Kat is heel dun

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Kat is heel dun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 12:33

Ik heb een gecastreerde kater van 2 jaar oud. Hij is zo dun dat je zijn ruggegraat helemaal voelt,hij eet genoeg. Hij is wel heel actief, loopt veel buiten. Ik heb een poes die veel minder eet en ook altijd buiten loopt die is lang zo dun niet. Iemand een idee hoe dit kan of zal ik voor de zekerheid maar de dierenarts gaan.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:42

Kan het zijn dat hij wormen heeft?

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:51

Ik zou als ik jou was maar naar je dierenarts gaan. Beter zeker voor het onzekere nemen. Mijn poes (die is al ong 2 jaar dood) die had een lekkende hartklep ofzo. Daar was ze ook heel erg dun van geworden. Ze krege er wel medicijnen voor maar na een jaar is ze toch onverwacht overleden. Verdrietig

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:18

Wij hebben een gecastereerde kater van 4 jaar, hij is altijd al dun geweest, die van ons was wel een wilde kat misschien dat het daar door kwam

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 13:23

Wormen kan hij bijna niet hebben, hij wordt altijd op tijd ontwormd. Hij is nooit echt dik geweest, maar het is geen wilde kat, zijn broertjes en zusjes zijn niet zo dun.
Ik ga wel gewoon naar de dierenarts voor de zekerheid.

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:29

Goed idee. Misschien werken zijn ingewanden niet zoals het hoort ofzo.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:06

hummzz als hij gecastreert is het niet echt normaal nee en hij is ook op tijd ontwormd ...
mijn twee katers zijn ook dun maar dat komt inderdaad gewoon omdat ze nog geen hakkitakkie bij ze hebben gedaan ... inderdaad even langs de dierenarts en anders even opletten op hun uitwerpselen of hij aan de diaree is ... zo ja zijn het zijn darmen of het voer wat je geeft ...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:22

Drinkt hij wel eens uit de WC? Onze kat Mickey deed dat ook altijd en werd toen ook mager. Maar misschien kun je voor de zekerheid het beste even met hem naar de dierenarts gaan.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:59

gewoon even naar de dierenarts gaan.
Kan van alles zijn misschien de schildklier?

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:06

dreamegirl schreef:
gewoon even naar de dierenarts gaan.
Kan van alles zijn misschien de schildklier?


Schildklier is ook 1 van die dingen die me te binnen schiet. Heb een kat gehad die een ernstig schildklierprobleem had. In het asiel wisten ze van niets, zodat ie 8 jaar zonder medicijnen zich 't ongans heeft gegeten, terwijl hij nooit meer woog dan 2.5-3 kg. Toen ie 8 was (hadden hem ong een half jaar), werd ons duidelijk dat ie een ernstig schildklier probleem had. We hebben toen kunnen kiezen uit opereren (schildklier verwijderen) en medicijnen (strumazol). Wij hebben toen voor de medicijnen gekozen, ook omdat 't sowieso een vreemde kat was (had ook epileptie en spoorde niet helemaal ). Op z'n zwaarst heeft hij toen 4 kg gewogen.
Bij ons waren de symptomen: Ontzettend druk (heel veel mauwen, nooit stilstaan), alles eten wat er beschikbaar was (ook boterhammen met appelstroop Lips are sealed. Van de vogels die hij ving, bleef niets over, terwijl hij dagelijks zo'n groot blik Tom Poes wegvrat)
Toen hij 10 was kreeg hij echter last van longproblemen en hebben we heb een spuitje moeten laten geven. DA vertelde nog wel dat hij verbaast was dat hij nog zolang geleefd heeft, was echt een extreem geval (waar wel meer schroefjes bij loszaten Schijnheilig ) Ik heb zelden een kat zoveel gemist, alleen al omdat ie altijd zo aanwezig was.