Nieuwe uitspraak van mijn zoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 16:04

Gesprek in de auto:

Hij:" Ik vind jou het allerliefst en ik ga met jou trouwen.."
Ik:" Goh, wat lief van je!"
"Met wie ga jij trouwen?"
"Met jou dan!"
" En met je ouders zeker?"
" Nee, dat zijn mijn papa en mama, dat kan niet.." (toen bedacht ik dat ik ZIJN mama ben... Schijnheilig )
"Wie zijn papa zijn ouders?"
"Opa en oma Bohmermann."
"O,ja.....waar is opa dan?"
"Dat weet je toch nog wel?"
"Hahaha...ja..die is heel dood."
"Inderdaad.."
"stilte...................fronsje......."Dan moet ie naar de slager!"
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:07

Hahahaha slager doet u mij maar een onsje opa vandaag.....*grinnik*
Hoe oud is het knulletje?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:08

hahahahahahahahaha
wat grappig, echt ik vond hem heel erg leuk....hoe oud is hij eigenlijk???
groetjes liselot

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 16:12

Hij is 5 jaar...en zijn broertje ook!

Hij vroeg ook nog of ik alle kleuren mooi vond.
Ik zei "ja, behalve bruin"
Stilte....nadenken met fronsje....conclusie:" Vind jij Marillion lief?""

Hij dacht...die vind bruin niet mooi, dus dr paard niet leuk!

Nog een:

Mijn nichtje had de zonnebank bij haar ouders weggehaald toen die met vakantie waren. Dat had ze te horen gekregen.
Het verhaal had mijn moeder mij verteld toen Eloy aan het spelen was.

Een week later ging mijn nichtje trouwen, dus wij ernaar toe.
Zegt Eloy 's avonds:
"Ik vind Marjolijn heel lief hoor...jij ook?"
Dus ik:" Ja, ze is heel lief..."
Hij:" Maarre......had zij nou een zonnebank gejat???"

Ik:" Zoiets ja..."
Hij" Deed ze dat per ongeluk of expres?"
Ik heb het maar op per ongeluk gehouden...proest!

Hij kon zich gewoon niet voorstellen dat zo'n lief meisje een 'dief' was!!!!! Hahahahahaha

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:30

Hahaha geweldig!!

Volgens mij moet je met kinderen erg oppassen wat je zegt! Schijnheilig *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:49

aguttie wat heerlijk die kinderhersentjes!lekker simpel en toch nog nadenken he?conclusie komt totaal vreemd uit maar het is echt zo leuk te lezen:opa naar de slager.....haha
wat moet dat af en toe hilarisch zijn met die twee kleintjes of niet?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:51

haha wat leuk om te lezen. Blijf ze maar opschrijven hoor.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:27

Hihi wat zijn ze grappig die 2 van jouw! Eigenlijk zou je een dagboek bij moeten houden, das leuk voor later! *LOL*

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 19:39

hahaha, perongeluk een zonnebank meenemen..
zo van;met de zonnebank onder je arm naar buiten lopen, kom je thuis, zo van;oeps, ik heb de zonnebank mee genomen!!!hahahah

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:43

hihi beetje hard maar wel schattig. echt lief die bijdehandte kiendjes!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:48

Ja heel erg leuk Bloos
vooral als je bij de ijscoman staat en je zoontje van 4 vraagt 'mama,'
ik dus 'ja'
...'die man heeft een hele dikke buik he ?'
ik zie die man kijken, dus vaag glimlachje Bloos
....'daar zit geen baby in he..want papa's kunnen geen baby's in de buik hebben he...'
.....stilte.... Bloos ik schaamde me rot en die man stond dus achter ons in de rij dus duurde nog wel 5 minuten voor ik daar weg was hahahaha.

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:59

hahaha leuk hoor z'n kleine ik moet vrijdag weer opassen ze is ander half dus praat nog niet zo veel en goed wel jammer

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 21:01

Ooops..das een lastige Orri!

