Kan dit? boze brief aan directeur!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Kan dit? boze brief aan directeur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 10:13

Beste Leen,

Na afloop van het MT gisteren had ik een onaangenaam gevoel, dit gevoel is niet meer weggegaan. Vannacht kwam het in me op dat ik een onaangenaam gevoel heb omdat ik tegen een aantal stellingen van jou op dat moment niet op kon. Deels omdat de toon waarop gecommuniceerd werd bij mij het effect heb dat ik in eerste instantie dichtsla en deels omdat ik zo verrast was door deze plotselinge uitbarsting dat ik gewoonweg geen antwoorden had op jouw opmerkingen. Nu heb ik de antwoorden wel en ik heb geprobeerd deze zo helder en duidelijk mogelijk op papier te zetten.


“ de communicatie was oliebol” Klopt als een bus. Ik heb je drie emails gestuurd en ik heb geen antwoord terug gekregen.

“ nummers zeggen me niks, ik had geen brieven” Elke sollicitant had een nummer in de hoek, de laatste lading brieven heb ik eigenhandig gekopieerd en bij jou neergelegd, voorts heb ik aan Bert gevraagd of hij de eerste lading brieven wilde kopiëren en aan jou wilde geven. In de middag heb ik Bert aan de telefoon gehad en toen had jij zelf de brieven al opgehaald bij hem. Jij hebt de brieven in ieder geval gehad, Misschien heb jij ze niet gekopieerd maar dat valt mij niet aan te rekenen.

“ Die man van iza had een uitzonderingspositie “ Kom nou toch, Les 1 werving en selectie. De sollicitant dient zonder aanzien des persoon beoordeeld en behandeld te worden! Iedereen is dus van gelijke waarde en iedereen wordt gelijk behandeld. Ik ga geen mensen uitnodigen omdat het kennissen of anderszins belangrijke personen voor de directie zijn terwijl ze de baan toch niet krijgen omdat ze gewoonweg niet geschikt zijn. Misschien is het handig om te weten dat er ook twee kennissen van mij meegedongen hebben naar de functie. Een is T.. vd K...., persoonlijk (en zakelijk) een kennis van mij. Ton heeft dezelfde brief gehad als de Iza meneer en zo hoort het ook!


Ik zou het fijn vinden als in het volgend MT hier nog even op teruggekomen word en dan vooral op de door jou ter tafel gebrachte stellingen. Wellicht wil je voor het volgende MT nog hierover van gedachten wisselen.

Groet,

Kim


Mijn vraag Kan dit........? Wat vinden jullie

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:16

Dat is toch een nette zakelijke brief die zegt waar het op staat.
Succes ermee.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:22

ik denk wel dat dit uitgepraat moet worden en als het mondeling niet gaat, dan is een brief wel handig. Hij kan hier altijd nog op terugkomen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:25

Zonder enig achtergrond te kennen van jullie probleem. Niet doen. Dit soort brieven krijg je later altijd spijt van...
De toon van de brief is 'verongelijkt', en daarmee dwing je de 'tegenpartij' altijd in de verdediging, hij zal tegenover je komen te staan puur vanuit emotie, niet vanuit argumenten.

Maar het is wel je directeur. Je werkgever. Wat het ook is; slik het en ga verder met je werk en leven. En als je dat niet kan, hou de eer aan jezelf en verander van baan. Maar zo'n brief nooit en te nimmer sturen. Print hem uit en stop hem in je dagboek (want schrijven opzich lucht vaak al op), maar verstuur hem niet. Je zal er niets mee winnen.... Hou de eer aan jezelf.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 10:27

Nou dat is het dus Desiree, hij gaat schreeuwen......tis nl net een klein kind, want waar de schoen dus wringt is dat hij niet nodig is geweest in deze procedure en dat doet hem AU..Daarom gaat hij maar schreeuwen en dingen zeggen die gewoon niet zo zijn.......Ik stond gewoon echt met mn bek vol tanden tijdens het MT.........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 10:35

Dees schreef:
.

Maar het is wel je directeur. Je werkgever. Wat het ook is; slik het en ga verder met je werk en leven. En als je dat niet kan, hou de eer aan jezelf en verander van baan. Maar zo'n brief nooit en te nimmer sturen. Print hem uit en stop hem in je dagboek (want schrijven opzich lucht vaak al op), maar verstuur hem niet. Je zal er niets mee winnen.... Hou de eer aan jezelf.


