Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
havana72
Berichten: 93
Geregistreerd: 02-08-06

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:45

Gewoon vergeten. Als hij ongelukkig in zijn eigen relatie en zo nodig met andere moet flirten, dan weet je al genoeg over deze man. Als je binnen een relatie zit, doe je zoiets niet. Ik zou nooit wat met een man beginnen, die al bezet is.

Er lopen nog genoeg moeders rond met mooie zonen hoor! Knipoog

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:48

jacco_h schreef:
Ik denk dat de mensen die er hier zo fel tegen zijn gewoon zef een vriendje zijn kwijt geraakt omdat de relatie niet goed was en daarom zo fel tegen zijn. als je relatie goed is dan heb je immers niets te vrezen, ook niet tijdens een dipje.


Deze hele quote slaat eigenlijk nergens op.
Hier op tegen zijn heeft gewoon met normen en waarden te maken. Weten dat je iets niet kan maken, omdat het gewoon niet door de beugel kan.
Vooral die dik gedrukte zin....
Wanneer je met je relatie in een dip zit, kan het heel leuk zijn om andacht van iemand anders te krijgen.
Je bent gevoeliger voor aandacht, je voelt je geliefd en mooi.
Bij mijn voorbeeld zijn die 2 mensen nog steeds bij elkaar. Had ik ingegaan op zijn poging om mij te kussen zal dat waarschijnlijk nu niet meer het geval zijn.
En het lijkt me sterk dat die 2 mensen 8 jaar lang bij elkaar blijven wanneer hun relatie niet goed is/was.
Het is maar goed dat ik wél weet wat wel en niet door de beugel kan...

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:53

Afblijven! ik weet hoe moeilijk het is, maar je bespaart jezelf echt een hoop ellende. Als zijn relatie zo slecht is dan moet hij eerst maar eens zorgen dat daar een einde aan komt en daarna kan hij met jou verder als hij je echt zo leuk vind. Ik typ dit makkelijk maar ik weet hoe moeilijk het is. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt.

En dan moet je jezelf de vraag stellen: wil je iets met iemand die eerder is vreemdgegaan? Kun je hem ooit nog vertrouwen?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:22

Hem uit je hoofd zetten. Ook als het wederwijds blijkt te zijn, is er een kleine kans dat hij toch voor jou kiest ipv voor zijn vriendin.

Neem maar van mij aan dat het een heleboel leed en verdriet bespaart als je die gozer uit je hoofd zet. Probeer hem te ontwijken, dat scheelt al een hoop.

Sterkte ermee.

*Edit* Ben het eens met degene boven mij (naam ff evrgeten).

De smoes dat de relatie zo slecht gaat slaat enrgens op. Als die relatie ECHT zo slecht gaat maakt ie het eerst maar uit met zijn vriendin. Doet hij dat niet, dan weet je genoeg. Ik heb het ook meegemaakt, ook een 'slechte relatie'. Yeah right, eerst netjes uitmaken met vriendin, dan pas naar jou toe komen. Doet ie dat niet, dan is ie alleen maar uit op stiekem gedoe en daar kwets je jezelf alleen maar heel erg mee want uiteindelijk zal JIJ degene zijn die alleen met een gebroken hart achterblijft terwijl hij lekker verder gaat met zijn vriendin in de 'slechte relatie'.

Ik kan je alleen maar waarschuwen, maar het is dus niet altijd goed om naar je gevoel te luisteren... Echt begin er niet aan!!!

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:26

Moeilijk.

Ik zou er wel werk van maken. Ja Dat klinkt banketstaaf, maar vind jij hem echt leuk... tja, dan kan ik mezelf voorstellen dat je voor jezelf kiest.

Ik vind eerlijk gezegt, Het is niet jou probleem. Hij zet iets op het spel en niet jij. Zo zie ik het. Lachen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:30

Faelivrin schreef:
Loontjuh schreef:
Ben het met je eens dat ze er zelf ook bij zijn. Maar in zekere zin is er ook een verantwoordelijkheid bij de vreemdgegaander Knipoog (de persoon waarmee diegene vreemd gaat) dan vind ik, want jij weet dat hij een vriendin heeft. Jij schiet er namelijk ook niets mee op. Ik weet dat veel dingen makkelijker zijn om te zeggen dan om te doen, maar het gevoel naderhand is zoveel fijner als je je aan je woord hebt gehouden. En als er iets niet goed zit in hun relatie, dan moet datgene aangepakt worden en dat zal naar mijn mening echt niet zoveel sneller gebeuren als jij met hem over de schreef gaat, dan wanneer je het niet doet.
Ik heb altijd gevonden: als diegene weet dat de ander bezet is, maar toch samen met hem overspel pleegt, zeg maar, dan is diegene net zo fout. Het heeft te maken met normen en waarden. (dit alles is trouwens in de algemene vorm geschreven Knipoog Tong uitsteken)

TS: niet doen dus. Afblijven. Zit het niet goed tussen hem en zijn vriendin, dan kun je hem daar best mee confronteren, maar totdat het uit is, afblijven.


