spastische darm :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:02

Ik heb het dus ook. Bij mij was het op een gegeven moment zo erg (kwam altijd in de namiddag op op de avond), dat ik neiging tot flauwvallen had. Ben er dus mee naar de huisarts geweest, en die heeft me Aeropax voorgschreven. Daarvoor heb ik al eens zakjes gehad met een poeder dat je moet aanlengen met water (sinasappelsmaak).

De Aeropax is eigenlijk 3x daags 1 tablet, maar heb kunnen afbouwen tot 1x per dag. in het begin van mijn zwangerschap ging het heel erg goed en ben ik een tijdlang gestopt. In april kwam het weer vrij hevig terug, en in overleg met de huisarts mocht ik het weer gaan gebruiken.

Wat sowieso ook al goed helpt is niet te strakke broeken aan (strak om je buik), ik denk dat het daarom tijdens 2e deel zwangerschap terug is gekomen, ik had niet veel passende broeken meer.
Verder is veel cola drinken ook niet echt bevordelijk.
Sowieso veel drinken en veel vezels (volkorenbrood, volkoren macaroni, enzo) al heel goed voor de darmen.

Van mijn schoonmoeder hoord ik trouwens dat artsen al heel gauw iets op een spastisch colon schuiven. Ze zeiden van haar eerst ook dat het dat was. Ze bleek de ziekte van Crohn te hebben....

Dus als je echt last ervan hebt, niet blijven tobben, maar naar de huisarts. Helpen de voorgeschreven medicatie niet, dan doorvragen en door laten zoeken!



Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:16

Ik had het op een gegeven moment zodra ik in een "vreemde" omgeving water dronk. Dan kon ik echt om de haverklap naar de wc. Zo vreemd waren omgevingen ook weer niet: werk, school, bij mijn schoonouders, op de camping (ok). Toen kreeg ik dus in eerste instantie van die zakjes. \

Mijn schoonmoeder (met de ziekte van crohn) heeft het nu ook, en ook bij haar helpt het prima haar stoelgang te reguleren.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:55

Dat bedoel ik ook: metamucil.

Even over buscopan. Da's dus een spierverslapper. Wij schrijven het op de praktijk veel voor bij katten met blaasontsteking, dan hebben ze minder drang om te plassen. Werkt dus op meer organen als alleen de darmen......(vandaar dat ik er persoonlijk wat terughoudend mee zou zijn).

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:28

Probeer de tijd te nemen voor het eten. Zorg voor een comfortabele broek (knoop/rits los op de vrachtwagen?). En verder: niet te veel stressen (makkelijker gezegd dan gedaan)...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Axxy, Danij, Facebook, Googlebot, laura_estee, maaikemuis, maxi90, MerleSimone, Noukie123, pony33, rocky_1995, saltshaker23, Sanne_zepp, SteffiiY, tinker_sally, xSannee en 172 bezoekers