Je hebt gelijk denk ik.........Maar het druist zo tegen alles in wat ik ben. Wie denkt hij wel dat hij is om op die manier tegen me te praten. Directeur of niet hij heeft zich ook gewoon te gedragen toch! Het is mij nu iig wel duidelijk hoe het komt dat er zoveel personeelsfunctionarissen zijn geweest hier de afgelopen 10 jaar...........GRGRGRGR ik kook nog.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:53

Blijf trouw aan jezelf, is mijn credo. Het is de tijd niet meer van de directeur die boven in de toren aan de touwtjes trekt zoals in de reclame destijds. Je mag verwachten dat men in deze tijd profesioneel genoeg is om met gefundeerde kritiek overweg te kunnen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:10

UlbeH schreef:
Blijf trouw aan jezelf, is mijn credo. Het is de tijd niet meer van de directeur die boven in de toren aan de touwtjes trekt zoals in de reclame destijds. Je mag verwachten dat men in deze tijd profesioneel genoeg is om met gefundeerde kritiek overweg te kunnen.


Ehm...elke dag 10.000 nieuwe inschrijvingen bij het Arbeidsbureau zeggen dat de directeur kan doen wat hij wil...
En professionalisme is niet vrij verkrijgbaar, dat vergt karakter..iets waar veel te weinig van is uitgedeeld onder mensen.

Die directeur kan een hondedrol eerste klas zijn, feit is dat je als personeel hem niet 'even op de feiten kan wijzen'.... dat ga je gewoon verliezen.

Ben het wel met je eens dat je trouw moet zijn aan jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:25

Gijsenkim, de strekking en bedoeling van je brief zou ik zeker duidelijk maken aan Leen, maar misschien in iets subtielere bewoording en misschien inderdaad iets minder "verongelijkt". Dees heeft wel een heel klein beetje gelijk denk ik en wellicht heb je meer aan je brief als je m iets liever maakt Knipoog. Verder ken ik Leen niet, maar volgens mij kan ik me wel iets bij hem voorstellen Haha!.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:26

Als ik jou was zou ik een brief sturen die een wat minder agressieve toon heeft. Zoals al gezegd kun je er bijna zeker van zijn dat dit geen prettige reactie opleverd omdat hij zich in de verdediging voelt.

Ik zou een brief sturen met alle op een aanmerkingen, maar dan meer in de strand van: kunt u mij hier uitleg over geven want het kwam nogal vervelend over of ik kijk hier anders tegen aan.

Het is en blijft idd je baas, hoe vervelende vent het ook is. Dus je zult met hem moeten blijven werken. Is het toch wel handig als jullie samen door een deur kunnen Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:31

Dees"]
Maar het is wel je directeur. Je werkgever. Wat het ook is; slik het en ga verder met je werk en leven. En als je dat niet kan, hou de eer aan jezelf en verander van baan. Maar zo'n brief nooit en te nimmer sturen. Print hem uit en stop hem in je dagboek (want schrijven opzich lucht vaak al op), maar verstuur hem niet. Je zal er niets mee winnen.... Hou de eer aan jezelf.
[/quote]

[quote="UlbeH schreef:
Blijf trouw aan jezelf, is mijn credo. Het is de tijd niet meer van de directeur die boven in de toren aan de touwtjes trekt zoals in de reclame destijds. Je mag verwachten dat men in deze tijd profesioneel genoeg is om met gefundeerde kritiek overweg te kunnen.


Bovenstaande uitspraken staan lijnrecht tegenover elkaar. Maar ik blijf ook liever trouw aan mezelf. Ook werkgevers behoren zich goed te gedragen. Er zijn mensen die noodgedwongen te veel slikken van de werkgever en waar komen die terecht? IN de WAO! Nou, dan ben je nog verder van huis.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:35

Ik heb vrij regelmatig onenigheid met Managers in allerlei bedrijven, dat is ook wat men van mij verwacht. Als je ongezouten kritiek levert ben je fout bezig, als je op een normale profesionele manier probeert tot elkaar te komen moet je toch wel erg op je achterhoofd gevallen zijn wil je op je strepen staan hoor.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 11:35

Ik wil hem hoe dan ook laten weten dat ik dat soort gedrag dus niet van hem pik...Het liefst schriftelijk zodat ik ook nog wat te bewijzen heb, mocht het erop aankomen. Kijk dat hij de p erover in heeft dat ik hem niet nodig heb ala..........maar dan met dat soort uitspraken komen die ik alledrie zo kan weerleggen om dan als een dolle stier briessend en schreeuwend door me heen te praten vind ik geen stijl..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:44

Persoonlijk zou ik het niet zomaar slikken en naast me neerleggen (omdat het je duidelijk hoog zit, en ik ben van het motto 'maak van je hart geen moordkuil') maar ik zou er niet voor kiezen om dit per brief te doen. Is over het algemeen niet goed voor de werkrelatie.

