Heb t weer gedaan, mijzelf pijn gedaan....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Heb t weer gedaan, mijzelf pijn gedaan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 23:54

Ik moet dit even van mij afschrijven hoor, heb me net sinds een jaar weer zelf pijn gedaan……
En ik wil dat helemaal niet, maar ik was zo in paniek dat ik alleen maar rustig werd door mijzelf pijn te doen.
Heb net ruzie gemaakt met de ex van mijn verse ex(zie: [VvdD] Verslag Zadelmarkt: uit de 'winkel' gegooid! )
En nu weet ik dat dit ook weer bij frank terecht komt, de kans dat het nu ooit weer goed komt is helemaal klein nu, al vrees ik toch dat het nooit meer goed komt. Maar bij dat idee wordt ik gek, ik wil en kan niet zonder hem leven.
2 weken geleden was ik bij een vriendin en haar moeder is helderziend we hadden het over het een en ander en opeens zei ze dat ik boeken aan het lezen was over iets en dat ik daarmee moest stoppen,ik raakte door die boeken de weg naar mijzelf nog meer kwijt dan dat ik al was.Op dat moment las ik boeken over wicca en dacht echt dit is net hierin vind ik mijzelf, ze kon niet eten dat ik doe boeken las….
Toen zei ze dat ik verder moest met mijn problemen dat ik ze moest oplossen en niet moest verstoppen toen ik zei dat er niets was zei ze jawel je bent verdrietig en boos op je ouders je voelt je niet gerespecteerd je voelt dat ze niet van je houden, je voelt je in de steek gelaten niet begrepen en ze sloeg zo de spijker raak!
En echt hoor ze kon dit niet weten niemand weet dit.
Daardoor ben ik in een dip gekomen en toen het ook nog eens uitging was t helemaal raak, ik weet niet meer hoe ik het moet doen, ik twijfel enorm aan mijzelf en wil het liefst helemaal maar dood. Weg van dit gevoel weg van mijzelf, ik heb toch het idee dat niemand mij aardig vind enz.
Ook koet ik een opdracht maken voor mijn nieuwe school, ik kan het gewoon niet het lukt me niet hoe graag ik het ook zou willen ik denk dat het te hoog is gegrepen terwijl iedereen zegt van niet.
En het ergste van alles vind ik gewoon dat ik me zelf niet kan vertrouwen ik had gezworen me nooit meer pijn te doen(bijten slaan haren eruit trekken) en nu heb ik het weer gedaan…….
Ik vrees dat dit weer het begin van en rot tijd wordt een tijd waarin ik mezelf verlies en weer op zoek moet gaan naar de ware ik, en ik wil dat niet meer niet weer die pijn van dingen uit het verleden niet weer elke dag denken wat doe ik hier op aarde….. ik kan t gewoon niet mee….
Sorry voor het verhaal hoor maar moest het even kwijt,,,

[edit:bartVB]URL gefixed[/edit]

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 00:04

Jeetje wat een verhaal, ben er echt even stil van...
Tuurlijk hoef je geen sorry te zeggen, dat je dit hier neer zet. Het is juist goed om het allemaal even van je af te schrijven.
Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, je leek zondag zo vrolijk, had dit echt niet verwacht (hoewel ik je natuurlijk verder ook helemaal niet ken).
Ik denk wel dat het goed is om hier met iemand over te praten. Je moet je nu even niet teveel zorgen maken over je opdrachten op school, eerst even alles weer op orde brengen en weer uit die dip zien te komen. Tuurlijk zijn er ook zat mensen die je aardig vinden, maar dat weet je zelf denk ik ook wel.
Ik kan helaas niets anders doen dan je sterkte te wensen, als je je verhaal kwijt wilt, pb me maar.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 07:22

