Vriendschap tussen man en vrouw = onmogelijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vriendschap tussen man en vrouw = onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:43

Waarom kan iemand niet gewoon bevriend zijn met iemand van het andere geslacht? Waarom vinden mensen dat onmogelijk? Waarom moet er altijd liefde in het spel zijn volgens die mensen? Waarom?

Ik kan er zo moe van worden, ik ben dit schooljaar bevriend geraakt met Leon (Snowdon hier), harstikke aardige gozer waar ik goed mee overweg kan, maar ik ben absoluut niet verliefd op hem. Ik kan niet eens naar hem kijken van "Hey, da's een lekker ding", omdat dat dan verkeerd voelt, ik bedoel mijn broer is ook knap maar die zie ik ook niet als een lekker ding ofzo. Echter, mijn omgeving is er heilig van overtuigd dat we verkering hebben, als ik dan zeg "Nee, hij is echt gewoon een vriend." dan krijg ik van die meewarige blikken, van je zegt wel zo, maar ik weet wel beter. Mijn moeder was van het weekend ook weer op dreef. "Wanneer neem je je vriend eens mee?" "Hij is mijn vriend niet." "Ja... ja, natuurlijk." "Nee echt, hij heeft al een leuke vriend." "Het komt nog wel goed tussen jullie." Verward Mijn vriendinnen zijn precies hetzelfde, heel nieuwsgierig naar wie ik aan de haak heb geslagen en meer van dat gemekker.
Iets anders, toen ik 10-11 was, trok ik ook veel op met een bepaalde jongen, de meiden in mijn klas vond ik niet zo aardig en interessant, en hij was toch altijd bij ons. Nou, het gezeur dat ik heb moeten aanhoren, toen hij naar de middelbare ging (jaar ouder), vreselijk. "Nou mis je je vriendje wel he?" En nog meer van dat gezever, ik bedoel ik was 10 á 11 nog helemaal niet geïnteresseerd in jongens op die manier, en we hadden veel lol tezamen, maar ook op jonge leeftijd kan je dus niet met een lid van het andere geslacht zijn zonder rare gedachtes.

Wie overtuigt mij van mijn ongelijk?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:55

Uitzonderingen daargelaten ben ik ervan overtuigd dat een normale vriendschap tussen een jongen en een meisje bijna niet mogelijk is. Vaak komt daar later nog wat verliefdheid bij kijken, van 1 of beide kanten.

Degenen die zeggen dat hun beste vriend of vriendin iemand van het andere geslacht is geloof ik ook bijna niet als ze zeggen dat er nog nooit iets gebeurd is of dat er geen ander soort gevoelens in het spel zijn.
En vaak als dit wel zi is dat is je gewone vriendschap ook zo weer kapot. Gevaarlijk vind ik dat, zonde van de vriendschap.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:00

Ik vind dat het absoluut wel mogelijk is.
Mijn beste vriend en ik zijn nu al weer een dikke 6 jaar hele goede vrienden.
Zien elkaar niet overdreven vaak ( alleen in de weekenden met stappen ) maar bellen elkaar wel altijd als er iets is, of gewoon zomaar.

De gevoelens die er zijn is puur vriendschap.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:25

In zo'n soorrt situatie zit ik nou ook.

Ik had vorig jaar met een jongen, en ik had het uitgemaakt (het is natuurlijk wel andere dan bij jou omdat ik wel at met hem gehad heb...) maar toch, we zijn daarna hele goeie vrienden gebleven.

Ik was vorige week jarig en was hij op m'n verjaardag, toen kwam me ma sausijsebroodjes brengen, en toen zei me opa nou jij boft maar met zo'n schoonmoeder Scheve mond En net als bij jou, waarneer neem je je vriend weer is mee Frusty En zeggen van nou je heb een goeie smaak enzo, ik zeg dan van nee ik heb niks met hem! jaja zeggen ze dan Scheve mond

En elke keer als ik hem dan een week niet gezien heb dan is het weer spreek nou wat af, zo verwaterd het toch... dan denk ik kom op zeg we zijn geen stelletje die elke keer op elkaars lip zitten Scheve mond

Maar ja me moeder vind hem dus helemaal geweldig en hoopt dat het ooit weer goed kom (kan ik je zo al vertellen: nee) en ze zegt altijd tegen mij aah maak het weer goed joh blah blah, zelfs als tie een nieuwe vriendin heeft!! dan zegt ze aah joh dat is toch zo weer uit Scheve mond