Ik zou je adviseren om het toch face to face uit te spreken. Als hij gaat schreeuwen: laat maar schreeuwen. Verlaag jezelf niet tot zijn niveau. Blijf kalm, blijf rustig en op normaal conversatieniveau praten, zelfs als dat betekent dat je na het gesprek even ergens alleen zult moeten ontploffen in geschreeuw en gescheld om te ontladen van evt. frustratie.

Ik vind je eerste alinea trouwens heel goed, die kun je in een persoonlijk gesprek zeker als inleiding gebruiken. Het is een feedback volgens de regels: je geeft duidelijk jouw gevoel aan, zoals het hoort bij goede feedback. Dus niet "Jij drukte je veel te bot uit", maar "Ik voelde me er niet prettig bij zoals jij...." Dit gedeelte is dus zeker bruikbaar.

Daarna wordt het wat verwijtend, zodat het klinkt alsof je in het nauw gedreven bent.
Vertel gerust je visie op dingen die hij gezegd heeft. Immers, jij weet zeker dat je het goed gedaan hebt, dus daar kun je voor instaan. Geen verwijtende toon proberen te gebruiken, maar op heldere wijze uitleggen waarom je zijn opmerkingen niet terecht vond.

Ik zou bij het begin van het gesprek ook even melden dat je dit graag even persoonlijk met hem wilt bespreken, omdat jij vindt dat hij niet in het openbaar aangesproken hoeft te worden. Daarmee kweek je over het algemeen meteen wat goodwill waardoor een gesprek met de directie vaak makkelijker van de grond komt.

Succes!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:31

Ik zou er ook niet voor kiezen om het zwart op wit te zetten. Dit kan nl. alleen maar tegen je werken. Als je het per brief doet, heeft het ineens 'officieel' een status. Ik denk niet dat dat een positief effect heeft voor je. Je brief heeft toch een beetje een negatieve en verwijtende toonzetting... Zodra dit dus zwart op wit staat, geldt dat niet alleen richting je baas, maar ook richting jou...

Ik zou je brief inkorten en voor jezelf gebruiken om in een persoonlijk gesprek op terug te kunnen grijpen. Mocht je je laten overvallen als hij weer gaat schreeuwen, dan heb je iig 'je lijstje' om weer terug te komen op de oorspronkelijke bedoeling van het gesprek! En meteen een geheugensteuntje om alle onderwerpen die je wilt bespreken ook daadwerkelijk te bespreken - er is niets frustrerender om achteraf te ondekken dat je juist dat ene punt bent vergeten aan te kaarten... Verward

Dat is ook handig als hij 'ontwijkend' gedrag gaat tonen of als het gesprek gaat verzanden in allerlei nutteloze discussies... Pak je lijstje erbij en haal het gesprek weer naar jezelf toe. Sta hem niet toe het gesprek van je over te nemen, maar blijf zelf 'in charge' zeg maar.

En vooral: laat je niet verleiden tot emotionele uitspraken... Hou het zakelijk! Ga dus ook niet mee schreeuwen maar probeer kalm en 'in control' te blijven.

Ennuh... Mocht je beslissen de brief wel te versturen... Haal er dan even een spellingscheck doorheen! Knipoog

Ik heb ook niet de wijsheid in pacht, maar denk dat ik het zo zou aanpakken! Succes!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:42

Dit soort situaties zijn best moeilijk. het is wel je baas, maar je baas heeft niet het recht(vind ik) om je uit te gaan staan kafferen.(weet er wel wat van want mijn baas is ook niet zo'n makkelijke).
Problemen moeten gewoon normaal en met normale woorden kunnen worden uitgesproken.

