Van God los

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Van God los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 15:47

Heeft iemand deze film gezien? Errug indrukwekkend!!!

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:58

Neej ik ken hem niet, waar gaat die over?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 15:59

Verfilming van de bende van Venlo, echt heel realistisch en heftig en goed gedaan. De hele zaal was stil toen de film was afgelopen.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 16:01

Van God Los is een krachtig misdaaddrama, waarin Tygo Gernandt als 'bad guy uit de onderbuik van Venlo' van het doek afspat, Egbert Jan Weeber als schuchtere maar ook gevoelsarme tandartszoon revanche neemt op Oesters Van Nam Kee (niet eens zozeer op zijn rol daarin, maar vooral op de film als geheel) en Angela Schijf na Ik Ook Van Jou opnieuw bewijst tot 's lands beste jonge actrices te behoren. Haar rol als de vriendin van de 100% criminele Michael (Gernandt) had een iets gedetailleerdere uitwerking verdient, maar Schijf maakt er absoluut het beste van. In een iets kleinere rol maakt ook Mads Wittermans indruk als een aan drugs verslaafd lid van de Venlose bende. Ook is het aardig om in de bijrollen een aantal Turkse acteurs tegen te komen, zoals Brader Torun als leider van de Turkse maffia in Venlo en Tamer Avkapan als zijn rechterhand. De voornaamste verdienste van debuterend speelfilmregisseur Pieter Kuijpers is dat hij de film opvallend toonvast heeft gemaakt. Van God Los is een samengebald geheel dat de kijker meezuigt en pas weer loslaat als de eindcredits over het scherm rollen. De montage van Job ter Burg (ook Liever Verliefd, De Grot, AmnesiA) draagt daar eveneens aan bij. Al met al is Van God Los echter geen film voor al te teerhartige zielen. Het vele, vaak terloops getoonde geweld maakt een realistische indruk, waardoor het ideale publiek voor deze - in de vergelijking met de meeste andere recente producties van eigen bodem - harde film een ander is dan de tienermeisjes die wellicht als eerste op de namen van Gernandt, Schijf en Weeber zouden afkomen. Distributeur RCV zal deze prestigetitel dan ook op een zorgvuldige manier in de markt dienen te zitten, wil ze na De Tweeling opnieuw garen spinnen bij de uitbreng van een Nederlandse film. Het zou overigens niet verbazen als Van God Los wellicht al voor de release enige controverse op zou roepen. De film is weliswaar geïnspireerd door de gebeurtenissen rond de Bende Van Venlo, maar tegelijk benadrukken de makers dat het om een speelfilm gaat en dat de gebeurtenissen in de film als fictie moeten worden gezien. Dat neemt niet weg dat Van God Los genoeg ontvlambaar materiaal bevat om een plaats te veroveren als de Nederlandse 'moet-je-zien film' van deze lente.
(Release-datum: 24 april)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:08

heb er al veel voor gelezen en de film heeft het record verbroken t.a.v. de andere nederlandse films afgelopen jaren. Ik vrees dat dat komt door het geweld gehalte dat er in zit. Het is een vrij harde film. Kennelijk houden mensen van harde en geweldadige films.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:23

Ik zou 'em wel willen zien, maar ik huur 'em wel op video/dvd.

Volgens mij is het wel een goede film, helemaal omdat het waargebeurd is allemaal

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 16:24

Desiree schreef:
heb er al veel voor gelezen en de film heeft het record verbroken t.a.v. de andere nederlandse films afgelopen jaren. Ik vrees dat dat komt door het geweld gehalte dat er in zit. Het is een vrij harde film. Kennelijk houden mensen van harde en geweldadige films.
Absoluut niet mee eens. Dat is nou juist de kracht van de film. Hij is misschien ‘gewelddadig’ te noemen omdat er nogal wat mensen worden vermoord. Maar de kracht is nou juist dat het feit zo’n impact maakt en niet de beelden. Het zijn geen bloederige of gewelddadige scènes. Als bijv. een van die jongens een man neerknuppelt zie je hem slaan, dus zijn bovenlijf, niet de impact van de knuppel op het slachtoffer. Juist doordat het zo geloofwaardig is, is het zo indrukwekkend.
Heeft er ook nog iemand commentaar die de film wel heeft gezien?

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:32

Ik heb de fil ook gezien. Vond het een mooie en indrukwekkende film, maar best scary eigenlijk dat zoiets ook hier gebeurt. Ik vond het wel realistisch en aangrijpend.

(al kneep ik af en toe wel even mijn ogen dicht)

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:51

Van God Los heb ik ook gezien. Net zoals Piaffe al zei is het erg indrukwekkend. Ik had er niet veel van verwacht, maar hier ben ik helemaal op terug gekomen. Ik heb nog een tijd over de film nagedacht en dat is al lang niet meer gebeurd.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:52

Jaaaah die lijkt me echt ernstig die film, wel een kick om een keer te zien denk ik...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:18

ik hem hem ook gezien
ik vond het erg bizar dat zo'n jongen die toen de film afspeelde in de jaren 90 gewoon net zo oud was als ik toen was(17 a 18 jaar)dat die dus zomaar heel gemakkelijk kan moorden.en zo'n rare achtergrond heeft hij niet,oke zijn vader kent hij niet en zijn moeder is met een rijke kerel hertrouwd,maar er zijn genoeg mensen die dat ook hebben meegemaakt die gewoon heel oke zijn.....het is niet dat zijn jeugd zo bijzonder was ofzo....ja ik was er echt even helemaal stil van dat dat bij die jongen zo gemakkelijk ging....