Harde schijf gecrashed...?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Harde schijf gecrashed...?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 13:04

Onze administratiecomputer, stand alone...blijft ineens hangen....
Ik doe hem uit middels de aan/uit knop, even opnieuw opstarten kan wel eens helpen met Windowscomputers....

Hij rammelt wat....en kan zijn c: niet meer vinden. Bootdisk erin geplugd...rammelt weet wat bij opnieuw opstarten...
Geeft nog even de schijn van "ik ga het weer doen" want geeft een foto weer...

En nu, nu is ie dood.
Hoe kan zoiets nou?
Ik ben helemaal overdonderd.... Schade is niet erg groot kwa bestanden, ik heb een recente backup bij accountant, en mis wat typewerk...daar gaan we niet kapot aan. Maar ben even helemaal mijn vertrouwen kwijt in computers...
Heb zoiets nog nooit meegemaakt, in al die 10 jaren dat ik al met die dingen werk....
Hoe kan het nou?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 13:39

Yep Boot Disk Failure.
Rammelt steeds harder bij opstarten. Als hij niet rammelt komt hij nog tot de helft van Scandisk, maar ook dan begint hij vrij snel met rammelen en loopt dan vast.

volgens de leverancier is het waarschijnlijk de harde schijf. Hij acht de kans erg klein dat er nog een bestand te redden is, sinds het gerammel echt van binnenuit het omhulsel van de harde schijf komt...
De rest van de pc is nog goed, anders dan het opstarten werkt alles nog kwa electra enzo....

Boos! *huil*

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 00:32

De gestorven pc is het redden niet meer waard..zat geen modem in, geen geluidskaart, geen megavermogen aan geheugen...het was gewoon een type-computer. Ik ben wat type-werk dus kwijt van de schijf, maar het nog wel alles op papier. Het is geen absolute ramp, wel vervelend.
Ga dus ook geen kosten maken door een expert a € 75,-- per uur een dag te laten prutsen opdat hij me vervolgens kan vertellen dat hij niet geslaagd is in zijn missie...

Ik zit nu alweer achter een ander beestje. We hebben een soort compukerkhof inmiddels, van de een is dit kapot, van de ander dat...en zo heb ik nu weer tijdelijk een reserve computer. Ding heeft nog een modem ook Haha!...

Nou, ik heb mijn les wel geleerd, ik maak nu elke maand minstens een backup van mijn documenten...
Is raar hoor, dat zo'n ding zomaar zonder reden ineens op houdt....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie