Echt simpel relaxed site-bouw programma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Echt simpel relaxed site-bouw programma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 21:11

Ik heb het voor elkaar :

Kan nu een site gaan bouwen op m'n 12move adres !!

Maarja , om het hele gebeuren vanaf Tripod mee te nemen is ook niks blijkbaar , en ik wil eigenlijk wel een wat beter/mooiere site maken meteen.

Maar het bouwen via Tripod vond ik op zich wel vrij ideaal ,
en nu zoek ik dus een site-bouw-programma dat heel prettig werkt en waar ik een mooi resultaat uit kan halen

Wel iets waar je met knippen , plakken en schuiven / tripod-manier aan kan werken , what you see is what you get - principe Haha!

Wat kan ik hiervoor nu het beste kopen ?

Ik heb echt geen flauw idee wat een erg mooi en erg simpel programma hiervoor is Lachen

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:15

met dreamweaver kun je heel mooi sites bouwen, eigenlijk is het een html programma maar je kunt er ook gewoon met dat knippen/plakken mee werken. in het begin is het misschien wel moeilijk maar als je het eenmaal een beetje door hebt gaat het prima. maar het is wel het makkelijkst als je er gewoon een boekje bij gebruikt Haha!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 21:20

O Lachen

Ik dacht dat dreamweaver echt voor de Nerds (met alle repect Knipoog ) onder ons was ?

Mmmmh , dan moet ik dat toch maar eens in gedachten houden ,
ik hoor de meeste mensen meteen Dreamweaver noemen altijd

Als het ook in de simpele zielen-versie gaat met Dreamweaver , da's mooi !!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:31

nouw..echt simpel is het ook wer niet maar je kunt iig zien wat je maakt Haha!
met een beetje hulp gaat het iig wel, ik kan totaal niet overweg met al die stomme computerprogramma's maar voor een opdracht voor school met dreamweaver had ik toch wel mooi een 9,3! (ok met een beetje hulp Tong uitsteken ) maar volgens mij is toch wel een van de makkelijkste programma's om een site mee te maken.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:53

Dreamweaver. Is een stuk beter dan programma's zoals Frontpage, maar ook niet zo moeilijk om te snappen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:57

x
Laatst bijgewerkt door janna op 04-04-22 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 00:30

'notepad'

(Okay, dus ik ben geek...)

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 07:49

Hihihi *LOL*

Nou , op Dreamweaver-jacht dan maar Knipoog !!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:17

Ik het nu een stukje met Dreamweaver gemaakt. Maar ik hang altijd in de knoop met die frames Tong uitsteken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:26

Ik maak ook altijd mijn websites met notepad... *oeps* Ik denk dat ik eerder een nerd ben. Ik maak al vanaf 1994 websites.. (en toen bestond er nog geen Dreamweaver)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:28

notepad, ben ook nerd Haha!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:30

Waarom niet gewoon met Frontpage? Tong uitsteken
Is ook niet zo moeilijk toch? Knipoog

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:31

Notepad! Of gewoon Frontpage Haha!


Notepad deed ik mijn eerste site mee, zeer handig....allleen je moet de codes wel weten Tong uitsteken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:37

Als je eenmaal de codes kent kan je ze dromen, dus dan heb je ook geen Frontpage nodig eigenlijk. Ik vind iets als Frontpage alleen maar irritant, omdat ik voor mijn gevoel niet genoeg overzicht heb. Ik doe dus nog steeds alles met notepad..

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:47

Ik heb laatst eens de trial-versie van Dreamweaver gedownload, en snap er helemaal niks van eigenlijk, kan niet eens kleur aan m'n tekst geven Clown (Ok, heb er 10 minuten naar gekeken toen werd ik het zat)
Frontpage moet ik ook nog eens uitproberen, maar heb het niet op de computer en nog niet gekeken of ik het ergens (als test-versie ofzo) kan downloaden..
Notepad vind ik ook het makkelijkst, vooral als je gewoon simpele websites wilt maken, dus niet professioneel.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:28

Ik werk gedeeltelijk met Notepad, gedeeltelijk met Arachnophilia. Da's een handig programmatje dat codes kleurt en het 1 en ander aan macro's heeft, maar het je wel lekker zelf uit laat zoeken Lachen

(gelukkig ben ik niet de enige geek)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:33

Dreamweaver is wel behoooorlijk duur. Het is de Photoshop onder de HTML programma's zeg maar Knipoog Niet echt een eenvoudig programma, wel enorm uitgebreid en het werkt een heeeeeeeeeeel stuk beter dan Frontpage (die altijd beter denkt te weten hoe jij wilt dat je site er uit moet komen zien)...

