Oud speelgoed :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:39

Mijn My Little Pony's gaan ook nooooooit weg! Ik heb er een stuk of zes, in allerlei kleuren, en ik heb ze altijd heel netjes gehouden.

Ik speelde trouwens veel met Playmobil en Lego. Ben vorige maand nog in Legoland geweest en raakte daar ook niet uitgespeeld. In mijn profiel staat een foto van mij in innige omhelzing met een mega-Legoblok, en deze draver met sulky heb ik daar gebouwd: Haha!

Afbeelding

Zal nog eens nadenken over oud speelgoed, er komen tot nu toe alleen spelletjes in me op zoals 'Wie is het?' en 'Dokter Bibber'. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:44

Barbies vond ik niet leuk. Ik had een Fleurpop en dat was het. Wel had ik er een paard bij: een bruine met zwarte manen. Een vriendinnetje van mij had een palomino en die vond ik veel mooier, maar ze wilde niet ruilen. Frusty

Loco had ik ook, zo'n oranje doosje met allemaal van die vierkantjes met gekleurde figuurtjes erop toch? Erg educatief verantwoord! *LOL*

En kent iemand die groene 'woonboom' nog, met van die poppetjes erbij, en een hondje, en een autootje waar ze allemaal in konden?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:51

Pim Pam Pet, dat is al heeeeel oud maar dat speelde ik ook vaak.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:04

Haha, dat spelletje speelde ik afgelopen week nog virtueel met collega's:

'Is het een man?'
'Nee.'
'Heeft ze een snor?'

*LOL*

Ik speelde dat altijd bij mijn nichtje thuis, die had dat spel, ik niet. Maar ik had weer Vier-op-een-rij, in wel tig verschillende formaten, en die had zij weer niet. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:43

Wij hadden een Lolobal, supergaaf ding! Cool

En die Rubik's kubus, die heb ik nog steeds, ligt decoratief te zijn op mijn tv-meubel. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:55

Summertje schreef:
Die rupsenknuffels waren toen ook zo in, je had ze in alle soorten kleuren en maten. Je had ze zelfs van 2 meter lang. Maar die mocht ik niet, die waren te duur Haha!


Lots-a-Leggggs heetten die dingen als ik het me goed herinner, van die duizendpoten in allerlei kleurtjes. Volgens mij is er vorig jaar weer een kleine opleving van die beesten geweest.

My Little Pony's worden ook nog steeds verkocht, maar die van tegenwoordig vormen maar een slap en goedkoop aftreksel van de leuke ronde ponnies die je rond '86 had.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:49

Cody schreef:
En zo'n vies rubber ding met vloeistof erin ( Bloos Schijnheilig ) die als je hem vasthad door je handen gleed zodat je hem steeds verder naar beneden vast moest pakken. Haha!


Ik weet precies wat voor ding je bedoelt en toen ik ouder werd, begon ineens het kwartje te vallen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:29

Laui! schreef:
My little Ponies vond ik maar dom. Een paard is niet rose!


Reactie van mijn moeder toen ik een MLP voor Sinterklaas vroeg: 'Een paard heeft toch geen vlindertjes op z'n kont?' (ik wilde nl. die gele met witte manen, en die had vlindertjes op z'n kont). Koopt ze er eentje met stipjes 'want dat kan wel', maar ja, DIE was dus roze. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:31

Mijn zusje had zo'n opmaakpoppenkop. Een vreselijk ding vond ik dat. Zij vond het heerlijk om te tutten, maar ik smeerde dat geval het liefst vol met watervaste stift. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:23

Stoepranden was ook leuk, deed ik op mijn 15e af en toe nog, lekker afreageren op gedoe van school. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:38

Verkeersdeelnemers vonden die puntentelling iets minder leuk, maar dat nam je dan maar op de koop toe. Haha!