Had ik laatst ook:
Had ik autopech, auto bij de garage neergezet, moest ik met de bus naar huis. Ik was al chaggie, had twee honden en twee kinderen mee en geen verstand van de bus. Ik dacht dat ze t/ 4jaar gratis mochten, dus ik drukte mijn 5 jarige bloedjes op het hart dat ze 4 jaar waren. Hoop protest:" Wij bennen toch 5?!?!" Ik uitgelegd dat mama geen centjes hoefde te betalen voor de bus als ze 4 waren en wel als ze 5 waren (hoezo gierig...). Oke, dat snapten ze. Paar keer herhaald:" Hoe oud ben je?" " 4 jaar" Ze begonnen er lol in te krijgen.
Eindelijk kwam de bus, mijn zoontjes stappen blij naar binnen (zitten immers niet iedere dag in de bus) en Nigel roept enthousiast, terwijl hij met een vingertje heen en weer wappert tussen zijn eigen buik en die van zijn wederhelft:" Wij zijn 4 jaar hoor!"
Lips are sealed Bloos Lips are sealed Bloos
"Nou" zegt die buschauffeur:" Daar geloof ik helemaal niks van, jullie zijn zeker 5???" Hij kon er heel hard om lachen, maar mooi dat ik voor banketstaaf stond voor de hele bus.
Uiteindelijk mochten we allemaal gratis mee in de bus.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:03

Hahahhaa, ze zijn echt leuk *LOL*
Mijn broertje zegt soms ook van die grappige dingen.. Vanmiddag zei hij nog (we waren in het zwembad ik ging glijden *jippie *LOL* * en ik bleef ff stilzitten) "Glij nou door anders glij ik boven je heen hoor!" Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 21:15

Hahahahaha!!! Die is ook goed Spirit!

Mijn zoontje zei altijd hastvouwen ipv vasthouden. En tegenwoordig gaat hij nog altijd 'af de stoep'

Vandaag at hij een broodje op de bank toen ik opeens een oorverdovend gekrijs aanhoorde. Met de snelheid van 'waar is bloed, waar is bloed!' kwam ik aangerend.
Huilen Igor heeft mij gebeeeeeeeeeeeeeeeten!!!! Huilen
Igor stond kwispelend naast hem, dus ik kreeg er geen beeld bij.
Ik vroeg aan broer lief, die ernaast zat wat er nou precies was gebeurd.
Fronsje, schoudertjes ophalend:" Nou, ik zag wel Nigel z'n vinger in Igor z'n mond." *LOL*

Igor had dus het broodje willen pakken, en Nigel trok terug, was er een vingertje geschampt.
Ze zitten die honden ook steeds uit te dagen, niet pesten, maar ze willen spelen, zijn zo gek op die honden. Dat die beesten niks doen is een wonder, maar nou heeft ie toch een tandje gevoeld. Dat vind ik dan niet zo erg....dan weet hij ook wat ik bedoel als ik zeg:" Laat die hond met rust, hij vindt het niet leuk en straks bijt ie je een keer..."

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:19

Jah idd. Maar je moet ze niet teveel de honden laten uitdagen he. Want op n gegeven moment gaan ze zich bedreigd voelen en dat is nie leuk. Ze zullen misschien niet bijten ofzo, maar kunnen wel steeds gaan grommen als de kleintjes dan in de buurt komen. Dat is ook niet fijn. Dat gebeurt niet zo snel hoor, maar dat kan wel. Lachen

Hahha, mijn broertje gaat trouwens ook altijd met zonder jas Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 21:37