Ik ben zelf niet zo'n website bouwer, als ik een keer iets moet maken doe ik dat met een teksteditor (vim). HTML is zo moeilijk niet...

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:00

Niet kopen, gewoon downloaden!
Simpel: Frontpage.
Voor de gevorderde: dreamweaver.

Moet je zeggen dat de meeste webmasters / ontwerpers griezelen bij het woord Frontpage, maarre gewoon proberen!

Succes!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 19:36

Kweetniet of downloaden wel zo'n goed idee is voor mij , ik zit namelijk nog gewoon (laaaaaangzaaaaaaaammmmmm....) op de telefoonlijn Haha!

Ik kan het wel eens van iemand lenen denk ik , dus zal aan de slag gaan , bedankt !!

Waarom griezelen bij Frontpage vraag ik me dan af , wat is nu eigenlijk het verschil dan qua resultaat en werkwijze Verward

*ja ik weet er echt niks vanaf hoor Tong uitsteken *

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:42

Frontpage werkt een beetje zoals word. Erg basis dus Knipoog. En het geeft soms een beetje aparte html-code.... Maar daar hoef je voor basis gebruik niet mee te zitten hoor, merk je verder toch niet zoveel van.

Zijn best veel mensen anti-frontpage Haha!. maar ach, als je gewoon makkelijk een website in elkaar wil zetten werkt het best eenvoudig. (+ het zit bij het office pakket in Tong uitsteken)

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:07

Oei...ik ben echt best wel een Word-hater , dus dan klinkt die Dreamweaver toch wel weer verleidelijk eigenlijk.... *LOL*

Ik ga voorlopig iig even achter die Dreamweaver aan , ik weet nog wel een adresje...Knipoog Tong uitsteken

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:15

Frontpage doet vooral dingen die jij niet wilt dattie doet. Dat heb je in eerste instantie niet door, maar dan krijg je errors op je site omdat je dus iets on-HTML-igs doet en dat vind Frontpage wel grappig, maar het WereldWijde web niet zo. Dus dan keer je weer terug naar de HTML-bron en dan mag je daar het probleem gaan oplossen. Waarom moeilijk doen met Frontpage als het ook makkelijk met Notepad kan. Simpel site zoals die van mezelf kan met plaatjes e.d. heel erg leuk opgeleukt worden, maar de basis is iig rotsvast (imho ik ben ook maar een beginnende geek hoor Tong uitsteken)
Ook een tipje is de online cursus op www.pagetutor.com daar heb ik mijn HTML-basics vandaan en ik moet zeggen: ziet er aardig uit. Het is ook erg duidelijk uitgelegd daar. Je kunt overigens ook de cursus in boekvorm met cd-rom bestellen daar.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:27

Dat klinkt dus iid als Word ja Tong uitsteken

Daar heb ik ook altijd zo'n ruzie mee , dan wil ik iets heel simpel ZO , en gaat het Word het even fijn uit zichzelf veranderen..zoals hoofdletters zetten waar ze niet horen , zinnen onderbreken , iets net een tikkie opschuiven Boos!

Ik wil ook wel een leuke achtergrond , en helemaal zelf bepalen waar ik tekst en foto's en links wil.

Ik wil eigenlijk zoiets als m'n foto-bewerkprogrammaatje MGI Photosuite SE , gewoon een werkvlak waarin je ziet wat je op dit moment hebt , dan druk je een knop in zodat je een tekst kunt typen in de kleur en lettertype van je keuze , en dan kun je dat tekst-vlak over je hele scherm heen laten lopen en neerzetten waar je maar wilt.

Heerlijk simpel Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:38

Voor het nog simpeler uitgelegd de krijgen is er ook nog een HTML help site voor kids. Zelfs ik snap dat dus...*LOL*

http://www.lissaexplains.com

En voor achtergronden en/of als je zelf simpele banners wilt maken kun je nog kijken op www.coolarchive.com Knipoog

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 17:30

Feetje schreef:
Voor het nog simpeler uitgelegd de krijgen is er ook nog een HTML help site voor kids. Zelfs ik snap dat dus...*LOL*


Haha! , nou bedankt hoor Boos! *LOL* *grinnik* Knipoog

Ik zal vanavond ook eens op die tweede site kijken Lachen