Onze skippyballen hebben nog jarenlang dienst gedaan in de stal, als speeltje voor de pony's. Totdat Ameretto kwam, die had ze binnen de kortste keren gesloopt. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:04

Ahhhh... Mon Chi Chi heetten die apies! Mijn zusje had ze ook in alle soorten en maten, het enige wat ik er leuk aan vond was dat je die duim in dat mondje kon steken Haha!. Ik vond ze te veel op poppen lijken, en met poppen had ik niets. Ik had ook allemaal knuffelbeesten die ik babykleertjes aantrok en dan ging ik treintje spelen ofzo, of schooltje. Maar toen was ik nog wel heel klein hoor, jaartje of 6. Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:06

Wuppies, die spaarden wij ook. Spuuglelijke dingetjes waren het maar ja, echt een verzamelobject hè? *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:25

Die kijkers met die plastic schijfjes heetten View Masters. Ik had het altijd over mijn View Masker. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:05

Jaaaah ik heb ook gepunnikt! Met zo'n paddestoel-rood-met-witte-stippen. Ik had een sliert van 20 meter ofzo, in allerlei verschillende kleuren! *LOL*

Dat ik daar gewoon voor durf uit te komen... Bloos

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:54

Wij speelden op straat altijd 'Oorlogje', daar had je heel veel stoepkrijt voor nodig en na afloop stond de hele straat dan vol met voetstappen in allerlei verschillende kleuren met letters erin. Volgens mij was ik altijd 'Engeland', want daar kwamen de bekendste ponyrassen vandaan. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:46

Ik spaarde van die glazen bolletjes die in vulpenvullingen zaten. Laatst kwam ik nog het lege nagellakflesje tegen waar ik ze allemaal in had gestopt, best grappig. Haha!

En die spenen, dat moet in de zomer van '92 zijn geweest. Kan me namelijk nog herinneren dat ik een hele zooi van die dingen mee had naar Frankrijk en dat de halve camping (allemaal Nederlanders Haha!) er mee liep.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:27

In de brugklas schreef de hele klas met geurpennen in allerlei kleuren. Maar dat mocht op een gegeven moment niet meer, de leraren raakten half bedwelmd bij het nakijken van proefwerken. Haha!

Dat oorlogsspelletje heette idd bij ons ook 'Ik verklaar de oorlog'. Zo ging het ook: iemand riep 'Ik verklaar de oorlog aan... [land X]', dan moest je hard wegrennen en 'land X' moest dan 'STOP!' roepen. En iedereen die jij als 'land X' vanaf de begincirkel kon aanraken, daarvan trok je de voeten om met krijt en dat werden dan delen van jouw land. En die mocht je dan gebruiken zodat je steeds verder weg anderen kon aanraken.

*komt allemaal langzaam terug*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:27

Ahh mais jatten! Dat deed ik ook, maar niet om het jatten: ik vond jonge verse mais erg lekker. Als ik met de knol op pad ging, dan kwam ik geheid langs maisvelden en dan was het even snoepen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:53

SmithsGirl schreef:
slinger-tikkertje? als je getikt werd, moest je degene die "hem" was een hand geven... en dan samen tikken... steeds verder, tot je op een gegeven moment een slinger had van 15 man ofzo... Haha!


Oftewel de voorloper van Snake. *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:50

Wmijn schreef:
Ik heb ze overigens ook wel eens aan dingen geholpen, bijvoorbeeld die happertjes vouwen. Die deed je dan op je duimen en wijzvingers en dan moest dat een aantal keren heen en weer. Op de flappen stond dan een vraag oid geschreven. Of dat je verliefd was ofzo Knipoog


Haha, dat is toevallig! Je bent me voor, ik moest gisterenavond ineens aan die dingen denken en dacht meteen: 'Laat ik dat morgen eens in dat topic gooien!' *LOL*

'Zoutvaatjes' noemden wij die dingen, heb zelfs nog een vouwinstructie (waar het overigens een peper-en-zoutstel heet):

Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:37

Kom je strakjes bij me spelen?

Dat vond ik altijd zo'n zielig liedje, dat meisje had zo veel speelgoed maar helemaal geen vriendjes en vriendinnetjes om het mee te delen...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 19:32

Die koffertjes hebben wij met de hele zesde klas (pardon, groep 8) nog zitten vouwen voor de hele school, groep 1 t/m 8. Haha!

Het koffertje zelf heb ik niet meer, de vouwinstructie nog wel. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, AhrefsBot, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Appeltje00, BingBot, DieL_Zor, fleurtjeuh, Googlebot, GrapeshotBot, hagelslag, IASCrawler, Josien_, Lalidan, linoleum, Lithya, maessie, maj0, Mar_X, Nayan, Pieneappel, Roosch, secricible, sollair310, xxpetraxx, Zebrastreep en 162 bezoekers