Spiraaltje, de voor en nadelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Spiraaltje, de voor en nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 12:25

Ik wilde Implanon nemen maar ja stond vorige week nog een heel stuk van in de krant, is niet echt heel erg betrouwbaar.
Volgende optie is dus een spiraaltje. Wie heeft er een (of gehad) en wat zijn de voor en nadelen.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:34

ik heb er 1, ik vind hem best betrouwbaar heb hem al drie jaar zonder problemen
voordeel, soms wordt ik niet ongesteld, soms wel,
nadeel dat dit niet te plannen is.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:01

De ongesteldheid is bij sommige vrouwen veel erger en langduriger.
Het spiraaltje zorgt ervoor dat het BEVRUCHTE eitje niet in de baarmoederwand kan nestelen. Ik ken iemand die daarom het spiraaltje daarom geen optie vind. Omdat de bevruchting dus al heeft plaatsgevonden.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:15

het blijkt niet altijd betrouwbaar te zijn. er wordt beweerd dat het voor 100% zeker is dat de vrouw niet zwanger kan worden.

nu hoor ik een paar dagen terug van mijn moeder (die hem ook heeft, zonder problemen) dat de dochter van haar beste vriendin zwanger is geworden MET !!! spiraaltje.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:16

Ik heb dus sinds kort de implanon, ben niet echt geschrokken van het bericht in de krant en op het nieuws. Als het mijn tijd voor een kindje is dan zal het wel mijn tijd zijn Haha!
Het is in ieder geval zeker dat ik niet meer ongesteld word Haha!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:22

Okkie1 schreef:
het blijkt niet altijd betrouwbaar te zijn. er wordt beweerd dat het voor 100% zeker is dat de vrouw niet zwanger kan worden.

nu hoor ik een paar dagen terug van mijn moeder (die hem ook heeft, zonder problemen) dat de dochter van haar beste vriendin zwanger is geworden MET !!! spiraaltje.


Ik heb ook een kennis die dat is overkomen, het is gewoon de realiteit dat niets 100% is, niet de pil, condoom, implanon, spiraaltje
Alleen geheelonthouding is 100% zeker, je loopt altijd enig risico, maar wel een hele kleine!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:24

Ik heb implanon, ben erg tevreden, het probleem bij implanon is dat je een HA moet hebben die er ervaring in heeft en erg nauwkeurig is, de problemen ontstaan omdat het ding niet goed zit of vaker helemaal niet zit, dat hij achterblijft in de naald omdat het niet zorgvuldig is gedaan!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:41

Ik heb sinds februari een spiraaltje en ben echt super-tevreden. Sinds die tijd ben ik nog maar 1 dag in de maand ongesteld, en echt zo weinig dat je er naar moet zoeken. Ook niet meer chagerijnig (vooral fijn voor mijn omgeving) Schijnheilig en 2 kilo afgevallen. Hij is inderdaad niet 100 % veilig, ik geloof dat je met de pil 0,0001 % kans hebt om zwanger te worden en met het spiraaltje 0,001 %. Nog niet echt een grote kans dus. Ik waag het er maar op, het is heerlijk om die pil niet meer iedere dag te slikken en om bijna niet ongesteld te worden !

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:55

Barb schreef:
Ik heb dus sinds kort de implanon, ben niet echt geschrokken van het bericht in de krant en op het nieuws. Als het mijn tijd voor een kindje is dan zal het wel mijn tijd zijn Haha!
Het is in ieder geval zeker dat ik niet meer ongesteld word Haha!



ik was erook voor gegaan maar mijn huisarts beweerde toch dat je nog ongesteld werd???????????????

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:58

ff een beetje offtopic. klopt het dat je van de pil bij komt? hoeveel kom je dan bij? en verschilt dit per pil? welke is dan het beste? zou iemand me dat kunnen vertellen?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:00

Okkie1 schreef:
het blijkt niet altijd betrouwbaar te zijn. er wordt beweerd dat het voor 100% zeker is dat de vrouw niet zwanger kan worden.


is idd niet waar... de moeder van mijn ex is ook zwanger geworden toen ze een spiraaltje had. met dat product ( Haha! ) ben ik 1.5 jaar lang samen geweest, dus ik vond het niet azo erg, haha

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:11

Ik wil eigenlijk ook wel van die stomme pil af. Ik vergeet hem de laatste tijd wel eens, dan moet ik weer stoppen, ongesteld worden en opnieuw beginnen. Ook heb ik het idee dat het m'n humeur dusdanig beïnvloed, dat ik en mijn omgeving daar onder lijdt.
Kun je voor een spiraaltje gewoon langs bij de huisarts?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:13

Okkie1 schreef:
ff een beetje offtopic. klopt het dat je van de pil bij komt? hoeveel kom je dan bij? en verschilt dit per pil? welke is dan het beste? zou iemand me dat kunnen vertellen?