Ja, hier ben ik het dan ook weer met jou eens. Dat ook de verandwoordelijkheid er is bij TS (en mij), maar als HIJ de stap zet, naar méér dan de bedoeling is, en meer dan toegestaan is als je een relatie hebt, en zelf helemaal gek op diegene bent, weetje dan wel hoe onwijs moeilijk het is het gewoon tegen te gaan? Ik kon het niet, ik kon het niet tegen houden.

En ja, natuurlijk voel ik me schuldig tegenover zijn vriendin, das normaal, terwijl ik zijn vriendin niet eens goed ken. Maar, gosh. Tis zo onwijs moeilijk. Ik weet dat ik eraf moet blijven, en TS weet dat inmiddels ook wel, maar toch doe je het dan niet. Onbegrijpelijk. Scheve mond


Owwww ik herken dit allemaal zo goed. Heb 13 maanden in zo'n situatie gezeten en het heeft me alleen maar pijn en verdriet bezorgd. Ik kan jullie echt alleen maar 1 tip geven: Stop met vozen, zet hem voor de keuze. Of zijn vriendin, of jij. Hoe langer jullie doorgaan met stiekem doen, hoe moeilijker het wordt om ermee te stoppen. En voor hem maak je het alleen maar makkelijker; zo hoeft hij nl niet te kiezen, want hij heeft het allebei!!

Echt, zet hem voor de keuze. Als hij je ècht leuk vindt, maakt hij het uit met zijn vriendin.

Zowel voor TS als Feavrilin (??? goed getypt??). Het is ontzettend moeilijk, ik weet, maar uiteindleijk is dit echt het beste en bespaart het je zo ontzettend veel ellende!!!

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:08

ga er voor of stop er mee, je maakt ht zo alleen maar moeilijker.
Weetje zeker dat hij ook gek is op jou?
En dan stel dit gebeurt andersom ook weer een keer en dan ben jij de dupe?
Denk er goed over na voor je dit gaat doen.
wat je ook doet je maakt vast de goeie keuze.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:15

MarianneR schreef:
De smoes dat de relatie zo slecht gaat slaat enrgens op. Als die relatie ECHT zo slecht gaat maakt ie het eerst maar uit met zijn vriendin.


Ben het helemaal hiermee eens. Als de relatie dan zo slecht is, waarom blijft ie er dan in doorsukkelen? Ik vind dat een laffe instelling. Eerst lekker veilig in niet goed lopende relatie blijven zitten en als er dan wat beters voorbijkomt en je weet zeker dat die persoon jou ook wel ziet zitten pas je relatie verbreken. Lekkere instelling heeft zo'n persoon dan.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:39

Ptries schreef:
MarianneR schreef:
De smoes dat de relatie zo slecht gaat slaat enrgens op. Als die relatie ECHT zo slecht gaat maakt ie het eerst maar uit met zijn vriendin.


Ben het helemaal hiermee eens. Als de relatie dan zo slecht is, waarom blijft ie er dan in doorsukkelen? Ik vind dat een laffe instelling. Eerst lekker veilig in niet goed lopende relatie blijven zitten en als er dan wat beters voorbijkomt en je weet zeker dat die persoon jou ook wel ziet zitten pas je relatie verbreken. Lekkere instelling heeft zo'n persoon dan.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want soms zit je in zo'n sleur. Dat 't daar moeilijk is om er uit te stappen. (en ja, misschien is dat wel zwak) Maar dan kan dat ene net de druppel zijn, dat je uit die sleur stapt. Net dat laatste duwtje / trekje.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:42

Ja, maar als je in een sleur zit heb je dan meteen een 'slechte relatie'? Ik vraag me serieus af wat je nog bij die ander moet als je in staat bent om vreemd te gaan en een 'slechte relatie' hebt. Een dipje kan altijd, maar een 'slechte relatie' is toch iets heel anders.

Nee, die smoes geloof ik niet meer

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:52

MarianneR schreef:
Ja, maar als je in een sleur zit heb je dan meteen een 'slechte relatie'? Ik vraag me serieus af wat je nog bij die ander moet als je in staat bent om vreemd te gaan en een 'slechte relatie' hebt. Een dipje kan altijd, maar een 'slechte relatie' is toch iets heel anders.

Nee, die smoes geloof ik niet meer


ja oke, ik bedoelde ook wel dat je dan eerst bij diegene weg moet gaan. Maar wat meer aandacht van een ander (dan hoef je nog niet eens te zoenen met een ander of wat dan ook) doet al heel veel denk ik op zo'n moment ..

