SMS spam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

SMS spam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 13:50

Ik had een halfjaar geleden ook al zo'n vaag sms-je, gelijk verwijdert want ik dacht dat ze een foutje gemaakt hadden. Later kwam in het nieuws dat ze bij Idols grof geld verdienden met het verzenden van sms-jes. Ik balen dat ik dat sms-je had weggegooid, maar ik ontving er nooit meer 1, dus ik dacht: foutje.

Maar, je raadt het al, vandaag had ik er weer 1. Deze heb ik dus nog in m'n inbox staan. Ten eerste snap ik niet hoe ze aan mijn nr komen, ik zet dat echt niet open en bloot op het internet bij mijn beste weten! En het verhaal wordt nog gekker. Ik kreeg om 14.21 zo'n smsje, maar zo laat is het nog helemaal niet? Een uurtje later kreeg mijn vader (1 ander cijfer in zn nr) hetzelfde sms-je. Hij sms't nooit! (ik ook nauwelijks trouwens).

Ik snap hier dus echt niets van, is je 06 nr nu ook niet meer veilig? Net als je e-mail adres? Ik heb zo'n giga hekel aan spam! Leuk zo'n gratis vakantie hoor, maar ik ga geen 70 ect p/min betalen om te weten óf ik gewonnen heb. Flikker op, ik heb nooit meegedaan met zo'n vakantie-win-gezeik-gedoetje... Iemand enig idee hoe je je hiertegen kunt wapenen? En hebben meer mensen hier last van, ik heb nu 'n 1,5 jaar m'n telefoon in gebruik en het laatste halfjaar 2 van die smsjes gehad, maar ik wil dat helemaal niet en helemaal niet dat hij dagelijks binnenkomt...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:54

Als het goed is, zijn dat soort spammers verplicht om aan het eind van hun boodschap het webadres www.nosms.com o.i.d. te vermelden. Ik heb ooit eens zo'n berichtje gehad (ook voor een vakantie) en heb direct mijn nummer doorgegeven op die site. Daar kun je je dus afmelden voor dat soort suffe acties waar je niet op zit te wachten.

Weet overigens niet of het exact www.nosms.com is of iets anders, de URL werkt bij mij wel maar ik krijg een wit scherm met 'Done' onderaan in de balk. Normaal zou je op die afmeldsite vlaggetjes moeten zien voor de verschillende talen. Misschien dat iemand hier op Bokt het juiste adres weet?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 13:57

was precies die link en ik krijg dan 'cannot find page' oid...
Mijn vader is gelijk Vodafone gaan bellen en doet nu onwijs lastig, omdat ze blijkbaar dus gewoon hun database verkopen... Heel erg fout, ik vind het echt heel erg naar!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:01

Klopt, providers verkopen hun database. Is mij via Ben ook eens overkomen, ik zag mijn mobiele nummer ineens terug in de telefoongids van KPN op internet terwijl ik daar niet om had gevraagd. Na twee vergeefse brieven en verschillende telefoontjes heb ik het opgegeven, ik was toen toch al van plan om mijn abonnement bij Ben op te zeggen. Maar er was geen speld tussen te krijgen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:07

Pas een beetje op met dat soort sites.. je hebt ook malafide sites die je laten denken je af te melden voor spam, maar JUIST je email en nr gebruiken..

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:25

sms spam gaat/kan-gaan per reeks
dus vanaf 0611111000 tot 0611111999

je heb er progs voor

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 14:28

Maar dan zou het nr van mijn vader eerder een sms gehad moeten hebben (komt eerder voor) en iig bijna tegelijk. Ik kreeg een uur voor hem het smsje. Op zich maakt dat ook niet uit, maar als je kijkt wat je vindt bij google als je zoekt op sms spam, dan word je wel even stil. Ben ik niet de enige en al helemaal niet de enige die zich er gigantsich aan ergert en het gewoon ongelofelijk brutaal vinden.
Batje: dat zeggen ze dus ook op het forum bij www.smsafzeggen.nl nosms is een k*tsite en die verstúren die sms-jes juist! Verder heb ik nog een aantal waardevolle links gevonden waar je echt even stil van wordt. Wat een lijkenbusiness zeg, dat iemand daar zn brood in wil verdienen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:33

Is dat zo? Ik heb me daar een maand of drie geleden afgemeld en heb sindsdien geen spam meer ontvangen. Dat ene sms-je over die vakantie was tot dan toe ook de enige spam die ik ooit heb gehad. Blijkbaar is mijn nummer dan niet zo geliefd? Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:45

Karin schreef:
Klopt, providers verkopen hun database. Is mij via Ben ook eens overkomen, ik zag mijn mobiele nummer ineens terug in de telefoongids van KPN op internet terwijl ik daar niet om had gevraagd. Na twee vergeefse brieven en verschillende telefoontjes heb ik het opgegeven, ik was toen toch al van plan om mijn abonnement bij Ben op te zeggen. Maar er was geen speld tussen te krijgen.


Krijg nou wat, dit had ik ook. Mij hebben ze toen overtuigd dat ik het nummer dan heus wel ergens opgegeven had bij KPN (lees: ergens per ongeluk een vinkje laten staan) Ik dacht ook echt zeker te weten dat dat niet zo was.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:53

Ik heb het contract er destijds op na gekeken en het bleek dat er geen vinkjes stonden bij het kopje 'Geheim nummer: ja/nee'. Als je daar dus niets aankruist (of als de medewerker van de telecomwinkel dat vergeet voor je te doen), gaan ze er voor het gemak maar van uit dat het 'nee' is en geen 'ja'. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-06-03 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:53

Laui! schreef:
Maar dan zou het nr van mijn vader eerder een sms gehad moeten hebben (komt eerder voor) en iig bijna tegelijk. Ik kreeg een uur voor hem het smsje. Op zich maakt dat ook niet uit, maar als je kijkt wat je vindt bij google als je zoekt op sms spam, dan word je wel even stil. Ben ik niet de enige en al helemaal niet de enige die zich er gigantsich aan ergert en het gewoon ongelofelijk brutaal vinden.
Batje: dat zeggen ze dus ook op het forum bij www.smsafzeggen.nl nosms is een k*tsite en die verstúren die sms-jes juist! Verder heb ik nog een aantal waardevolle links gevonden waar je echt even stil van wordt. Wat een lijkenbusiness zeg, dat iemand daar zn brood in wil verdienen!


ligt eraan van waar tot waar ze de reeks nemen

en ik heb er ook last van gehad
een of andere sexnummer die ik moes bellen want een vriendin zou zo gezegt me daar opgegeven hebben

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:12

Ik heb er met mijn Hi prepaid gelukkig nog nooit last van gehad, maar wat vervelend zeg!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 19:40

Ik heb er met mij orange abonnement ook geen last van...