Hond mee naar je paard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Hond mee naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 15:26

Doen jullie dit? Zo ja, hoe heb je het aangeleerd dat ie bij je blijft. Kun je ook gaan rijden en de hond loslaten (bv. buitenbak)? Ik zie vaak kleinere hondjes zoals jack russels die vaak meegaan en die ook netjes weten wat ze dan wel en niet mogen. Hoe gaat het bij jullie?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:40

ik nam ze altijd mee naar stal. De honden liepen dan overal en nergens (vooral veel nergens *LOL* ). En ze bleven eigenlijk altijd wel in de buurt.

Nu neem ik ze niet meer mee ivm de vervelende buurman, de honden vinden het erg jammer maar het is niet anders

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:54

Polleke gaat altijd mee. Vroeger ging ze ook mee als ik buiten ging rijden maar nu gaat dat niet meer. We moeten eerst over de straat en de auto's rijden hard. Daarbij wordt ze ook weer wat ouder.

Maar ze blijft vanzelf bij me. En als ik longeer ligt ze naast me in de longeercirkel, en als ik aan het rijden ben ergens in de bak. of er langs. Hoeft ze niet hoor, ze mag van mij rustig rond lopen snuffelen maar dat doet ze niet. En als ik met mijn paard van het terrein af ga, dan blijft ze bij mijn auto wachten. En als ik met mijn fiets ben (ze gaat dan mee voor in het mandje), dan blijft ze bij mijn fiets liggen. Zo weet ze zeker dat ik haar niet vergeet als ik terug ga. Alsof ik haar ooit zou vergeten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:33

Ik deed het wel toen ik een hond had. Die lag in de hoek van de bak als ik reed en alleen was in de bak. Als ik niet alleen was, legde ik hem in m'n box. Was ook heel braaf hoor, klierde niet, piepte niet, niks.

En op buitenritten ging hij gewoon mee. "Volg" werkte ook te paard goed, liep keurig mee. En bij het oversteken deden we gewoon "Voet" en dan ging hij naast de schouder van het paard zitten wachten tot we overstaken (Volg). In het bos aangekomen mocht hij dan "vrij" om lekker te snuffen en te rennen. Liep het paard ook nooit voor de voeten oid. Soms was 'ie ineens weg, maar dan floot ik 'm en dan was 'ie er ineens weer. Was ook echt een geweldig beest, waar ik echt stapeldol op was.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:47

De jack's van Ilona weten op eigen terrein wel wat ze mogen en niet mogen (meestal }>) en zijn gewoon heel rustig rond aan het snuffelen. Met buitenrijden kan je er echter maar 1 meenemen, de ander is te sloom en niet altijd even slim als het om veiligheid gaat. Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:51

pooky (zie profiel) gaat altijd met me mee, soms rent ze achter me aan als ik aan het rijden ben , maar ze doet ze verder niets.
ze staat thuis altijd al bij de achterdeur zodra ik mijn autosleutels pak
alleen vreet ze wel paardedrollen maar daar is ze nog nooit ziek van geweest

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:54

nina (mijn hondje Haha!) die gaat ook altijd mee
en amber heeft zo'n bal in de stal liggen en daar zit nina altijd mee te spelen...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:09

Eerst ging hij elke dag mee, was een kilmetertje fietsen en dan kon hij de boerderij afstruinen, melk drinken, poezen pesten...
Nu is het 4 kilometer fietsen, nadat we van stal zijn verwisselt Knipoog en dit si te ver voor hem met zijn slechte achterpoot om elke dag op en neer te rennen.
Hij gaat wel altijd mee als we gaan mennen, voor op de bok en nergens anders! Zodra hij ziet dat de waxjas van mijn vader van de kapstok komt, is hij zo vrolijk. Eerst ging hij ook wel eens mee als ik naar buiten ging, luisterd prima en ging altijd goed.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:29

Bij ons komen ook wat honden mee. Het is op voorwaarde dat ze geen overlast voor de rest veroorzaken, ze zitten meestal in de box als de eigenaren gaan rijden en blijven verder redelijk in de buurt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo blij mee ben als er honden in de bak lopen als ik aan het rijden ben, veel te bang dat Sheril in een lompe actie over ze heen loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:46

Daar let ik niet op als ik aan het rijden ben. Als iemand z'n hond niet uit de bak houdt, loopt ' ie het risico dat 'ie zeer binnenkort geen hond meer heeft.
Zelfde als een hond de box in loopt. Milena trapt en bijt soms gericht naar honden, heeft ze van Bongo geleerd. Die hapte haar vaak naar haar neus, en vanaf toen probeert ze terug te bijten Haha!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:49

Mijn hond gaat bijna altijd mee. Als ik mijn rijbroek aan trek loopt hij al naast me te springen dat ik hem vooral niet moet vergeten. Hij vindt het prachtig om daar rond te snuffen en het is helemaal fantastisch om met de drie poedels (van die grote niet van die kleine keffertjes) te spelen. Als ik zonder hem kom dan reageren die ook zwaar teleurgesteld.
Als ik rij of longeer ligt hij ergens naast de bak. Buitenritten heb ik niet gemaakt met hond, als ik de toegangsweg afrij dan loopt Max wel gewoon mee met het paard. Vind het eng hem langs de weg mee te nemen, ben niet helemaal zeker dat hij goed luisterd in het verkeer.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:58