Daar probeer ik ook op te letten. Ze mogen die honden ook niet uitdagen, maar het verschil is dat wij het als uitdagen zien, terwijl het in hun ogen lief doen is. Ze begeven zich op hetzelfde nivo als de hond. Vreselijk irritant hoe ze in 1 minuut 300 x hun naam kunnen roepen.
Helaas zitten kleuters in een copieerfase, we hebben dus twee papagaaien in huis. Ze banketstaaf je letterlijk na. Dus ben je in het bos en roep je je hond terug hoor je twee echo's achter je aan....maar dan van die schelle stemmetjes:" Igor, Jaimy...NU komen.." " Igor, Jaimy, Igor, Jaimy etc etc"
We waarschuwen 130 keer per dag, sturen naar gangen, geven weleens een tik op billen...als ik 3 keer heb gezegd dat de hond het niet leuk vindt als je zijn oren 'aait' (lees hardhandig masseert....) en de vierde keer is het weer raak, dan aai ik hun billen weleens. Dan zijn ze beledigd, maar wie niet horen wil moet maar voelen.
Wij volwassenen vinden het irritant en hebben het besef dat de hond het niet leuk vindt. Zij zien het als spelen, aandacht geven, vriendjes zijn (ik geef dat snoepje aan mijn vriendhond...ze zijn echt gek op die beesten...). Taak als ouder is dus respect bijbrengen voor dieren, leren dat een hond anders denkt als zij, want dat snappen kinderen nog niet. Zij zien ze als een vriendje. Met een Rottweiler kun je als 5 jarige niet over de grond rollebollen, dat moeten ze maar met hun vriendjes buiten doen. Maar mijn kinderen zijn gek op alle dieren en ze zijn er niet vandaan te slaan. Rest mij dus om ze zoveel mogelijk te begeleiden en leren hoe ze er correct mee om moeten gaan. Van mij mag de hond het laten merken als het hem irriteert, hij hoeft niet alles te pikken. Gelukkig irriteert het ze nooit, ook omdat we het zover niet laten komen.
Ze zijn gek op de kinderen. Laatst waren de jongens aan het stoeien met een vriendje en toen sprong Igor er grommend tussen: hij dacht dat Nigel bedreigd werd. Hij beet het andere jongetje niet, maar jaagde hem wel weg.
Dat heb ik niet beloond, maar ook niet afgestraft. Belangrijk is om kind en hond niet alleen te laten, maar een ongeluk schuilt altijd in het hoekje..dat je net naar de keuken loopt ofzo...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:43

Inderdaad Lachen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:59

Hahaha, wat zijn die uitspraken van kinderen toch leuk he?
Mijn zoontje is vorige week 4 geworden en wilde voor zijn verjaardag maar een ding hebben:
een echte huuftrek.
Het heeft even geduurd voor ik er achter was, maar misschien zijn jullie wat sneller van begrip Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:59

Jaaaaaa ik heb dan geen honden maar 3 poezen.
Als ik de kinder-poes roep 'Coco' dan heb ik direct echo van een mompelend 2 jarige 'Coooooooooocoooo' hihihihihi...
Mijn 4 jarige zijn 2de woordje toen hij nog geen jaar oud was was dus Gaeti mijn andere kat...alle poezen waren Gaeti Lachen
Nu bij de 2de heeft Coco die plaats verworven...
Als ik hem naar bed breng dan geven al zijn knuffels hem een kus op hun eigen manier...
'kusje van Nijntje'
'grrrrrrrrr van de tijger'
'beh beh beh....' 'schaap' zegt hij dan...
'hap hap hap Barney'
'kusje van Elmo'
'peeep peeep ....' 'zeehond' hij zegt het altijd fout de eerste keer...
'mauw mauw ... ' 'COCO' roept hij dan uit...
'mauw mauw nog een keer....' ... Dikkie Dik (voor de 100ste keer Lachen )
En als afsluiting 'mwah mwah mwah...' 'PIPPO' zodra hij pippo zegt krijgt hij nog wat kusjes van Pippo en daarna nog een kus van mama op zijn voorhoofd Lachen

Sinds mijn 2 jarige met de Mechelaar van mijn moeder onder het bureau heeft geschuild vanwege het onweer zijn ze dikke maatjes *LOL*

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 23:11

Heftruck? Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 15:37

Je gaat door voor de wasmachine, Suzanne Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:08

mijn ouders hebben een hele lijst bijgehouden van wat mijn broer en zus bralden op die leeftijd. Ik begon toen net te praten, en dan zei ik overal tussen door: bà bà (bal)... En dat schreven ze nog op ook, is erg hilarisch...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:11

Echt leuk om te lezen.

het schijnt dat ik vroeger als klein kind (4 jaar) met mijn neef (oppas) bij de bushalte stond te wachten en dat er toen 2 grote brede, donkere mannen naast kwamen staan met tassen. Ik keek naar die 2 mannen en vroeg toen aan mijn neef (oppas):" Hé hebben die meneren pakjes meegenomen?"
Oppas niets vermoedend:"Nee hoezo?"
Ik:"Nou dat zijn toch de hulpjes van Sinterklaas, dat zijn toch Pieten?"
Mijn neef de oppas voelde zich op dat moment niet echt om zijn gemak want de donkere mannen konden mijn vraag niet echt waarderen.
Eigenlijk stom hè hoe kinderen kunnen denken, simpel maar toch doordacht.