Ik denk dat je jezelf op dit moment even helemaal bovenaan jouw lijstje moet zetten. Lijkt me verstandig om hulp te zoeken bij het oplossen van je problemen, voordat je je druk gaat maken om allerlei andere zaken.
Sterkte.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 08:44

soms is het moeilijk om een uitweg te vinden in een lijkende eindeloze put van ellende.
heb je ooit welleens geprobeerd inplaats van met je hoofd altijd naar beneden altijd naar het einde van die put, omhoog te kijken?
hoe ongelukkig je je ook voelt vaak wil het wel eens helpen als je TOCH de positeve dingen eruit pikt.
Als is t maar 1 ding.
nu had je een jaar jezelf geen pijn gedaan, kijk eens dan deze week of er een dag is dat je het niet doet.
Bouw op die dag, denk heee dat is goed van mezelf Lachen
Probeer jezelf te waarderen, probeer het leven te lijden zoals JIJ dat wil!
je leeft tenslotte maar heel erg kort, en in dat leven kun je beter leven zoals je altijd graag gewilt hebt, dan jaren leven zoals andere dat graag zouden willen.

Jij doet jezelf pijn omdat je geen uitweg weet in je problemen, jij ziet alleen nu de onderkant van de put.
Als jij je armen beklat met een mes (weet niet of dit het geval is) dan weet je strax in de zomer als ik bruiner wordt zullen die strepen zichtbaar worden!
Ik zal niet in een bikini kunnen lopen hoe graag ik het ook zou willen, want ik WEET dat mensen naar me kijken.
probeer daaraan te denken wanneer je weer eens zo'n bui krijgt!
NIET aan wat andere van je zullen denken als ze je zo zien!
Maar wat voor gevoel jij erbij krijgt wanneer t 30 graden is en jij met een shirt met lange mouwen moet lopen.

leer dingen van je af te praten of schrijven, dat scheeld jou echt een hoop wanhoop, want wanneer jij jezelf pijn doet, kom je een in cirkel terecht.
Je voelt jezelf poedersuiker, doet jezelf pijn zodat je het even kwijt bent, maar voelt jezelf daarna weer poedersuiker omdat je jezelf pijn gedaan hebt, waardoor je despressief wordt en jezelf nog meer pijn gaat doen en het cirkeltje is compleet.

ik weet niet of je hier iets aan hebt gehad ik hoop iig dat je er eens over na wil denken!

Verder heel veel sterkte!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 08:59

tsjah... Wat moet ik hierop zeggen?
Ik zit in bijna hetzelfde schuitje, ik probeer zelf mijn vingers te breken, en ik weet dat het fout is. Ik vind het knap van je, dat je het een jaar niet gedaan hebt. Ik ken het gevoel van machteloosheid, niet te kunnen ademen. Dat is moeilijk te onderdrukken, en het is lastig de positieve dingen uit de negatieve dingen te halen. Maar het is zo. - × - = +, uit elk negatief ding, kun je iets positiefs halen.
Probeer langzaamaan je leven te "beteren" doe eht rustig aan, en kleine verandering is al goed genoeg om alles weer zonnig in te zien. Loop niet te hard van stapel, want dat is te inspannend voor je, en kan je nog dieper in de put komen.
Ik wens je veel sterke en succes.
Als je je verhaal kwijt wilt, of gewoon even wilt praten, pb me maar

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 09:05

Ik Snij niet in mijzelf voor de duidelijkheid( gelukkig niet). Op het moment dat ik het doe weet ik gewoon helemaal niet meer waar ik het moet zoeken, ik haat mezelf dan zo want ik denk dat ik het allemaal zelf gedaan heb. Dat ik zelf die problemen op me afgeroepen heb. Die moeder die helderziend is wil mij graag helpen, zij helpt je met je problemen door te graven in je verleden om zo dingen te kunnen verwerken. Ik hoop dat dit werkt, maar ik vind het ook heel eng, want ook ik heb vroeger veel nare dingen gedaan. Ook ging het thuis niet altijd even goed, en heb ik een slechte band met mijn ouders.
Ik vind het moeilijk om over te praten want ik schaam me hiervoor heel erg, en aangezien ik bij die vrouw niets kan verbergen(dat kan echt niet) wordt alles stapje voor stapje uitgezocht en ik weet niet of ik hiermee wel geconfronteerd wil worden.

