrand bijna net zo snel kc als de crosstrainer) Haha!

En zo ben ik heeeel veel afgevallen, in niet eens zo`n lange tijd, zonder slappe vellen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:55


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 01:01

Wij hebben behalve een roeiapparaat en een ander ding nog een Abtronic, als je het regelmatig bijhoud helpt het wel! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 08:01

Een goede loopband is ideaal. Maar dan wel een goede waar je verschillende hellingen in kunt stellen.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:57

Waarom niet gewoon naar een sportschool? Degene waar ik heenga is van 9u tot 23u geopend en heeft echt alles. Daarnaast kunnen ze jou dan nog eens gaan vertellen wat je beter wel en niet kunt doen. Met misschien daarnaast een aangepast voedselschema..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:28

Inderdaad is een sportschool misschien wel een goed idee. Maar dan zou ik wel een goede zoeken. Fitness is niet zomaar aan apparaten hangen. Je moet ze ook góéd gebruiken, anders heb je de kans binnen de kortste keren bij een fysio te lopen! Ik heb zelf gefitnesst zonder les en mét les dus ik kan het probleem wel een beetje.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:56

Ilindra schreef:
www.rowingbike.nl
Het ideale apparaat en je komt ook nog eens ergens Haha!


Volgens mij moet het een .com site zijn, ik ben er even wezen kijken en voor zulke prijzen kun je jezelf beter een rietje bij een hengstenstation halen Haha! En van de navolgende 11 maanden stress val je vast ook wel een beetje af Knipoog .