Zelf zou ik denk ik toch weer naar hem toe gaan, neem je punten mee en bespreek dat. Is hij dan nog niet tot rede vatbaar , weer schreeuwen etc etc dan zou ik de brief iets vriendelijker opstellen en alsnog bij hem neerleggen.
Met een zin erop: als we niet kunnen praten probeer ik het maar zo(o.i.d)

succes ermeee.

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:46

Ik zou de brief wel objectiever formuleren. Laat vooral niet merken dat hij je geraakt heeft en dat je van de kook bent, maar probeer professioneel te blijven i.p.v. je kwetsbaar op te stellen.

Het is verder zeker je goed recht om te laten weten hoe je over dingen denkt (brief zou ik ook zeker geven), maar probeer uit de verwijtsfeer te blijven, dat kan je idd later op je bordje krijgen.

Probeer dus heel zakelijk, kort en bondig de feiten (ook zijn fouten ja) te formuleren. Als er sprake is van een normale werkrelatie, moet er over en weer gewoon feedback gegeven kunnen worden. Je hoeft niet over je heen te laten lopen.

Het nadeel van mondeling dingen zeggen (hem op zijn fouten wijzen) kan leiden tot gepraat achter je rug om of dat dingen verdraaid worden.
Dat hoeft nog niet eens letterlijk zo te zijn, maar als hij al een andere nadruk op dingen legt die jij gezegd hebt kan hij je al in een heel negatief daglicht plaatsen.

Als je dan toch besluit het niet per brief te doen, zorg dan dat je een gesprek krijgt met hem waar ook een derde persoon bij is.
De brief die je hebt geschreven in andere vorm lijkt mij de beste oplossing. Geef hem dan eind vd dag of zorg dat hij `m krijgt, dan kan hij er ook rustig over nadenken en een oordeel vormen (issie ook afgekoeld evt). Hint: vrijdagmiddag? Lachen

Heel veel succes, dit blijven lastige situaties.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:57

[naam verwijderd]"]
[quote="[naam verwijderd]"]
Maar het is wel je directeur. Je werkgever. Wat het ook is; slik het en ga verder met je werk en leven. En als je dat niet kan, hou de eer aan jezelf en verander van baan. Maar zo'n brief nooit en te nimmer sturen. Print hem uit en stop hem in je dagboek (want schrijven opzich lucht vaak al op), maar verstuur hem niet. Je zal er niets mee winnen.... Hou de eer aan jezelf.
[/quote]

[quote="UlbeH schreef:
Blijf trouw aan jezelf, is mijn credo. Het is de tijd niet meer van de directeur die boven in de toren aan de touwtjes trekt zoals in de reclame destijds. Je mag verwachten dat men in deze tijd profesioneel genoeg is om met gefundeerde kritiek overweg te kunnen.


Bovenstaande uitspraken staan lijnrecht tegenover elkaar. Maar ik blijf ook liever trouw aan mezelf. Ook werkgevers behoren zich goed te gedragen. Er zijn mensen die noodgedwongen te veel slikken van de werkgever en waar komen die terecht? IN de WAO! Nou, dan ben je nog verder van huis.
[/quote]

Juist door jezelf te beheersen, blijf je trouw aan jezelf.
Als hij in de sloot springt, spring je toch niet mee? Net zo zinloos is het om hem van repliek te dienen als hij over jou grens is gegaan. Je kan hem best op het zelfde moment vertellen letterlijk "je gaat nu te ver, ik vind dat je je onbehoorlijk gedraagt', maar dat kan niet een paar dagen later in een brief.
En omdat het je baas is, ben je gewoon niet gelijk aan mekaar. Hij mag verder gaan dan jij. En als je het daar niet mee eens bent (kan ik me helemaal voorstellen), dan is het aan jou om te kiezen hoe je daarmee omgaat. Je kan het bijv negeren, er met een sentimentele brief op reageren, er bovenop springen en hem willen aanpakken, een andere baan zoeken, ...er is zoveel dat je in reactie op zijn gedrag kan doen.
maar je blijft het meest trouw aan jezelf als je tijdens jouw reagerend gedrag jezelf niet vernederd, kwetsbaar maakt, of anderzins handelt op een manier waar je later gewoon niet met trots aan terug denkt.
Houd je waardig..zo blijf je trouw aan jezelf.

