Geloven jullie in reincarnatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Geloven jullie in reincarnatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 16:49

Geloven julie in reincarnatie en zo ja, hebben jullie wel eens van bepaalde ervaringen ermee gehoord of zelf gehad?

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:53

Ja ik geloof erin. Wat voor een ervaring bedoelje?

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:24

ja ik geloof er zekers in!!! helemaal.
ik kan niet uitleggen waarom, sorry, maar denk zeker wel dat het zo is.

geloof jij er ook in? en heb jij dan een ervaring gehad?

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:54

Ja,ik geloof er ook in.

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:56

Ik ook, heb ooit een keer een boek gelezen erover (was een roman maar stond in dat het echt gebeurd was) In de ban van de farao. Ik geloof er in, al weet ik niet precies waarom

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 23:10

Ik zal even uitleggen waaro ik het vraag: zelf heb ik er geen ervaring mee gehad maar onlangs las ik er een roman over. Weliswaar fictief maar toch vond ik het interessant en nu heb ik er een informatief boek over geleend. Daar staan echt aparte dingen in! Er staan vooral verhalen van kinderen in omdat die als ze jonger dan zeven zijn nog dingen weten van voor hun geboorte. Zo zou je, als je niet hier bent, in een soort vergeetland zijn. Dat is iets met een wot maar niet verblidend licht waar je over wolken kan lopen. Daar zou je dus zijn tussen je verschillende levens in. De kinderen beschreven de geboorte als iets erg onleuks, ze noemden er de kleur zwart bij en een zevenjarig jongetje vertelde wat er voor zijn geboorte gebeurde en van dat hij in `vergeetland`was. Hij vertelde in dat verhaal wel drie keer dat hij niet geboren wilde worden! In vergeetland schijnt het namelijk veel prettiger te zijn dan hier op aarde. Het zou ergens achter de maan liggen Verward . Een nadeel vond ik van dit boek dat de schrijfster erg gelovig is en dus is God volgens haar ook in vergeetland, samen met diverse engelen.
Ook interessant vond ik wat vele kinderen vertelden dat ze samen met een groep engelen oid geschikte ouders uitzochten. Dus iig een mama waar ze graag heen wilden. Een geadopteerd meisje, die in erschillende tehuizen en pleeggezinnen gewoont had zei tegen haar pleegmama: ik wou altijd al bij jou komen mama maar het deurtje was steeds dicht. Misschien bedoeklde ze dat deze vrouw onvructbaar.
Misschien klinkt dit allemaal erg ongeloofwaardig, ik weet ook niet of ik er zelf in geloof al kinken smmige dingen ook wel heel geloofwaardig omdat heel veel kinderen ze onafhankelijk van elkaar beschrijven. Het zet je iig aan het denken.
Het boek heet trouwens Toen ik vroger groot was en is van Joanne Klink. Dus misschien dat julli het ook willen lezen? Kunen we hier leuk verder discussieren.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:19

whatever schreef:
Ik ook, heb ooit een keer een boek gelezen erover (was een roman maar stond in dat het echt gebeurd was) In de ban van de farao. Ik geloof er in, al weet ik niet precies waarom


ik geloof er ook in en heb er ook ooit een boek over gelezen, hoe heet jou boek ?

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:52

Ik geloof er niet in. Ben er gewoon te nuchter voor. Eerst zien dan geloven. Al die zweefzooi is sowieso niets voor mij. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en ik respecteer het als anderen er wel in geloven.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:19

Ik weet het eigenlijk niet soms denk ik van wel en soms van niet
Lekker vaag weer!!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:24

ik ken dat boek. Heb het van mijn moeder gelezen. Heb ook andere heel interessante boeken over het onderwerp. Ja dus, ik geloof er in en ja, ik heb er zelf ook ervaringen mee.

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:31

Elke: dat boek heet In de ban van de farao. Gaat over een meisje die als 2 jarige van de trap valt en daarna heel geintresseerd is in Egypte en als ze daar later heen gaat en ze ziet een mummie in een museum dan is ze ervan overtuigd dat ze vroeder zijn minnares was. (in d'r vorige leven) Is trouwes wel heel lang geleden dat ik het gelezen heb, ga denk ik nog een keer lezen. Ik heb ook wel eens van dat boek Toen ik vroeger groot was gehoord.

Cleooo

Berichten: 98
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:26

Ik geloof er zeker in! Ik heb ook ooit eens een boek gelezen over hoe een psycholoog mensen onder hypnose bracht en dat die dan konden zien hoe hun vorige leven eruit zag. Hierdoor vielen alle moeilijke dingen in hun leven van nu opeens als puzzelstukjes in elkaar. Ik weet niet meer hoe dat boek heet, maar zulke dingen geven je tog egt de kriebels!
Het is niet zo dat ik in spoken ofzo geloof maar dat er 'iets' is ben ik zeker van. Je hoort ook zovaak dingen die dan gebeurd zouden zijn en daar zou tog wel iets van waar moeten zijn? Ik zou ook nooit gaan flesje draaien ofzo!! Ik ben ook wel benieuwd hoe andere mensen hier over denken en of ze persoonlijk ook 'dingen' hebben meegemaakt..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:33

ik weet het niet. ik geloof er niet in maar sluit ook niets uit. Maar ik hoop van niet. Ik wil hier niet meer terugkomen. Ik wil gewoon naar iets dat op de hemel lijkt, en anders gewoon slapen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:41

Ja ik geloof in reincarnatie.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:48

Ja, ik geloof erin. Je geest moet toch ergens heen als je sterft, en in een hemel voor de eeuwigheid geloof ik ( nog ) niet. Maar in mijn vorige levens wil ik liever niet spitten, alleen in dit leven. Ik zou ook liever niet in de vorige levens gaan spitten van een ander.
Zou het een verrijking zijn om te weten wat je in een vorige leven deed ?
Ik wil graag meer weten over de tijd voor mijn zevende levensjaar ( Bijna alle herinneringen daarvan ben ik kwijtgeraakt, en een vierjarige houd geen dagboek bij ) , maar hebben jullie er behoefte aan te weten wat je vroeger was en deed ?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:55

ik geloof dat het hiernamaals iets is dat wij als mensen absoluut niet kunnen bevatten, maar onze daden alles mee te maken zullen hebben.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:03

Je had het over reincarnatie.
Wat ik uit jou verhaal opmaak zijn de herinneringen van vorige levens.
Dit herken ik.
Ook paronormaal hoort hier bij.
Ook ik herken dit ik weet zeker niet alles.

In de bib. vind je genoeg boeken over het paronormale.
De ruimte waar ze het over hebben wordt door iedereen anders beschreven net als de engelen.
Veel boeken gaan samen met een geloof maar als niet kerkelijke kan je dit ook anders lezen.

Wil je meer weten pb me gerust.