Over mijn school ik moet van mijn werkgever die opleiding doen, anders vlieg ik eruit. Die opleiding staat even boven aan op de lijst omdat ik dat voor 10 juni geregeld moet hebben, daarvan raak ik echt helemaal in de stress.
Bedankt voor de lieve reacties!!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:22

Lijkt me idd eng als al je (vroegere) problemen ed boven gehaald worden en je er weer mee geconfronteerd wordt zonder dat je dat zelf echt in de hand hebt. Maar aan de andere kant, als het helpt is het misschien wel goed om te doen, hoewel het even heel moeilijk zal zijn.
Als je het aankunt moet je dan denk idd maar die opleiding gewoon volgen, maar je eigen gezondheid blijft natuurlijk altijd belangrijker dan een baan opleiding of wat dan ook.
Nogmaals, Sterkte...

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 09:25

ja dat is ook wel zo richtje, je hebt helemaal gelijk maar op dit moment kanik even niet anders. Ik heb het erg leuk op mijn werk nu en wil mijn baan niet verliezen.
Ik denk dat ik haar even bel deze week, t scheelt wel dat ik haar al ken en dat het een schat van een vrouw is. Wel iemand die ik vertrouw gelukkig.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 19:47

dat weet ik alleen ik kan het niet stoppen, op dat moment haat ik mezelf zo erg dat mezelf pijn doen het enigste is wat nog helpt. Dan wordt ik even rustig.
en ja dat is heel erg rot om daar mee te stoppen.

Caroline1
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:56

Hmm, ik weet niet wat de oorzaak is van het jezelf pijn doen, maar misschien heb je wat aan de volgende site: www.overjegrenzen.nl

Daar komen meerdere mensen die automutileren, misschien hebben zij nog tips voor je

Verder denk ik dat het geen gek idee is om hulp te zoeken. Heel veel sterkte in ieder geval

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:08

Dat je jezelf beschadigd, is een duidelijk teken dat je niet van jezelf houdt. Dat klinkt misschien raar, maar is wel zo. Dat is niet iets om je voor te schamen. Probeer ten eerste jezelf te accepteren zoals je zelf bent, met je goede en minder goede eigenschappen. Doe wat in je macht ligt, bijv. met die opdracht op school, en stel over het algemeen verder niet te hoge eisen aan jezelf. Probeer zelf te leven en je niet op te trekken aan anderen (je ex) of er steeds rekening mee te houden met wat anderen van je zullen denken. Allemaal dingen die makkelijker gezegd zijn, maar moeilijker om in praktijk te brengen. In plaats van jezelf pijn doen, scheld je iemand de huid vol die je op dat moment pijn doet enz. Probeer maar.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 23:16

Ik weet niet waar het vandaan komt, ik weet alleen dat ik het niet kan stoppen, op dat moment moet ik het doen.
Verder leid ik een vrij normaal leven en is er van buiten niets te zien gelukkig....
ik ga ook hulp zoeken maar dat vind ik heel moeilijk
ik haat mezelf ook en kan mijzelf niet accepteren, ook omdat ik niet goed weet wie ik ben!