Dat kllinkt allemaal hartstikke goed! Moet ook heerlijk zijn voor de hond, want als je naar je paard gaat ben je al gauw 2 uurtjes buiten, dus ook goed/lekker voor de hond!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:04

Mijn hond gaat altijd mee naar de paarden!! Als ik ga rijden ligt hij in de hoek van de bak of loopt hij over het erf en probeert een slachtoffer te vinden die met hem wil spelen Haha! . Als ik naar buiten ga gaat hij gezellig mee. In de wijk loopt hij op de stoep mee (ik op straat) en in het park mag hij vrij. Hij is zelfs een weekje mee naar Drenthe geweest met de paarden, ging hij ook gewoon mee het bos in. Nu besef ik best wel hoe ik bof met hem. Tommy is mijn schaduw en ik hoef niet bang te zijn dat hij wegloopt want hij houdt mij continu in de gaten Lovers Zo'n hond vind ik nooit meer!!!!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:10

Onze hond gaat nooit mee naar stal, hij is helaas bang voor paarden.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:19

Ik neem mijn hond bijna nooit mee aangezien die alles ZO intressant vind dat ie binnen de kortste keren weg is!

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:24

De hond van de eigenaresse van mijn verzorgpony's (en waar mijn paard ook staat) is een paar weken geleden door één van de paarden getrapt. Kaak gebroken. Ze gaat nog steeds mee naar de paarden, maar we zijn nu wel erg voorzichtig.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:10

Hond van de eigenaar van de pony's (golden retriever) gaat ook altijd mee.Hij loopt dan altijd los , mag niet in de piste aangezien het dan lessen zijn en voor de rest mag hij op het chiroveld daarnaast wat spelen met andere honden en hij is altijd trouw als je hem roept etc. , hij gaat ook mee op buitenrit maar in het heengaan naar het park altijd wel aan een touw te paard anders is hij zo enthousiast dat hij gewoon de straat over rent enz... .

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:41

Er komen bij ons op stal regelmatig honden mee. Een aantal mesen heeft een grote bench achterin hun bus staan, daar liggen ze dan in, als er gereden wordt (uiteraard wel met voldoende ventilatie, deuren van de bus staan vaak open) en verder mogen ze er ook vaak uit, als de baasjes niet met hun paard bezig zijn. Loslopen mag niet, de honden moeten op het terrein aangelijnd zijn.
Verder neemt iemand haar hondje altijd mee en als ze aan het rijden is, gaatie in de box van haar paard.
Anderen leggen de hond vaak vast op het terras, met eebakje water. Dit zijn uiteraard wel lieve en rustige honden, anders werkt dat niet.
Mijn instructrice nam haar hondje ook altijd mee als ze aan het lesgeven was, mochtie los in debak komen zitten en tjdens de vrije stap even lekker rondsjezen. Duvel vond dat ook altijd wel leuk. Maar Roxy (het hondje) wordt wat ouder en vindt het ook wel erg leuk om in de auto te blijven zitten, bij voorkeur achter het stuur.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:46

De honden, van de eigenaar zitten op stal.
Kunnen als we er zijn de hele tijd loslopen.
Toen we nog met de sulky naar het bos gingen, gingen ze meestal mee in de sulky

amadeuslover
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:39

ik heb helaas geen goede ervaringen met honden en paarden samen.
Mijn hondje (een westy met de naam woody) was een keer mee naar mijn Tinker amadeus, amadeus is echt een schat en doet niemand kwaad en woody is een goed luisterende hond, maar toch gebeurde er iets wat ik niet had verwacht.
Woody was aan de benen van amadeus aan het snuffelen en die dacht o, die rot vliegen ook en tilde zijn been op en wiebelde, niet schoppen maar wiebelen :van weg mug weg. maar wat gebeurde er amadeus zijn hoef raakte woody zijn hoofdje, wood begon te piepen en ik kon hem nog net pakken, want hij zou al weg rennen toen ik keek zag ik meteen dat wood zijn oog niet goed was en ben meteen naar de dierenarts gegaan. Die vertelde me dat woody een zware hersenschudding had en dat hij niet wist of zijn oogje het zou redden.dagenlang heb ik bij hem gezeten medicijnen, pijnstillers en oogzalfjes gegeven, verschrikkelijk was het, maar alles is goed gekomen. groetjes kitty

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:21

Toen Bo een puppy was ging ze af en toe mee in de auto naar stal. Daar huppelde ze even rond. Ze mocht niet bij de paarden, daar was ze te klein voor...

Laatst is ze meegeweest met wandelen. Het is een bordercollie dus ze had haar pootjes vol aan het bij elkaar houden van de paarden en mensen Haha!

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:23

Ik neem m´n honden ook mee naar m´n paard en ze vinden dat helemaal geweldig *LOL*
Ze gaan netjes in de hoek van de bak liggen of ze lopen gewoon los op het erf rond.
Helaas kunnen ze niet mee met buitenrijden, omdat wij aan drukke weg zitten, die vrij smal is.
Maar als we naar het bos gaan mogen ze ook wel eens mee.

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:57

ik neem ons hondje ook altijd mee als ik ga te rijden!
ze vind het geweldig! meestal zoekt ze eerst een grote stok en gaat ze die daarna lekker op om kauwen! blijt ie wel even zoet mee! Haha!

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:24

Mijn hond gaat altijd mee naar de paardjes. Hij gaat al mee van puppy af aan en hij vindt het heerlijk. Lekker door de wei rennen en de paarden pesten!