vreemde kat binne, wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

vreemde kat binne, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 21:34

heej! Haha!

wij hebben zo'n luikje in de deur dat de katten altijd naar binnen en buiten kunnen.... en de etens bakjes en brokken staan gewoon op dr grond in de keuken.
en nu komt er iedere keer een grote zwarte dikke kat binnen om dat eten op te eten.

soms kom ik thuis van school ofzo en dan rent hij ineens keihard naar buiten *schrik*
en nu zelfs als ik hier binnen zit komt hij gewoon binne, en hij heb zelf al een keer op zolder gezete!! en hij is zo eng!! echt heel dik en groot Lips are sealed

maarja wat kan ik hier nu aan doen? het is niet echt de bedoeling dat hij hier steeds komt...... Knipoog

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:57

Ik had ook dat probleem en heb toen een katteluik gekocht met een magneet.
Die werkt als volgt.
Je kat krijgt een halsbandje om en daar bevestig je de magneet aan die bij het kattenluik zit.Dan kunne alleen jouw katten in en uit en niet die dikke kat of andere katten.
Is het enige hulpmiddel vindt ik.
Het luikje komt op gang door een baterij .

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:06

Of een hond aanschaffen die niet van vreemde katten houdt Haha!
Werkt ook goed.

Andere optie is het kattenluik dicht te houden en alleen van slot af of op naar binnen zetten als er iemand thuis is.
Ik heb het zelfde probleem.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 22:09

we hebben een hond maar die ligt hier te suffen Haha! als ik thuis ben komt hij ook binnen.... en als we weg zijn is het juist handig als de katten naar buiten kunnen..... hij kwam net weer binnen, wat een engerd!!! Scheve mond

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:16

toch een elektrisch kattenluikje werkt echt perfect en kan je rustig weg gaan zonder dat je brokken opgegeten worden.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 22:18

ja dat ga ik wel ff voorstellen aan mijn moeder.... volgens mij is dat wel de enige oplossing, we wilden eerst, als die kat er was een emmer water over hem heengooien om het af te leren.... maar voor jij met je emmertje bij die kat ben is hij al verdwenen Knipoog Haha!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 07:40

annuh schreef:
ja dat ga ik wel ff voorstellen aan mijn moeder.... volgens mij is dat wel de enige oplossing, we wilden eerst, als die kat er was een emmer water over hem heengooien om het af te leren.... maar voor jij met je emmertje bij die kat ben is hij al verdwenen Knipoog Haha!

Ja die emmer heb ik ook geprobeerd maar lukt zelden en als het lukt dan komen ze wel weer eens terug hoor.
Ik heb volgens mij voor het luikje 63 euro betaalt maar werkt echt perfect.
veel sucses.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:27

Goh, het lijkt wel of er overal enge zwarte katten zitten. Mijn moeder heeft het zelfde probleem.

Dreumes (poes van mams) en de kater zitten gezellig naast elkaar op de bank wanneer mijn mams thuis komt.

Nu heeft ze het kleppie zo gedaan dat Dreumes er nog wel uit kan, maar niet meer erin. Nu is Dreumie zo slim dat hij vanaf buiten zijn pootje onder het kleppie ziet te haken en het klepje naar buiten haalt en kan zo dus alsnog naar binnen Slim ding dus!

Andere katten blijven nu buiten en alleen de goede poes kan naar binnen en buiten

Wellicht dat je jouw kat dat ook kan aanleren?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:37

je pakt m op, zet m buiten neer en schaft zo'n electrisch geval aan Tong uitsteken
opgelost Schijnheilig

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:50

Wij hebben ook 's nachts een loge/mee-eter. Soms wil hij 't overdag ook wel eens proberen, maar een waterpistool (dat altijd gevuld klaarstaat) werkt hier prima Extreme duivel

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:40

dreamegirl schreef:
Ik had ook dat probleem en heb toen een katteluik gekocht met een magneet.
Die werkt als volgt.
Je kat krijgt een halsbandje om en daar bevestig je de magneet aan die bij het kattenluik zit.Dan kunne alleen jouw katten in en uit en niet die dikke kat of andere katten.
Is het enige hulpmiddel vindt ik.
Het luikje komt op gang door een baterij .



