Kitten van 8 weken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Kitten van 8 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 09:08

Ik heb vorige week vrijdag een kitten +/-8 weken van de dood gered. Waarschijnlijk is het een zwervertje wat buiten is gezet ofzo. Ze had al de hele dag de weg op en neer gerent en dat was een keer misgegaan!
Gelukkig hebben we haar kunnen vangen.
Ze eet heel goed en is ook al redelijk zindelijk als ik haar maar genoeg op de kattenbak zet Haha!
Maar sinds 2 dagen is ze zwaar aan de diarree. Ze heeft geen wormen en geen ander ongedierte dus dat kan het niet zijn.
Zou ze moeten wennen aan het eten dat ze nu krijgt? Ze was wel redelijk uitgehongerd toen we haar binnen hadden.
Ik ga van het weekend wel even met haar naar de dierenarts om haar te laten enten en te ontwormen maar wat kan ik nog doen om haar van de diarree af te helpen? Iemand enig idee

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:35

Hoogstwaarschijnlijk komt dit door het veranderen van voedsel.
Wormen moet je kunnen zien wanneer ze dit heeft.
Geef je haar melk? Zo ja gewone melk of katmilk?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:07

diarre bij een kitten is ZEER ernstig en ik raad je dan ook aan om niet te wachten om naar de DA te gaan, ga vandaag nog!!!! Z'n maagje kan het nog niet aan blijkbaar en je zal wel iets van gekookte kip of vis moeten gaan voeren, maar vraag dat maar aan de DA

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:09

sterkte ermee, ik hoop dat ze opknapt!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 11:16

Dank jullie wel voor de tips. Ik heb maar meteen een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor vanavond. Ik vind het anders zo zielig. Ze krijgt overigens wel gewoon kattebrokjes voor kleine katjes en water te drinken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:17

Wat voor ras is het?? Ik hoor het wel vaker bij Perzen.. wel ontzettend sneu hoor, droge brokjes voeren is het beste. Geen vlees zowiezo..
Sterkte met d'r..

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:19

Het kan dat door ander voedsel komt. Onze katten (perzen, die zijn nu overleden Verdrietig) hadden ook ander voer en toen waren ze ook aan de diaree, toen we ander voer gekocht hadden was dat probleem verholpen. Lachen Maar als het katje de hele tijd buiten heeft gezeten enzo, en je weet niet wat ermee gebeurd is, kan je denk ik toch beter ff naar de dierenarts gaan.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:42

Mijn kattebeest had dit ook, toen ik hem als kitten mee naar huis nam vanuit een asiel. Is idd serieus voor zo'n klein ding, dus goed dat je er zo snel mogelijk mee naar de DA gaat Lachen Ik heb toen trouwens wel onmiddellijk ontwormingsmiddel meegekregen, maar met inenten hebben we toch nog een tijd moeten wachten omdat hij tezeer verzwakt was...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 13:58

Ik weet inderdaad niet wat er met het poesje is gebeurt en hoe lang ze al aan haar lot is overgelaten!
Maar ik laat de dierenarts vanavond even goed kijken en dan komt het hopelijk wel goed. Ze is gelukkig heel speels verder en ziet er prima uit!