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:06

He meissie, wat rot voor je dat je zo met jezelf in de knoop zit. Wat ik weet van automutileren (zelfbeschadiging) is dat je door middel van pijn doen bij jezelf je je eigen gevoel wil ''oproepen'' dat wil zeggen dat je gevoelens en emoties dusdanig in de war zijn, dat je door middel van pijn bij je zelf wil checken of je nog wel gevoel hebt (en dat gevoel wat dan komt is pijn..) Dit is een onbewust proces, maar wel een teken dat al je emoties heel erg in de war zijn; en je bij moeilijke situaties niet weet hoe je met al die emoties om kan gaan, ook niet weet wat je moet voelen en als ''ontlading'' dan jezelf pijn gaat doen. Heel ingewikkeld allemaal.
Je zegt dat een kennis van je helderziende is en je gaat helpen dmv dingen uit het verleden naar boven te halen; ik vraag me af of deze persoon wel een erkend therapeut o.i.d. is, want dan moet je echt heel goed weten wat je doet; want je moet goede begeleiding krijgen als je pijnlijke dingen boven gaat halen, anders kan het ook negatief uitpakken en kan je je nog rotter voelen. Je kan ook met een vertrouwenspersoon op school praten (of je huisarts) en zij kunnen misschien kijken of je door een hulpverlener van Jeugdzorg of een psycholoog geholpen kan worden.
En weten je ouders dat je je zo rot voelt?
Heel veel sterkte verder!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 10:12

ik weet niet of ze erkend is, maar ze helpt meer mensen bij haar thuis.
Mijn ouders weten niet dat ik me zo rot voel, maar als ze verder kijken dan hun nues lang is zien ze het wel denk ik.
Maar er wordt niet gepraat over problemen bij ons thuis,en ik kan het op de een of andere manier ook niet zo goed met mijn ouders over hebben.
Ik doe mezelf alleen maar pijn als ik helemaal in paniek ben, als ik zoiets heb van zie je wel eigen schuld wat ben je ook dom ofzo.
Ik geef altijd me zelf de schuld als er iets mis gaat in mijn leven. Ik probeer eerst hulp te zoeken bij die vrouw en als dat niet werkt kan ik altijd nog verder kijken.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:31

Sorry, maar ik zou hulp zoeken als ik jou (en degene die dit ook doen) was. Je gaat jezelf toch niet slaan, knijpen, aan je haren trekken (snijden) of wat dan ook... Straks word het erger en pleeg je in 1 keer zelfmoord, nou leuk, omdat je het even niet ziet zitten... Tel ff tot 100 als je het niet ziet zitten, maar ik zou er toch even over nadenken om hulp je nemen

Caroline1
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:53

ilovehorses4ever schreef:
Sorry, maar ik zou hulp zoeken als ik jou (en degene die dit ook doen) was. Je gaat jezelf toch niet slaan, knijpen, aan je haren trekken (snijden) of wat dan ook... Straks word het erger en pleeg je in 1 keer zelfmoord, nou leuk, omdat je het even niet ziet zitten... Tel ff tot 100 als je het niet ziet zitten, maar ik zou er toch even over nadenken om hulp je nemen


Ik begrijp je reactie, maar denk dat je niet helemaal begrijpt wat automutileren precies is. Het heeft namelijk niet met zelfmoord te maken. Sterker nog, het is een overlevingsmechanisme, alleen helaas wel eentje die sporen achter laat.

Ik ben het wel met je eens dat goede hulp zoeken nodig is, hoor.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:59

favorietje schreef:
Mijn ouders weten niet dat ik me zo rot voel, maar als ze verder kijken dan hun nues lang is zien ze het wel denk ik.
Maar er wordt niet gepraat over problemen bij ons thuis,en ik kan het op de een of andere manier ook niet zo goed met mijn ouders over hebben.


Heb het er toch maar over. Ik zou het van mijn dochter willen weten en haar daarna willen proberen te helpen.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:01

Caroline1"]
[quote="ilovehorses4ever schreef:
Sorry, maar ik zou hulp zoeken als ik jou (en degene die dit ook doen) was. Je gaat jezelf toch niet slaan, knijpen, aan je haren trekken (snijden) of wat dan ook... Straks word het erger en pleeg je in 1 keer zelfmoord, nou leuk, omdat je het even niet ziet zitten... Tel ff tot 100 als je het niet ziet zitten, maar ik zou er toch even over nadenken om hulp je nemen


Ik begrijp je reactie, maar denk dat je niet helemaal begrijpt wat automutileren precies is. Het heeft namelijk niet met zelfmoord te maken. Sterker nog, het is een overlevingsmechanisme, alleen helaas wel eentje die sporen achter laat.

