Wat moet je per dag eten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-01 16:05

N.a.v. een topic waarin Dimmelim zich afvroeg wat je per dag moet eten de volgende tabel van http://www.voedingscentrum.org <br>[img]../upload/363/voeding.jpg[/img]

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:15

Dank je wel, maar val je dan nog af als je dat allemaal eet?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-01 16:31

Ja ik wel denk ik.

Het gaat mij er niet zo om dat ik af wil vallen maar dat ik normaal wil eten. En als je ziet wat ik hiervoor altijd naar binnen werkte op een dag dan val ik hiermee zeker af.
Ik ben de afgelopen 2 weken door alleen niet te snoepen en geen snacks enzo te eten al 2 kilo afgevallen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 22:14

Ik eet lang zo veel niet.... Eet gemiddeld 4 broodjes per dag. Wel 2 glazen melk. Als we aardappels eteen maar 1 of 2 kleintjes...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 22:58

Bovenstaande tabel kreeg ik laatst dus ook van mijn diëtiste. Ook ik vond het vreemd dat ik meer moest gaan eten, want ik eet nauwelijks iets.
Mijn diëtiste vertelde me dat mijn lichaam (omdat ik te weinig eet) het voedsel omzet in reserves (vet). Wanneer ik meer zou gaan eten, dan zou mijn lichaam dit beter verwerken en niet meer opslaan, met als resultaat dat ik zou gaan afvallen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:26

Echt serieus? Ik heb toch het idee als ik zoveel zo gaan eten dat ik helemaal dichtgroei. Of zou het soms zo zijn dat wanneer je je aan bovenstaande tabel houd, je lichaam weer 'normaal' gaat functioneren... Omdat je lichaam nu door al het slechte eten, fout voedsel en lijnen of een combinatie daarvan, niet meer naar behoren functioneert. Verward

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:26

Je lichaam heeft van allerlei stoffen een beetje nodig (dus ook vet). Als je heel weinig eet, komen deze stoffen je lichaam ook niet meer binnen waardoor je lichaam uit balans raakt. Hierdoor slaat het dus datgene wat er in verhouding teveel in komt op als reserve. Zo kun je dus door minder te eten aankomen en door meer te eten afvallen Verward

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:39

Dusse... is dat gegarandeert of vrij grote kans?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:45

Hee dat is interessant, misschien moet ik soms wat meer gaan eten. Ik heb wel eens een periode gelijnd op pakweg twee crackers per dag (= iets overdreven) en niet afviel. Werd ik erg gefrustreerd van.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:53

Het beste kun je natuurlijk naar een diëtiste gaan.. die kijkt samen met jou wat je nu eet en wat er evt. veranderd moet worden.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:09

Om af te vallen, moet je een gezond eetpatroon hebben. Je moet driemaal daags gezond eten, zoals:
's ochtends een bruine boterham met sla en komkommer met een beker melk en een glaasje water.
11.00 uur: een stuk fruit

's middags twee/drie bruine boterhammen met light beleg met een kopje thee en een glaasje water.

Rond een uur of drie: kopje thee met een stuk fruit.

's avonds een lichte maaltijd

Als je nou tussendoor geen dingen gaat snoepen, kun je tijdens de maaltijden best wat meer eten, maar dan natuurlijk niet de supervette dingen.

Hebben jullie wel eens van de voedingsschijf gehoord? Dat is een schijf verdeeld in stukken en uit elk stuk moet je elke dag in elk geval wat eten. In het ene stuk staan zuivelproducten, in het andere groente en fruit, in weer een andere granen, etc.
Juist door gezond te eten, val je eerder af dan alleen door weinig te eten.
Natuurlijk moet je je ook niet aan het gezonde eten helemaal te buiten gaan...