Deze wereld is compleet verkl**t!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 17:56

Nee, ik ben niet vegetarisc, maar ik ben een moeilijke vleeseter. Vind niet veel lekker, alleen gehakt (door de macaroni), of varkensvelees door de nasi, en verder een worstje of een schnitzeltje. Karbonades en spek zie je mijn iet eten Brrr. \
Maar ik vindt het ook belachelijk wat er nu gebeurt. wat zou meer kosten al die dieren enten of al die veestapels vergoeden. Ja het rijk heeft liever dat ze worden afgemaakt, het vee is toch niet verzekerd tegen MKZ. Dus die boeren kunnen naar hun centen fluiten. En dan vind de regering het nog vreemd dat zo'n groot deel van de boeren hun heil in het buitenland zoeken!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 10:49

Ik vind dat als je vergetarier bent zelf moet weten hoever je daarin doorgaat. Als je zegt wat jij zegt dus ook geen leerprodukten, dan dus ook geen leren zadel, en geen leren hoofdstel. Maarre, ik ben van mening dat als je bv scharrelvlees, of als er toch een koe voor het vlees wordt geslacht je dit zo goed mogelijk moet benutten, dus al het bruikbaars gebruiken, dus ook van zijn vel leer maken.
Ik ben daar op zich heel nuchter in, mischien wel door het werk dat ik heb. Van de week vroeg mijn man nog aan mij (wij moetsen een konijn in laten slapen, die eigenaar kon niets met het beest beginnen, was eigenlijk voor de slacht gefokt, maar had zij gekregen met kerst, was dus geen mensen gewend, en was onhandelbaar, endaarbij viel ze regelmatig de eigenaar aan, was een Vlaamse reus, dus niet echt een kleintje, maar affijn die moest dus worden ingeslapen), vroeg mijn man mij dus: vind je dat nou niet moeilijk? Ik weet dat dat beest thuis niet te handhaven is, dat de eigenaar alles eraan heeft gedaan, en dan vind ik het goed dat ze zop'n beslissing kan maken, en dan kan ik me er ook bij neer leggen. Ik vind het een ander verhaal als iemand opbelt van ik heb een hond van 6 maanden en die is vals dus die moet worden afgemaakt, terwijl je op zo'n leeftijd nog best wel wat met zo'n dier kunt doen. Mijn baas weigert dan ook zo'n verzoek! Waar wou ik ook al weer heen... Oh ja, als mijn paard afgemaakt zou moeten worden, denk ik, nee weet ik zeker dat als zij geen verboden medicijnen heeft gehad dat zij naar de slager gaat. Ik heb dan zoiets van: op die manier kan zij de mensheid nog een beetje dienen, zelf heeft ze er geen weet van, maar gevoelsmatig vind ik dat ik dat kan maken. Als ze onder de grond zou worden gestopt, of gecremeerd heb je er ook maar weinig aan...
Ik denk dat er wel een hele hoo commentaar op zal komen, maar zo denk ik er nu eenmaal over...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Danseresje, Googlebot, MairiMacBran, Ubermetrics, x_spekkie_x en 71 bezoekers