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:28

Pff. Aan de ene kant geef ik Sorane enz. gelijk, afblijven, onbeschoft, en daar moet je gewoon niet aan komen. Lachen
Alleen moet je dan nog de kracht vinden om bijv. een kus af te wijzen, een kus van iemand waarop je smoorverliefd bent.
Dat is zo onwijs moeilijk, kan ik je vertellen..

Maargoed; denk dat dit een eindeloze discussie word, gezien iedereen dit anders ziet.
Ik blijf erbij dat als HIJ actie onderneemt, en HIJ dingen start, dat HIJ erbij is, en HIJ dus verantwoordlijkheid heeft voor zijn relatie.
En naja, als het al in iemands hoofd opkomt om een ander een kus te geven, zit er IMO al iets mis in hun relatie. Lachen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:46

Faelivrin ik geef je helemaal gelijk. Als je zelf niet zoiets hebt meegemaakt kan je er nl echt niet over oordelen Het is makkelijk om te zeggen 'Afblijven, onbeschoft blaaaaat' maar oeh wat is het moeilijk als je smoorverliefd bent (en hij ook). Maar juist dàn moet hij een keuze maken, hij kan niet van twee walletjes eten

Dus kies voor jezelf en zet hem voor de keus. Er zijn nl 2 opties: 1) Hij gaat voor jou en jij hebt hem helemaal 2) Hij kiest voor haar en je hebt hem helemaal niet. Tuurlijk, dat is hardstikke moeilijk maar dan weet je wel waar je aan toe bent zonder dat je enorm bent gekwetst (want dat ben je als hij doet alsof hij voor jou gaat kiezen maar uiteindelijk toch voor zijn vriendin kiest).

*Ervaring Sigaar *
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 09-08-06 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:50

Ik zou niet gaan voor iemand die al een relatie heeft, hoe klóte dat ook voor me zou zijn.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:08

MarianneR schreef:
Faelivrin ik geef je helemaal gelijk. Als je zelf niet zoiets hebt meegemaakt kan je er nl echt niet over oordelen Het is makkelijk om te zeggen 'Afblijven, onbeschoft blaaaaat' maar oeh wat is het moeilijk als je smoorverliefd bent (en hij ook). Maar juist dàn moet hij een keuze maken, hij kan niet van twee walletjes eten


Je hebt gelijk. Lachen Als ik het hem vraag krijg je dit als antwoord; "Ik vind jou een bijzonder leuke meid, maar ik hou van Pris." Koe Sja. Eehm, hij zal toch moeten kiezen denk ik zo. Ach, ik zie wel hoe het loopt.

TS; hoe gaat het nu bij jou!?

lovemangga
Berichten: 319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: zwolle

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:16

Ik was ook helemaal gek van iemand, die al ruim 4 jaar een vriendin had. hij is 7,5 jaar ouder als mij. had zijn foon nr. en msn adres, en we chatten dus heel veel, stiekem vond ik hem leuk, maar had het hem nooit gezegd, omdat ik niet wil stoken in een relatie. toen ging het uit...
en meneer kreeg verkering met een meisje (die totaal niet bij hem paste) dat is 1,5 mnd aan geweest, en kwam uiteindelijk radeloos bij mij, wat hij moest doen. die keuze heb ik hem zelf maar laten maken (want jah, ik was natuurlijk nog steeds verliefd op hem Clown )

dat is uitgegaan, en een paar maand later kregen wij wat! Ik heb bijna een half jaar op het 'gewacht', gewoon omdat ik hem zooo leuk vond!
en nu zijn wij al 1,5 jaar samen!! gaat harstikke goed, en zijn nog steeds (met vlagen Haha! ) stapelverliefd!!

mijn tip: ga niet stoken in een relatie, laat niet al te veel doorschemeren dat je hem super leuk vind! (kan tegenwerken, hoeft niet)
en wacht gewoon, als je hem ECHT heel erg leuk vind, is het wachten het waard, mijn vriend en ik zijn het levende bewijs! hihi

ohjah, en wanneer een jongen vreemd gaat met je, zou ik hem nooit durven te vertrouwen wanneer ik er wat mee zou hebben, wie weet doet ie het met jouw ook,
het voordeel van lang wachten en elkaar beter leren kennen is, dat je weet hoe is binnen een relatie. toen mijn vriend en ik gewoon als vrienden met elkaar om gingen, gaven wij elkaar alleen 3 zoenen op de wang als we elkaar tegen kwamen, maar er is nog nooit een poging gedaan om meer te doen, dus ik weet dat ik hem 100% kan vertrouwen....