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:33

ik vind het niet onmogelijk, ik heb meer mannelijke vrienden van vrouwelijke... Scheve mond
Mannelijke vrienden zijn bovendien makkelijker om mee om te gaan. Als een vrouw ruzie heeft, gaat ze negeren, en vooral neit zeggen wat er aan de hand is. Jongens hebben geen blad voor hun mond, en smijten alles eruit wat hun dwars zit, zo kan je óf ruzie houden óf eht makkelijker oplossen... mannen zijn wat dat betreft makkelijker

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:48

Hmmm toen ik op nog op school zat en nu ook had ik eigenlijk alleen maar mannelijke vrienden en twee vriendinnen of zo ... dus ik vind zeker dat dat mogelijk is ...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:07

Laat ze lekker zeuren, jij weet beter toch.
Ik word altijd zo gek van die mensen die denken dat ze over dit soort zaken beter weten.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:13

Ik vind zeker niet dat het onmogelijk is. Heb zelf ook wel mannelijke vrienden gehad, maar dat ging wel fout. Zei vonden mij dan leuk en ik hun niet.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:28

Absoluut niet onmogelijk. Ik heb 4 mannelijke vrienden, waar ik het goed mee kan vinden, maar waar ik helemaal geen verkering zou willen ! Je kunt onwijze lol met ze hebben.
Ik heb nog nooit gevoelens voor een van hen gehad, en dat is omgekeerd waarschijnlijk ook zo. Jaloers vanwege vriendjes/vriendinnetjes kunnen we niet eens zijn, we zijn alemaal single.

AmyII --> In dat negeren moet je je niet vergissen . Toen een vriend van mij vond dat een vriendin van mij zich als een prutsmuts gedroeg, heeft hij haar een flinke poos niet aangekeken ! uiteindelijk hebben ze het gelukkig uitgepraat.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:04

Jij stelt een vraag waarop ik het antwoord ook weleens zou willen hebben. Waarom vinden mensen het zo raar als je goed bevriend bent met iemand van het andere geslacht?
Je kunt toch een hele goede vriendschap voelen voor iemand waar je je verder totaal niet tot aangetrokken voelt? Kan een lesbische meid dan ook niet met andere meiden bevriend zijn?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:04

Ik had het op m'n werk, trok veel op met een mannelijke collega, allerlei collega's die er meteen van alles van dachten. Hij heeft een vriendin, ik een vriend, en dan nog verzinnen mensen van alles... Beetje jammer vind ik, blijkbaar is het onmogelijk om het gewoon goed met iemand te kunnen vinden.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:40

Onmogelijk is het niet, soms wel wat gecompliceerder en het commentaar zal je voor lief moeten nemen want dat blijft zo.

Overigens had ik ook zo'n gezellige collega/vriend op het werk waar iedereen opmerkingen over maakte. Helaas hadden ze gelijk en bleek hij verliefd op mij. Zijn vrouw was toendertijd notabene zwanger van hun eerste kindje. Dat is nog behoorlijk lastig geweest allemaal.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:02

Ik heb dat vroeger eens met een mannelijke collega gehad. Wij konden gewoon heel goed met elkaar opschieten (hadden allebei een relatie) en omdat we de enige waren van de afdeling die in het bedrijfsrestaurant aten, deden we dat gezamenlijk.
Werden we op een gegeven moment bij het afdelingshoofd geroepen omdat er geruchten door het gemeentehuis gingen Verward Verward
Op mijn vraag of 2 andere vrouwelijke collega's die ook altijd samen aten al langs geweest waren, was het antwoord, nee, want dat zijn 2 vrouwen Verward Verward

Ik weet uit ervaring dat het absoluut mogelijk is, je moet alleen naar de buitenwereld toe een olifantenhuid hebben en je niets aantrekkken van wat MEN zegt. Als jij het voor jezelf goed vindt, dan is het goed, wat een ander daar ook van mag vinden,

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:45

Vriendschap tussen man en vrouw is meestal erg moeilijk.
Je ziet het in ieder geval zeer weinig. Omdat de vrouw, maar meestal de man meer wil.

Maar als je het dan ziet, denkt iedereen gelijk dat je verliefd op de ander bent.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:02

is maar net hoe je er zelf ook tegenaan kijkt. ik heb er geen moeite mee hoor, maar ook dat moet van 2 kanten komen Knipoog

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:05

Hai ik kan beter opschieten met manelijke vrienden want die roddelen ook niet zo veel en die maken er zelf niet overal zoon probleem van.Maar als ik bv naar de stad ofosow gaat ga ik toch liever met een vrouw.En neeh ik ben geen manelijk typ.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:12

Ik ben al vanaf mijn 2e! bevriend met mijn achterbuurjongen. Onze ouders zijn ook vrienden. We zaten bijelkaar op school, speelden bijelkaar, gingen samen met onze ouders op vakantie, enz.
Er is echt nog nooit iets tussen ons geweest en er zal ook nooit wat komen ook. Ik moet er niet eens aan denken.
Ik heb nu drie jaar een vriend en hij kan het ook goed met hem vinden, net als ik ook wel eens met zijn vriendin op trek.
We zien elkaar niet zo vaak meer omdat we allebei werken, hobby's hebben en een relatie. We bellen elkaar wel altijd als er iets is.
Wij hebben eigenlijk nooit veel last van gezeur gehad. Alleen op de lagere school, maar toen hebben we gewoon verzonnen dat we neefje en nichtje waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:44

Percy schreef:
Onmogelijk is het niet, soms wel wat gecompliceerder en het commentaar zal je voor lief moeten nemen want dat blijft zo.