en zo'n brief....ik heb ze ook wel eens geschreven in verschillende situaties. Maar het beste wat uit zo'n brief kan komen, is de opluchting dat je het uit je hersens hebt gezet. Van opsturen krijg je gewoon spijt, deze brief of een zakelijkere, je wint er gewoon niet mee. Trust me, been there, done that. Komt narigheid van.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:45

De enige die 100% gelijk heeft (vind ikke Knipoog )is Dees. Trust me, Dees heeft helemaal gelijk in alles wat ze zegt. Hier KAN alleen maar negativiteit uitkomen. Het kan alleen maar tegen je werken en je wint er helemaal niets mee. Het blijft je manager en jij moet je conformeren aan zijn wil. En ik heb geleerd en gezien, als je dwars gaat pissen, hoe dan ook, dan helpt het je niet, hoe dan ook. Ook al heb je gelijk. Je kan best dingen ter discussie stellen op een vragende manier, maar doe dit onder vier ogen op een uitermate voorzichtige manier, zonder dat het jou kan schaden. Maar jou kennende (dat je al zo een brief hebt opgesteld) zou ik ook dat niet doen. Ik bedoel het niet negatief he Knipoog . Wat vind je wederhelft hiervan? Ik kan me niet voorstellen dat hij het een goed idee vindt.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 15:16

Hoeveel mensen werken er in het bedrijf?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 15:42

Prima schreef:
Je kan best dingen ter discussie stellen op een vragende manier, maar doe dit onder vier ogen op een uitermate voorzichtige manier, zonder dat het jou kan schaden. Maar jou kennende (dat je al zo een brief hebt opgesteld) zou ik ook dat niet doen. Ik bedoel het niet negatief he Knipoog . Wat vind je wederhelft hiervan? Ik kan me niet voorstellen dat hij het een goed idee vindt.

Maar dat kan dus niet want dan gaat die vent schreeuwen. Anders had ze dat al gedaan.

En misschien is het een slecht idee om je mond te houden en te slikken. Maar als dit vaker voorkomt en je moet veel slikken, en je komt van de ellende in de WAO terecht, is dat niet nog slechter?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 15:51

Als de WAO dreigt vanwege het binnenvetten, is het beter dat op tijd in te zien en te vertrekken.
overigens, er zijn legio manieren om niet de problemen in jezelf op te laten stapelen, maar het op andere wijze te uiten ipv de veroorzaker ermee te belasten. Zoals op bokt plaatsen, maar ook met je partner bespreken, tegen een lantaarnpaal schoppen, 10 kilometer gaan hardlopen. Het is alleen lang niet altijd verstandig tegen je werkgever al je frustratie te uiten.

Als het namelijk verkeerd valt is dat reden voor ontslag op staande voet. Het is niet hetzelfde als een menigsverschil met partner, buurvrouw of postbode. Die werkgever zal je uit zijn leven willen verwijderen. Daar waar je buurvrouw bijv geen keus heeft, zal de werkgever je ontslaan en vrolijk verder gaan met zijn leventje.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Kim het zover zal laten komen, die acht ik verstandiger dan ontslag op staande voet, of WAO wegens binnenvetten op langere termijn.....
Ik hoop dat het al weer wat beter gaat Kim! Sterkte ermee.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:09

Desiree"]
[quote="Prima schreef:
Je kan best dingen ter discussie stellen op een vragende manier, maar doe dit onder vier ogen op een uitermate voorzichtige manier, zonder dat het jou kan schaden. Maar jou kennende (dat je al zo een brief hebt opgesteld) zou ik ook dat niet doen. Ik bedoel het niet negatief he Knipoog . Wat vind je wederhelft hiervan? Ik kan me niet voorstellen dat hij het een goed idee vindt.

Maar dat kan dus niet want dan gaat die vent schreeuwen. Anders had ze dat al gedaan.

En misschien is het een slecht idee om je mond te houden en te slikken. Maar als dit vaker voorkomt en je moet veel slikken, en je komt van de ellende in de WAO terecht, is dat niet nog slechter?
[/quote]

Een beetje overtrokken Desiree, dan is het je eigen schuld als je in de wao komt, want dan kan je beter een baan zoeken waarin niet een stuk professionaliteit van je verwacht wordt, qua werkhouding en gedrag. (als die er zijn) Verder sluit ik me aan bij het antwoord van deesje.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:37

maar momenteel liggen banen niet voor het oprapen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:46

Idd, dus dan zou ik helemaal een low key houding hebben.