succes!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:21

mijn huidige vriend heeft het ook uitgemaakt met zijn ex voor mij, en ik heb níets geprobeert. Hij heeft me op een dag gewoon gevraagd of ik verliefd op hem was en dan lieg ik niet, toen heb ik ook gewoon ja gezegd. Ik heb wel bemiddeld in zijn relatie met zijn huidige ex maar hij heeft het alsnog uitgemaakt.
Daarvoor voel ik me absoluut niet schuldig, ik heb niets misdaan vind ik. Ik had me wel schuldig gevoeld wanneer hij het uitgemaakt had omdat ik 'achter em aan ging'

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:32

Ik zou hem echt je uit hoofd zetten.
Het is niet kwaad bedoeld, maar als hij met jou 'flirt' terwijl hij een vriendin heeft, zal hij dat ook bij een ander meisje die hij leuk vind gaan doen, wanneer jij een relatie met hem hebt.

Een jongen die een vriendin heeft, moet bij mij niet aankloppen, want daar trap ik niet in.
Want waarom zou hij het wel bij haar doen en later niet bij jou?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:34

Douni: omdat er iets mis zat in zijn relatie. Enals dat bij jou niet zo is heeft ie daar geen reden voor.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:38

pharagirlke schreef:
Daarvoor voel ik me absoluut niet schuldig, ik heb niets misdaan vind ik. Ik had me wel schuldig gevoeld wanneer hij het uitgemaakt had omdat ik 'achter em aan ging'


Dan nog had ik jou niet schuldig gevonden .
Hij zegt dat hij jou leuk vind, en jij hem.. Logisch dat je dan toch achter hem aan ging ?

juthi
Berichten: 2079
Geregistreerd: 21-07-04

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:44

Faelivrin schreef:
Maargoed; denk dat dit een eindeloze discussie word, gezien iedereen dit anders ziet.
Ik blijf erbij dat als HIJ actie onderneemt, en HIJ dingen start, dat HIJ erbij is, en HIJ dus verantwoordlijkheid heeft voor zijn relatie.
En naja, als het al in iemands hoofd opkomt om een ander een kus te geven, zit er IMO al iets mis in hun relatie. Lachen


Amen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:49

amberp daar zit wel iets in maar voor mezelf vind ik het 'fijner' dat ik toch nog een poging heb gedaan o hun bij elkaar te houden.

juthi
Berichten: 2079
Geregistreerd: 21-07-04

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:58

Kan het me voorstellen.. maar aan de andere kant is het niet jou verantwoordelijkheid dat zij verder gaan met hun relatie.
Voor de relatie van mijn zussen en vriendinnen zou ik alles doen.. maar als ik haar niet ken.. ligt dat in mijn ogen ander..

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:06

pharagirlke schreef:
Douni: omdat er iets mis zat in zijn relatie. Enals dat bij jou niet zo is heeft ie daar geen reden voor.


Elke relatie heeft zijn problemen. Ik ben ook al drie jaar gelukkig met mijn vriend, maar er blijven altijd dingetjes waar je het niet eens over bent.

Je hoeft niets verkeerds te doen, maar ik zou het toch in je achterhoofd houden dat je in dezelfde positie terecht kan komen als zijn ex-vriendin.
Dat heb ik zelf ookal meegemaakt, een gast wilde het met zijn vriendin uitmaken omdat hij mij leuker vond. Maar daar trap ik niet in, want grote kans dat als hij een meisje vind die hij leuker vind als mij, doet hij hetzelfde bij mij.

Daarnaast zou ik al geen jongen willen, die wanneer hij wat problemen in zijn relatie heeft, gaat flirten met ander meisjes inplaats van zijn relatie proberen te redden.

Ik bedoel dit echt niet kwaad ofzo, maar zo zie ik het.

Edit; Puur om mezelf het verdriet te besparen.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Wat te doen als je gek bent op iemand die bezet is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:15

Douni, aan de ene kant heb je gelijk, natuurlijk kan diegene dezelfde 'fout' nog een keer maken.
Maar dat is een rare eigenschap van mensen, als iemand 1 keer iets fout doet, dan zal diegene dat altijd wel doen, zo word er gedacht. En als ik ergens een spuug hekel aan heb is het wel aan die denkwijze.

Een veroordeelde die een moord heeft gepleegt en zoveel jaar achter slot en grendel heeft gezeten pleegt 9 van de 10 keer toch niet nog een keer een moord?
Men LEERT van zijn/haar FOUTEN. Lachen

Weetje wat ik in het eerste jaar van mijn cursus tot planner geleerd heb?
Negatieve ervaringen worden aan 10 mensen doorverteld, positieve ervaringen slechts aan 2.
Bewijst hier ook maar weer iets. Lachen

Edit; Met "Negatieve ervaringen worden aan 10 mensen doorverteld, positieve ervaringen slechts aan 2." Bedoel ik dus dat mensen meer kijken naar de negatieve kant(en) van anderen.