Beetje laat... toch heeeeel kort verslagje....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Beetje laat... toch heeeeel kort verslagje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:10

Dick en ik waren op vakantie met de paarden, maar die kon natuurlijk best onderbroken worden voor D-day, de vijftiende.
's Morgens de paarden mooi gepoetst en op onze "gastmanege" uitgelegd wat er ging gebeuren. Ze stonden met de mond open, zo'n mooi initiatief vonden ze het.
Toen heeeeel lang gezocht naar Zevenaar Haha! En bij het AC-restaurant aangekomen (uiteindelijk dan he!) onder de indruk van de paarden en koetsen, en iedereen die er was. Zo veel handjes geschud dat ik alle namen weer vergeten ben Andere paardjes bewonderd (Nina = Kwijl ) en gebabbeld, en toen gingen we naar Dorine.
Er bleken nog meer ruiters bij te komen, Toppie jongens!!!!
Fijne rustplaats bij Cerise, leuk om haar even te kunnen bewonderen. En daarna lekker rustig teruggestappeld naar de manege, waar Polly zich even over Mileentje ontfermd had. Was Lovers op het eerste gezicht geloof ik!
Dorine zelf heb ik niet gesproken, het was zo druk.... Maar ik heb haar mogen zien, een voorbeeld van positiviteit, vechtlust en liefde!

Al met al een onvergetelijke dag, heel indrukwekkend, met regelmatig een brok in m'n keel. Maar gelukkig een heel positieve en feestelijke sfeer. Ook het korte gesprekje met Joop (broer van Dorine) in de binnenbak was heel indrukwekkend.

Ik hoop dat Peter en Dorine en hun familie genoten hebben van hun dag. Het was letterlijk en figuurlijk een dag om nooit te vergeten!

(En een megacompliment voor iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt! Helemaal super! Jullie zijn TOPPERS!!!! Lovers )

Dikke zoen voor iedereen die er was!

Sonja

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:13

Weer een mooi verslag erbij.
Leuk dat jullie er, ondanks de vakantie, bij waren.

Dat stukje over Dorine heb je heel mooi omschreven.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:43

Sonja schreef:
waar Polly zich even over Mileentje ontfermd had. Was Lovers op het eerste gezicht geloof ik!


Inderdaad Lovers Lovers

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:22

Jammer dat ik dat gemist had, wel leuke foto's gezien
Ik vond het wel leuk hoe ze zo rustig meeliep ipv al die grote pingpongballen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:37

Mileen is inmiddels zoveel gekkigheid gewend, die kijkt nergens meer van op Haha!
Maar waar we echt heel trots op zijn, is hoe onze Leonardo zich gedroeg. Hij heeft nog nooit in een groep buitengelopen, en kan behoorlijk mannig zijn met andere paarden en op vreemd terrein. Maar vorige week voelde hij denk ik dat het belangrijk was dat hij braaf was. Knappe Leo! Lovers

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:44

Ze moesten wel hard rennen bij het eerste "drafje" niet? Zo zag het er in iig uit. Maar inderdaad, als je dat zo zegt deed hij het super, heel relaxed allebei/ Joris is altijd best wel heet in een groep...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 00:03

Pauline schreef:
Ze moesten wel hard rennen bij het eerste "drafje" niet?


Ja, dat ging veeeel te hard... Ik was de weg nog niet goed en wel weer op of er was al een gat van 100 meter... Rowan gek, er in gestrekte draf achteraan... (wat ik met z'n wat oude beslag liever niet had toen) en toen dat niet snel genoeg ging in galop op het asfalt. Ja hoo eens... Toch maar goed dat ik het hackamore-hoofdstel meegenomen had en niet de trens.

Maarja, als je ment is het lastig de snelheid van de draf in te schatten. Omdat je het ritme zelf niet echt voelt ga je al snel harder als je onder het zadel zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:34

Dat was inderdaad geen drafje meer....
Wij joggen buiten eigenlijk vaker dan we daadwerkelijk draven, en Mileen moest echt de pootjes onder d'r lijffie uitlopen om het bij te houden, terwijl Leo inderdaad steeds probeerde aan te galopperen, want ook bij ons was het beslag een week voor vervanging, dus aan de gladde kant voor een rit over asfalt. De paarden zijn dan wat onzekerder in hun bewegingen, en gaan niet graag in gestrekte draf. Gelijk hebben ze Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:34

Bij ons liepen ze ook op scheermesjes, maar als je het tempo er goed in houdt en je paard niet gaat tegenhouden kunnen de meeste paarden dat makkelijk aan. De ongelukken gebeuren mij tenminste alleen als ik ga ingrijpen. In zo'n groep is het het allerverstandigst om gewoon als één man erachter aan te gaan. Dat ging niet zo heel goed omdat Nina bij het eerste kruispunt al stond te feesten. Daar werd Maraak (die wel doorliep) weer gek van dus heb ik met Joop gewoon even gas gegeven. Vechten met je paard op zo'n moment is meer dan dodelijk, da's echt levens gevaarlijk.
Overigens was dit drafje nog rustig, op de terugweg gingen ze veel en veel harder, maar ik moet zeggen dat ik dat wel prettig vond, de paarden konden hun energie even kwijt en daar werden ze juist heel erg ontspannen van.