Digi staat onder stroom??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Digi staat onder stroom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 16:13

dt is nu de 2e keer dat ik stroom krijg van de digi, en niet zo'n schokje als wanneer je bv statisch bent, maar echt stroom!

ik heb een Sony CyberShot 2.1 Megapixel, als ik de digi aan heb staan, en het snoertje dat naar de pc gaat, eraan heb zitten omdat ik foto's van de digi op de pc wil zetten, krijg ik stroom van de schroefjes van de digi.de digi zelf staat dan dus aan, en de pc ook

als ik dan het snoerjte uit de digi wil halen, dan pak ik de digi vast, en toevallg raakte ik dan zo'n schroefje die er 2 aan de onderkant en 2 aan de bovenkant van de digi zitten, en ik voel mn vingers nu nog(raakte nml vlak na elkaar met 2 verschillende vingers een schroefje) dit gebeurde paar weken terug ook al, en de rest van die dag was ik extreem statisch, alles en iederee wat ik aanraakte daar kreeg ik een schok van!

maar hoe kan het dat die schroefjes onder stroom staan Verward de digi doet het verder supergoed, en heeft geen andere rare dingen!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:56

Wat raar. Aan mijn digi zitten geen schroefjes. Blijbaar is hij niet goed beveiligt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 16:58

er zitten 2 mini schroefjes op de bovenkant en op de onderkant, e t is superirritant, ik dacht de 1e keer dat ik me wel vegrist had ofzo, maar t doet gewoon pijn en t is echt irritant!
ben wel benieuwd of meer mensen er last van hebben!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:14

Ik heb een sony cybershot 3.2 megapixels, dus vrijwel hetzelfde alleen meer pixels maar heb er nog nooit last van gehad ...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 18:24

hmm vaag!ben benieuwd of iemand met precies dezelfde als die van mij er ook last van heeft!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:34

Ja ik heb wel eens een schok gehad van het kabeltje van mijn digitale camera. Hij zat met het stekkertje in de pc en toen raakt ik de andere uiteinde van de kabel *au*! Verward

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:00

Dit is niet de bedoeling... Als ik jouw was zou ik even terug gaan naar de winkel en zorgen dat je een andere camera krijgt en dat ze deze terug sturen naar de fabriek. Er is ergens iets slecht geisoleerd. Stroom loopt altijd in een kringetje en op het moment dat jij die schroefjes aanraakt ben jij onderdeel van die kring. Dat zou dus niet moeten kunnen. Zit je computer in een geaard stopcontact? Zo niet (wat me erg zou verbazen) dan je camera er voor de zekerheid maar niet meer aanhangen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 22:08

ik laat ons pap er dalijk ff naar kijken, maar t is echt vaag! maar de vorige keer(ik had toen echt mn dag niet) had ik dus eerst stroom van het schroefje gehad, daarna wees ik naar de foto op t beeldscherm van de pc, raakte ik t beeldscherm aan, en ja hoor weer kei erge stroom, en niet 1 klein schokje, maar echt net zolang tot ik mn vinger van t beeldscherm haalde!heel t beeld begon te trillen, echt vaag!

maar t is alleen zo als de digi en de pc aan elkaar vastzitten en alle2 aanstaan, maar t is super irritant!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:14

Lijkt op een probje met je usb/firewire kabel, zit er geen speling of een breukje in je kabel?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 22:17

das een goeie!ga ik dalijk ook ff naar kijken!maar dan moet ik ook stroom krijgen van de kabel zelf?en t is echt alleen als ik die schroefjes aanraak, of t beeldscherm van de pc, maar k ga dat niet nog een keer uitproberen of ik ook stroom van t beeldscherm krijg zonder dat ik eerst stroom kreeg van de schroefjes, t doet nml best pijn!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:23

lijkt me sterk dat je schok krijgt van de kabel zelf, ik denk dat misschien je ingang van je camera misschien vies is, waardoor ie een beetje kortsluiting maakt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 22:34

dat zou kunnen, want ik ben er veel mee in de wei&bak enzo geweest en zeker als de paarden flink gaan rennen is het kei stoffig, maar ja er zit wel een klepje voor, dat echt goed alles afsluit...ik laat ons pap er naar kijken, als ik dat zelf doe is t dalijk helemaal kapot(ik ken mezelf Tong uitsteken )