Hmmz, ik denk dat dit dus het juiste antwoord is. Ik heb de verhalen allemaal gelezen en er wordt voornamelijk gezegd dat het wel mogelijk is, maar dat de omgeving het moeilijk vind te accepteren, waarom eigenlijk, het is toch niet iets verkeerds/strafbaars/onzedelijks/ whatever? Maar dat het dus wel kan, je moet je dus gewoon niet zoveel van je omgeving aantrekken. Niet dat ik me er al wat van aantrok, werd er alleen zo moedeloos van, dat ze me niet geloven. Vooral nadat ik zeg dat Leon al een vriend heeft, mijn vriendin kijkt dan zeer meewarig, en mijn moeder had dus het lef om te zeggen dat het wel goed tussen ons komt Scheve mond

En Suzanne F. spreek jij uit ervaring? Heb jij dan alleen maar mensen gezien die bevriend zijn, en na een tijd een stel werden en dat het dan voorbij was met de vriendschap?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:51

Even offtopic, maar ik studeer ook aan de CAH, maar dan de avondopleiding. Haha!

Ontopic: het kan op zich wel, een gewone vriendschap, maar het is wel moeilijk denk ik als je echt close met elkaar omgaat. Ik moet altijd denken aan die film: My best friends wedding. Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:32

Het klan absoluut maar het is natuurlijk altijd zaak om in de gaten te houden of één van de twee partijen niet meer voor de ander gaat voelen. Maar ik ben ook al 8 jaar zeer goed bevriend met een jongen en we denken er allebei zo over dus gaat het goed.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:37

Vorig jaar ben ik hele goede vrienden geworden met een klasgenoot, nu nog spreek ik hem vaak en vorig jaar waren wij op school echt altijd samen. Ook gingen we vaak bv de stad in... Nou, iedereen heilig overtuigd dat wij iets hadden, dit jaar vaak aangehoort:"jammer he, niet meer bij je vriend in de klas"... "is het uit?"
Verward hoe kan het uit zijn als het nooit aan is geweest?
Alsof je geen vrienden kunt zijn, en er altijd verliefdheid bij hoort...

Ach, als wij het maar weten.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:47

Het kan wel, Dick is al jaren mijn beste vriend en we hebben ook veel uitstapjes naar Engeland gemaakt en mijn man vind dat prima, trouwens de partner van Dick ook. Bert heeft er ook geen problemen mee Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:58

Ik vind dat het wel kan... Ik ken mn beste vriend ook al heel wat jaartjes..hoelang weet ik niet eens precies..Maar hij heeft een vriendin ,hele leuke meid en ook daar kan ik het wel mee worden..
Het is juist vaak de omgeving die er zo moeilijk om doet...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:59

Ik denk dat het zeker wel mogelijk is. Ik heb zelf meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke.
Eén van hen is echt mijn maatje, we gaan zeker eens per week samen uit, of naar de bioscoop, of even in een cafeetje zitten. Verder zit hij ook zowat iedere dag bij mij thuis. Dit gaat al jaren goed zo.
We hebben wel een periode gehad dat we iets voor elkaar voelden, wisten we op dat moment beide niet van elkaar, is er later pas uitgekomen. Maar we hebben er wel veel over gepraat, en zijn eigenlijk tot de conclusie gekomen dat we elkaar gewoon heel graag mogen, en dat we een hele goede vriendschap verwarden met verliefdheid.

Het was niet de eerste keer dat iemand uit mijn vriendenkring verliefd op mij was, maar zo'n verliefdheid gaat meestal na verloop van tijd over als je er niets mee doet, en ik ben van mening dat er zo ook een goede vriendschap kan ontstaan.

Mijn vriend heeft er trouwens helemaal geen moeite mee dat ik zo met iedereen om ga.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:01

Ik heb er overigens nooit zoveel commentaar over gehad dat ik op die manier met een man omga, ja natuurlijk wleens, maar om daar nou een probleem van te maken?
Als er al wat over gezegd wordt zal het me aan mijn reet roesten....