keuze maken, jeetje wat moeilijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 22:30

Zoals jullie wel weten zit ik in de 2e van de PABO (lerares basisonderwijs).

Het is altijd al een droom van mij geweest om ooit eens in het buitenland stage te gaan lopen. Daarbij denk ik dan aan Curacao of Aruba.

Bij ons op school bestaat er dus de mogelijkheid om daar -op een basisschool- stage te gaan lopen en dat lijkt me zoooo gaaf!! Party!! Party!!
Een vriendin van mij (doet ook PABO) vertelde me gisteren heel toevallig dat het haar ook zo gaaf leek om dus in het 3e jaar stage te gaan lopen op Aruba.

We waren al helemaal plannen aan het maken dat we dan mooi samen konden gaan, enzo.

Het lijkt me zooooo gaaf om het te doen (omdat het altijd al een droom van mij is geweest), alleen 1 ding houdt me tegen in mijn enthousiasme: mijn VRIENDJE....

Ik weet namelijk niet of ik hem wel zo lang (3 maanden) kan missen.(en hij mij)
Ik heb het er al met hem over gehad en hij zij dat ie het heel jammer zou vinden als ik weg zou gaan, maar dat ie me NOOIT tegen zal houden, omdat het een wens van mij is.
En als ik weer terug ben zal het weer net zo zijn als ervoor. (we hebben nu bijna 2 jaar, dus dan hebben we ruim 3 jaar en het gaat hartstikke goed!!!)
Dus ik hoef niet bang te zijn dat het fout gaat als ik weg ben, maar toch..

Ik vind het zo moeilijk! Want ik weet dat ik snel heimwee krijg naar mensen die me dierbaar zijn.
Vorig jaar was ik 8 dagen op vakantie naar Malta en toen miste ik mijn vriendje al na 4 dagen!!!!
(maar dat kwam misschien ook wel omdat ik toen niet goed in mijn vel zat)

MAAR IK WIL HET ZOOOOO GRAAG!!!
Jeetje dit is zo moeilijk!!

Misschien ben ik wel te verwend, omdat ik mijn vriendje elke dag kan zien. Terwijl mijn zus d'r vriend in Turkije woont en zij elkaar hoogstens 4 keer in het jaar kunnen zien....

Ik weet dus niet wat ik moet doen! Twijfels, twijfels...

Wie kent dit gevoel nog meer en wat zal ik doen???

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:39

Hai Lautje,

Ik ben in dezelfde situatie geweest. Ik deed ook PABO, kon ook een half jaar naar het buitenland, had ook al van alles geregeld, maar ook ik had al een paar jaar een vriendje.
Het verschil was echter dat hij ook niet wilde dat ik zou gaan. Ik ben niet gegaan.
Een dik half jaar voor mijn afstuderen heb ik het uitgemaakt om een hele andere reden. Als ik nog wel eens terug denk, heb ik best wel eens spijt dat ik niet gegaan ben. Het is namelijk zo'n bijzondere ervaring, heb ik begrepen van klasgenoten. Je komt in een hele andere cultuur terecht waar je normaal niet zo snel terecht komt.

Als ik nu nog een keer zou mogen kiezen, zou ik meteen gaan. (tja, nu woon ik samen, is toch net even anders...) Het is maar een half jaar en wat is een half jaar op een mensenleven?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:51

euuh ik zou het doen hoor Lautje Lovers Als je het niet doet krijg je vast spijt en dat zou zonde zijn.

En goed vriendje zou er ook zijn voor je wanneer je gaat en zal je juist stimulen om te gaan. Maar dat is mijn mening daarin Haha! .

Is er niet nog en reden wat je tegenhoudt?? Amaretto Verward

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 22:54

Voor Ameretto kan ik tegen die tijd wel iemand vinden die voor hem kan zorgen. (hij staat dan op pensionstalling)
Ookal vind ik het moeilijk om mijn lieve paardje ook zo lang te missen.....

Jeetje, tis zo moeilijk!!! Verward

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 23:12

tja..moeilijk!!als het een droom van je is denk ik dat je het moet doen, dat je anders heeel veel spijt gaat krijgen!(later dus he)maar kan je vriend nie mee?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 09:01

Gaan! Je weet niet of die relatie voor eeuwig is, die herinnering iig wel. Dat bedoel ik niet banketstaaf, maar de praktijk wijst het wel uit. Zeker drie maanden is wel te overzien, en wil hij niet een keer langs komen? Ik zou het mezelf niet graag achteraf verwijten, dat ik wel wilde maar toch maar niet gegaan ben. Ik denk ook dat je je over heimwee niet druk hoeft te maken, je gaat zoveel nieuwe dingen zien dat je daarr geen tijd voor hebt.
En ik weet waar ik het over heb, ik woonde in Ghana en had een relatie met een Zwitser die daar ook woonde. Ben toch 1 1/2 jaar terug gegaan naar Nederland om weer te gaan studeren. Als je relatie goed is, kan dat.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 09:46

Ik denk dat het met die heimwee wel mee zal vallen, natuurlijk zal je de mensen en je paardje missen, maar je bent daar aan het werk. Je bent bezig, maakt nieuwe dingen mee, ontmoet nieuwe mensen, dat is heel anders dan op vakantie zijn. En inderdaad als jullie al 2 jaar samenzijn komen jullie die 3 maanden ook wel door, het maakt jullie weerzien alleen maar mooier toch Lovers Kortom ik zou ervoor gaan, de kans dat deze mogelijkheid zich weer voordoet is heel klein, en je wilt dit al heel lang, je moet je kans grijpen en er gewoon voor gaan!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:38

Ik zou denk ik toch gewoon gaan. Hij kan toch langskomen en bv allemaal mooie foto's van Ameretto meenemen? Dan blijft 'ie een paar weekjes..
En kan jij niet tussendoor een tijdje terug naar NL, in een vakantie ofzow?

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 16:05

Kan hij niet mee... of een wat keertjes langskomen en je kan chatten emailen sms-en bellen..
en als je hem kan vertrouwen...
Moet je het ermaar gewoon op wagen..
Als het je wens is zou ik het doen... echt waar!!