Gevolgen MKZ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 10:00

Er wordt gezegd dat er schaarste zal ontstaan naar aanleiding van het uibreken van MKZ. Zuivel wordt morgen al niet meer geleverd en ook varkensvlees zal schaars worden.
Ik weet al wel dat ik straks met mijn autootje naar de winkel ga om toch maar wat houdbare dingen op te halen.
Ach, er ontstaat schaarste in dit soort producten, wij mogen onze paarden niet meer vervoeren en binnenkort zullen grote evenementen ook wel afgelast worden omdat mensen ook MKZ over kunnen brengen.

Toch staat dit niet in relatie tot het leed dat de boeren ervan ondervinden. Tot nu toe zijn er al 18.000 dieren gedood. En ik ben bang dat het hier niet bij blijft! Moet je nagaan wat een ramp het is voor de boeren... Hun hele veestapels worden helemaal geruimd. Jaren zijn die boeren aan het fokken om precies dat soort koe te krijgen die een goede melkproductie levert en nu zijn ze die stammen zomaar kwijt....
Ze kunnen over een tijd wel weer nieuwe koeien aanschaffen, maar die zullen de oude nooit helemaal vervangen. Bovendien richt dit psychisch ook zo'n schade aan omdat deze boeren nooit helemaal zeker zullen zijn dat het nu wel goed blijft gaan. En als het virus zich uit blijft spreiden? Dan worden boeren getroffen waarvan de hele veestapel al eerder geruimd is vanwege BSE of Varkenspest... je moet er toch niet aan denken...

Dan maar een tijdje zonder melk en vlees. Daar komen wij wel weer bovenop, maar ik vraag me af of die boeren dit ooit zullen verwerken...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Amazonbot, arjaaaaa, Charmaine, Deniseee96, Googlebot, Hicaria, Kimberley_, kimberly1995, Laibadji, Lithya, MarJon, marlouhusson, meniekske, Nathalie18x, Niwla en 150 bezoekers