Verslag(je)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Verslag(je)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 19:55

Mijn dag begon gister eigenlijk al toen ik Jacksel van het station afhaalde, die wilde liever een dagje eerder komen en dat kan natuurlijk. 's Avonds nog een film gekeken en vroeg naar bed.
Vanochtend er weer vroeg uit, paarden in de wei een uurtje en toen toiletteren. Joops voetjes gewassen (je ziet het wel op de foto's, het was nog gelukt ook ondanks zijn gedraai), het scheerapparaat gesloopt (zat vuil tussen dus het schoor niet meer, Patent had net 1 voetje geschoren Tong uitsteken). Joop had ik met de hand al gedaan dus daar ben ik niet eens meer aan begonnen. Karin (Jacksel dus) heeft de manen ingevlochten en ik heb een poging gewaagd nog iets van Joops staart te bakken. Zag er in het begin nog aardig uit, maar aan het eind was er al niets meer van over was ik wel ff heel erg jaloers op Kawa's staart. DAT WIL IK OOK.
Paardjes in de trailer, Polleke uitgezwaaid en weggegaan. Waren we er zo en dus een beetje vroeg. Eerst paarden nog laten staan, paar handjes geschud, video ingesproken, geld in ontvangst genomen, paard eruit, gepoetst, gezadeld, rondgestapt en toen al die camera's... Pfffff! We waren toch wel mooi herkenbaar met onze witte dekjes en gevlochten paarden (doen we anders nooit en op Elles foto's pikte ik ons er zo uit). Patent was bijzonder rustig, hebben in het begin bij het AC geprobeerd merrie's te mijden, maar hij gaf er echt niets om. Braaf beest.
Op naar Dorine en Joop gedroeg zich voorbeeldig... ik was zo trots op m! Even met kippenvel op m'n armen gezeten toen die koets zo door Dorine's wijk ging, al die mensen, al die paarden. Wow!
Het ritje naar het Hooge End begon een beetje dramatisch, onze paarden waren godzijdank heel rustig, maar Nina kon het niet laten een feestje te bouwen. Toen we weer gingen stappen werd ze wel iets rustiger, maar doordat we telkens bij moesten draven (ongelijk tempo tussen de paarden onderling) werden ze alleen maar kribbiger. Toch bleven ze heel erg braaf. De file die zich achter onze stoet ophoopte was GIGANTISCH. Ongelofelijk, en wij maar achterom kijken en lachen! Politie was ook fantastisch. Bij het hooge end even gestopt en toen weer verder. Paarden voorop ipv de koetsen en dat ging toch iets beter (wij reden in de 3e rij), nauwelijks gedraafd/gedribbeld. Bij Cerise's stal in de zon staan wachten en dat werden we wel een beetje zat. Helemaal met nog die staprit in het vooruitzicht. Rocamor en Runningkawa dachten er kennelijk net zo over en toen werd de groep opgesplitst. Koetsen met Dorine en familie in draf en de huifkarren in stap. Keus was snel gemaakt. Joop en Patent waren hekkensluiters en het drafje was echt een flinke uitgestrekte draf. Ging echt loeihard. Jopie heeft 1x een paar sprongen gegaloppeerd en Patent niet een keer. Rocamor daarentegen kon niet meer ophouden. En Kawa ging maar in de berm. Toen waren we dus zo weer terug. Rocamor was trouwens heerlijk soepel, ondanks zijn uitbarsting aan het begin, ik dacht echt: arme Charlotte! Maar Rock kwam weer snel bij zijn positieven en was toch wel een lieve grote zwarte! Kawa en Rock vonden het ook nog erg belangrijk om over de witte strepen van een drempel te springen, zag er wel weer grappig uit!
Terug bij het Hooge End hebben we nog even geprobeerd een showtje weg te geven in de binnenbak (caroussel). De twee voorste paarden (Rock en Kawa) liepen echt prachtig. Patent deed zijn best en Jopie die wilde niet. Toen ben ik maar even voor mezelf gaan rijden en toen kwam hij er zowaar nog netjes doorheen. Het werd alleen wel wat stoffig met al die paarden, want inmiddels was de stapgroep ook gearriveerd.
Wij hebben onze paarden afgezadeld. Ik heb de eerste dichtbundel overhandigd en toen zijn we maar naar huis gegaan. De paarden stonden al op de trailer en met die hitte was het niet echt grappig om daar lang te staan.
Ik vond het een zeer geslaagde dag, prima georganiseerd (echt helemaal toppie hoor Petra, ere wie ere toekomt) en ik ben ontzettend blij dat ik hier bij ben geweest! Lachen

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:22

Helaas kon ik er niet bij zijn Boos! . Ik heb de verslagen en foto's gelezen en zit hier met het kippenvel op mijn armen en de tranen in mijn ogen, zo mooi en lief. Petje af voor de organisatoren!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:45

blieb01 schreef:
Helaas kon ik er niet bij zijn Boos! . Ik heb de verslagen en foto's gelezen en zit hier met het kippenvel op mijn armen en de tranen in mijn ogen, zo mooi en lief. Petje af voor de organisatoren!


Geld ook voor mij. Ik kon er ook nite bij zijn, maar wat fantastisch als ik al die berichten verslagen en fotos bekijk. Krijg ook helemaal kippenvel!!!
Echt SUPER!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:31

blieb01 schreef:
Helaas kon ik er niet bij zijn Boos! . Ik heb de verslagen en foto's gelezen en zit hier met het kippenvel op mijn armen en de tranen in mijn ogen, zo mooi en lief. Petje af voor de organisatoren!


Dito, jullie zijn super!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:39

Leuk verslag Laui! Heel erg fijn dat alles zo goed verliep met de paarden en koetsen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:00

Mooi verslag Laui!!
Geen al te gekke dingen gebeurd gelukkig, en zo de dag tot een goed einde gebracht, Dorine heeft genoten en daar ging het allemaal om.
Ook jij hebt enorm je best gedaan de afgelopen tijd, mag ook wel eens gezegd worden. Thumbs up!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 23:53

Heb het boekje niet meer gezien, maar ga het toch bestellen, moet het hebben Ik vind het een mooi verhaal, heb ook vreselijk gelachen om al die stuiterballen vanuit mijn koetsje Haha!
Wel waren ze eigenlijk allemaal superbraaf, ook de koetspaarden.

En....leuk je weer eens gesproken te hebben.

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 00:38

Fantastisch dat jullie dit voor elkaar hebben gekregen, zo veel bokkers die 'klaarstaan' voor Dorine! Zo zie je eens wat een site als Bokt al niet kan doen!

Een groot compliment voor de organisatie!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 06:15

Patentje was idd heel braaf, toen we gingen draven kwamen er 2 paarden uit een wei in rengalop op Patent afgegalopeerd, toen dacht hij even: Ik blijf lekker hier hoor! Toedeloe!

Nu hebben jullie (de mensen die er waren) gezien dat we niet liegen en dat we echt een super brave hengst hebben!