5 kilo Frusty
Welke pil voor jou het beste is zal je uit moeten proberen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:13

Mijn vriedin heeft het en die was 3 weken ongestelt en dan 2 weken later weer enzo. Na een halfjaargaat het goed, maar in het begin was het bij haar echt een ramp!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:14

ik ben helemala niets aangekomen van de pil... ik zit al 3 jaar op hetzelfde gewicht en ben nu 2 jaar aan de pil

[edit]ik heb trouwens microginon30[edit]

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:21

isabelle"]
[quote="Barb schreef:
Ik heb dus sinds kort de implanon, ben niet echt geschrokken van het bericht in de krant en op het nieuws. Als het mijn tijd voor een kindje is dan zal het wel mijn tijd zijn Haha!
Het is in ieder geval zeker dat ik niet meer ongesteld word Haha!



ik was erook voor gegaan maar mijn huisarts beweerde toch dat je nog ongesteld werd???????????????
[/quote]

Mijn huisarts vertelde me dat sommige mensen niet meer ongesteld werden maar dat er ook vrouwen waren die regelmatig vloeiden en de implanon daardoor ook weer uit hebben laten halen na een half jaar.
Ik hoopte er natuurlijk op dat ik niet meer ongesteld zou worden, dat leek me namelijk wel wat Tong uitsteken
Toen dat ding er 2 dagen in zat werd ik meteen ongesteld.....3 weken lang Scheve mond dus ik zag het niet meer zitten en zag me na een paar maanden alweer terug gaan. Nu zit hij er alweer een tijdje in en volgens mij had ik vorige week ongesteld moeten worden, ben het dus niet geworden maar had wel last van mijn maandelijkse buien Haha!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:24

ja en het grootste bewijs dat d pil niet 100% is ligt nu boven zijn middagdutje te doen ahahhaah en nee, niet 1 vergeten en nee niet ziek geweest of medicijnen genomen, ik was de eerste 4 maanden van mijn zwangerschap nog gewoon ongesteld, nu twee jaar verder snappen we het nog nie, dus hebben we er de grp van gemaakt, mijn man heeft zaad met gymschoenen, springt over de pil heem ahahahahahah

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:24

een vriendin van mij heeft het,en het schijnt ontzettend zeer te doen, het inbrengen en de eerste paar dagen..dus je bent gewaarschuwd!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:41

LiSSy schreef:
ik ben helemala niets aangekomen van de pil... ik zit al 3 jaar op hetzelfde gewicht en ben nu 2 jaar aan de pil

[edit]ik heb trouwens microginon30[edit]


Gevaarlijke soort ... met deze ben ik dus zwanger geworden hé!!! Haha! Trouwens ook gene vergeten of zo, maar eens diaree hebben kan ook al voldoende zijn voor de hoofdprijs te winnen Lips are sealed

Ik heb een Mirena gehad (spiraaltje met hormonen). Het is geplaatst door een gynecoloog. Ik ben 6 jaar lang niet ongesteld geweest (LUXE). Ware het niet dat ik een enorme schijtluis ben zou ik er zo een ander laten plaatsen. Het plaatsen was bij mij een nogal pijnlijke zaak ... en ook de eerste twee weken PIJN joh!!!!! Krampen in m'n buik ... en ik ben niet een kleinzerig type hoor, ik heb twee kinderen op de wereld gezet zonder verdoving of zo.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:56

Doet het niet gigantisch veel pijn als zo'n spiraaltje wordt gezet?

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:09

Ik heb de prikpil,1 keer in de 3 maanden een prikje halen,en overal vanaf heeeerlijk Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:48

Maar ik kan me voorstellen dat niet iedere huisarts staat je juichen als je het spiraaltje of de prikpil wil ipv de gewone pil. De pil is toch het makkelijkst voor hun en wordt dus ook het snelst voorgeschreven.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:29

Het ding zetten was geen pretje, en een spiraaltje in hebben was voor mij een hel. Heb nog nooit van mijn leven zo'n buikkrampen gehad en heb na een maand aan de huisarts gevraagd of ik alsjeblieft weer aan de pil mocht. En dat mocht gelukkig... Maar ik ken ook vrouwen die er geen last van hebben gehad. Maar voor mij.. no thanks, dan maar 2 kilo zwaarder en iedere maand ongesteld (is bij mij toch niet zo heel erg (3 daagjes) geloof ik) Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:44

Okkie1 schreef:
ff een beetje offtopic. klopt het dat je van de pil bij komt? hoeveel kom je dan bij? en verschilt dit per pil? welke is dan het beste? zou iemand me dat kunnen vertellen?



Je hoeft niet aan te komen, ik kwam iig niet aan.
Verschilt niet echt van pil, men beweert dat je van de Jasmien niet aankomt.

Welke pil het beste is beslist je huisarts, dat ligt ook aan je gewicht

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 17:54

Mijn HA wilde mij ook geen Implanon geven he, omdat het niet werkte bla bla bla. Intussen heb ik een andere HA dus misschien nog maar een keer gaan praten en dan ook over het spiraaltje.

Mijn nicht had ook een spiraaltje en die heeft er alleen maar last van gehad dus toch trekt het me niet erg.

Dan is er idd ook nog de prikpil, maar ik hou niet van PRIKJES