En dan is net de batterij op. Haha! Arm beestje.
Is wel heel vervelend als je telkens zo'n kat op bezoek krijgt. Weet je niet van wie die zou kunnen zijn in de buurt? En als ie bij je in huis is gewoon een keer goed laten shrikken zodat ie niet meer terug durft te komen ofzo. Ik zou het anders ook niet weten.

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:59

dreamegirl schreef:
Ik had ook dat probleem en heb toen een katteluik gekocht met een magneet.
Die werkt als volgt.
Je kat krijgt een halsbandje om en daar bevestig je de magneet aan die bij het kattenluik zit.Dan kunne alleen jouw katten in en uit en niet die dikke kat of andere katten.
Is het enige hulpmiddel vindt ik.
Het luikje komt op gang door een baterij .

Dit hadden onze buren ook voor hun katten, maar een van die katten moest een wat grotere dan normaal omdat die normale niet bij hem werkte. Dus nu loopt hij ook af en toe met telepeltjes aan dat magneetje. Heel leuk gezicht Haha!

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:01

Een schop onder zijn hol wil ook wel eens helpen

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:02

13-06-03 zou maar oppassen voor grote zwarte katten vandaag Knipoog

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 11:08

nikkiemisty schreef:
13-06-03 zou maar oppassen voor grote zwarte katten vandaag Knipoog



haha ja ik kijk wel uir Haha! maar zodra ik eraan kom en hij is hier rent hij onwijs hard de tuin uit... maar komt ook gerust weer terug.... toch maar een keer et waterpistool proberen Knipoog

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:10

Ik zou ook zon kattenluikje met magneet kopen! Nooit meer last van ander katjes!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:21

Ah zwarte katten zijn lief. Breng hier maar hahaha.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:24

Tssssk...enge katten bestaan niet... Tong uitsteken Zwarte katten zijn mooi...en eng is hij vast niet...hij heeft gewoon honger... Vork Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:25

Breng maar die dikkerd, gaat ie op dieet Knipoog ik heb geen kattenluikje ik speel portier *LOL* en 's avonds na 20 uur dienen ze alledrie binnen te zijn.
Dit weten ze en dan slaap ik ook prettig.
Ik heb als de tuindeur openstaat weleens een vreemde kat binnen, maar dat vind ik niet zo'n probleem, als ie maar nergens piest.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:41

vikki schreef:
Tssssk...enge katten bestaan niet... Tong uitsteken Zwarte katten zijn mooi...en eng is hij vast niet...hij heeft gewoon honger... Vork Knipoog


Precies, alle katten zijn leuk Breng maar hier Haha!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:06

LianneJantje"]
[quote="dreamegirl schreef:
Ik had ook dat probleem en heb toen een katteluik gekocht met een magneet.
Die werkt als volgt.
Je kat krijgt een halsbandje om en daar bevestig je de magneet aan die bij het kattenluik zit.Dan kunne alleen jouw katten in en uit en niet die dikke kat of andere katten.
Is het enige hulpmiddel vindt ik.
Het luikje komt op gang door een baterij .

Dit hadden onze buren ook voor hun katten, maar een van die katten moest een wat grotere dan normaal omdat die normale niet bij hem werkte. Dus nu loopt hij ook af en toe met telepeltjes aan dat magneetje. Heel leuk gezicht Haha!
[/quote]
Ja die magneetjes die ik er bij heb zijn ook heel sterk.De katten zijn nu net schatzoekers.Komen af en toe wel met wat thuis het waarde volst was een schroevendraaier. Haha!

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:11

Wij hadden pas ook hetzelfde probleem.
We hebben nu een kattenluikje die werkt op infra rood.
Het arme beest breekt zijn nek nog aan wat hij aan zijn halsbandje heeft hangen Haha! (kokertje,belletje en nu een zendertje)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:30

UlbeH schreef:
Een schop onder zijn hol wil ook wel eens helpen


Verward
sorry maar een schop onder zijn hol vind ik te ver gaan, jij wordt toch ook niet door een olifant door de lucht geslingerd.

dat elektrische kattenluikje vind ik wel handig klinken.

wij hebben geen kattenluikje, we zijn echte bediendes die de deur open doen als meneer tegen de ruit tikt *LOL* (snachts is hij binnen)

als de deur overdag openstaat komt het poesje van 2 huizen verder weleens binnen, maar aangezien bobby altijd een leeg voerbakje heeft valt er niet veel te snoepen Knipoog
(hij mag niet zo veel eten, en als hij dan eten krijgt eet hij het gelijk op Vork )