MKZ... Nou jongens, daar gaan we dan..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-01 19:13

(Mogelijke) kans op besmetting hier in Gelderland. Aan het eind van de week komt resultaat of het werkelijk MKZ is. Ik hoop het niet want ik zie het allemaal mis gaan hier.. Het is ook zo slecht geregeld.. Belt iemand bij ons op stal het infomummer om te vragen of ze naar buiten mag.. Zegt die muts 'het mag wel maar je meot een bewijs hebben dat je paard de afgelopen dagen niet bij evenhoevigen id buurt is geweest' Us zij vraagt 'waar haal ik dat bewijs?' (veearts oid) Nou, is het antwoord 'dan pak je een papiertje en schrijf je even een briefje met je handtekening' Nounou... als we daar vanuit moeten gaan zie ik het somber in. Wat een kul.

En zagen jullie eergister op sbs over die boer? Had z'n schapen 150 m vervoerd uit de wei omdat ze moesten gaan lammeren (6 schapen) Komt de controleur langs, whopa meneer, dat betekent dus de hele veestapel plat. Boer huilen joh.... echt zielig. Ik snap best dathet gevaarlijk is allemaal maar aan de ene kant ruiters hun eigen briefjes over veiligheid laten schrijven en aan de andere kant 100 schapen aflatemmaken vanwege 150 m verhuizen... Wat erg gewoon. Ik denk dat als deze uitbraak echt is het nog wel eens fout kan gaan in NL, want wie weet nou eigenlijk wat mag en wat niet? Als zo'n vrouwtje aan de infolijn al zulke vage dingen zegt....
Groetjes van Laura

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 19:45

tja, het is echt allemaal heel erg vaag. Ik geloof dat bijna niemand nu nog weet wat wel en niet mag. En betreft die boer (heb het op 112 weekend gezien) Ergens toch belachelijk? Een drachtige merrie mag wel (ook als er een vervoersverbod is/komt naar stal gehaald worden, en een schaap niet (heb ik tenminste gehoord). Waar slaat dat nou op?

En wat willen ze doen als de trekvogels straks komen? Bordje met verboden toegang in de lucht hangen ofzo??

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 20:22

Ja balen he...ik hoorde het op de radio. En ik dacht nog wel dat het de goede kant op ging nu de verboden wat versoepeld werden....slik..

Groetjes Suzanne

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 20:43

heel erg balen.
Ik denk dat Brinkhorst zelf ook niet helemaal weet wat hij wil of moet doen. Dat kun je hem niet kwalijk nemen. In Frankrijk zat IEDEREEN apathisch te kijken toen het daar uitbrak. Het is zo sjit dat het hier nu ook is... Tis nl wel bijna zeker... Ik baal zo, maar ja, wat als het allemaal ons landje voorbij ging, dan hadden we er toch nog wel last mee gehad... Van bedoel ik trouwens... Mijn NEDERLANDS....

Laudine

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 22:24

mag voorlopig ff niet naar mijn paardje, omdat ze ook koeien hebben en ik in epe bij mensen thuis met hun paarden werk, ok op zich geen probleem alleen paarden bij die lui, maar ja ze hebben ook de slachterij (gosschalk) dus nou heb ik de eigenaar van cros gesproken en die zei dat ik dan mee ff een paar dagen niet moest komen. morgen komen ze bij hem controleren. hij woont trouwens in vaassen. is er aardig dichtbij ik voel me nu echt oliebol want ik kan dus niet naar quinto (en crosby natuurlijk) ik hoop echt dat we het bij ons daar niet krijgen.want ik weet niet of ze de paarden nu sparen of niet. in oene waar het nu op het nieuws vooral om draait is wel alles afgemaakt (geen paarden hadden ze geloof ik maar wel honden en die zijn er dus ook niet meer, heb ik gehoord op mijn werk tenminste) echt oliebol kan wel Huilen Verdrietig

_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-03-20 21:25 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 22:26

Tsja, ik zie de bui al hangen.... Heb al gesproken over inenten, maar dat mag niet. Helaas.... Ik moet nu ook maatregelen gaan treffen. Trees moet nu naar een andere stal, zodat de paarden niet meer met haar in kontact kunnen komen.
Ik zit er over te denken om Berber pertinent naar buiten te doen, de stal om te bouwen zodat Isolda een grote box met uitloop heeft.
Dit heb ik bedacht omdat ik dan maar aanneem dat dieren zo helemaal niet meer vervoert mogen worden.

Maar goed, dat zijn zo mijn "kleine" probleempjes, ik probeer maar niet te denken aan al die arme boeren en al dat vee......
Verdrietig

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 22:29

Als je naar de site van het ministerie (www.minlnv.nl) gaat, kun je je aanmelden voor een nieuwsbrief. Je krijgt dan meteen zodra er nieuws is een mailtje. Daarin kun je precies vinden hoe en wat.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 10:13

g
Laatst bijgewerkt door janna op 07-02-22 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 11:57

Weet je wat ook een probleem is, er is zoveel informatie en er blijft steeds meer nieuws komen. Daarom kan niet iedereen perfect op de hoogte zijn van de vorderingen en zo kan het gebeuren dat je informatie kan krijgen die niet up to date is. Ik denk ook dat niet alle instanties hetzelfde zeggen, dat kan ook bijna niet. Daarom is het niet zo gek dat er paniek is en geschrokken mensen enzo. Maar laat iedereen toch gewoon in z'n waarde, de een reageert paniekerig en de ander is gewoon erg nuchter. Laten we elkaar nou niet gaan afkraken om de reacties. Het is al erg genoeg wat er nu allemaal gebeurt!

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 13:31

donya staat ook op een stal met koeien en schapen........ sinds gister is alles afgezet, en als je naar je paard wilt moet je eerst door zo'n ontsmettingsbak lopen enzo, ik vind het zo erg voor alle boeren, echt vreselijk, moet er niet aan denken, ineens je hele bedijf weg..... en als het bij ons in de buurt uitbreekt, kan ik ook een tijd niet meer naar donya, hoop echt niet dat dat geberud