Ik ben het wel met je eens dat goede hulp zoeken nodig is, hoor.
[/quote]

overlevingsmechanisme??? Najaaaaaaaa, dat kan ook zonder jezelf te pijnigen hoor!!!!!!!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 22:56

ilovehorses4ever"]
[quote="Caroline1"][quote="ilovehorses4ever schreef:
Sorry, maar ik zou hulp zoeken als ik jou (en degene die dit ook doen) was. Je gaat jezelf toch niet slaan, knijpen, aan je haren trekken (snijden) of wat dan ook... Straks word het erger en pleeg je in 1 keer zelfmoord, nou leuk, omdat je het even niet ziet zitten... Tel ff tot 100 als je het niet ziet zitten, maar ik zou er toch even over nadenken om hulp je nemen


Ik begrijp je reactie, maar denk dat je niet helemaal begrijpt wat automutileren precies is. Het heeft namelijk niet met zelfmoord te maken. Sterker nog, het is een overlevingsmechanisme, alleen helaas wel eentje die sporen achter laat.

Ik ben het wel met je eens dat goede hulp zoeken nodig is, hoor.
[/quote]

overlevingsmechanisme??? Najaaaaaaaa, dat kan ook zonder jezelf te pijnigen hoor!!!!!!!
[/quote]

Ik denk niet dat je weet waarover je praat.........
Ik kan er opdat moment niet mee stoppen. en tot 100 tellen heeft geen zin.
Bovendien pinigen mensen zich niet omdat ze het EVEN niet meer zien zitten. Maar doen dat pas als het echt niet anders kan....

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:38

favorietje"]
[quote="ilovehorses4ever"][quote="Caroline1"]
[quote="ilovehorses4ever schreef:
Sorry, maar ik zou hulp zoeken als ik jou (en degene die dit ook doen) was. Je gaat jezelf toch niet slaan, knijpen, aan je haren trekken (snijden) of wat dan ook... Straks word het erger en pleeg je in 1 keer zelfmoord, nou leuk, omdat je het even niet ziet zitten... Tel ff tot 100 als je het niet ziet zitten, maar ik zou er toch even over nadenken om hulp je nemen


Ik begrijp je reactie, maar denk dat je niet helemaal begrijpt wat automutileren precies is. Het heeft namelijk niet met zelfmoord te maken. Sterker nog, het is een overlevingsmechanisme, alleen helaas wel eentje die sporen achter laat.

Ik ben het wel met je eens dat goede hulp zoeken nodig is, hoor.
[/quote]

overlevingsmechanisme??? Najaaaaaaaa, dat kan ook zonder jezelf te pijnigen hoor!!!!!!!
[/quote]

Ik denk niet dat je weet waarover je praat.........
Ik kan er opdat moment niet mee stoppen. en tot 100 tellen heeft geen zin.
Bovendien pinigen mensen zich niet omdat ze het EVEN niet meer zien zitten. Maar doen dat pas als het echt niet anders kan....
[/quote]

Nou, dat weet ik niet waar ik over praat... Maar zoek gewoon hulp, das echt het beste! Er zijn zoveel mensen die het vaak moeilijk hebben en die door die moeilijke periode komen zonder dat overlevingsmechanisme van je...

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 20:02

als je niets zinnigs te zeggen hebt doe dat dan ook ajb niet........

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:45

Het klinkt misschien een beetje bot. En ik snap wel dat je het niet 'express' doet. Maar misschien moet je eens nadenken over hoe egoistisch het ook is. Ik had heel mooi dik haar en het is tot nog onbekende reden uit gaan valles met handen tegelijk. En niks hielp nou heb ik haar tot me oren (nieuw haar) en een dunne staart. Terwijl ik vol en veel haar had. Ik heb er alles voorover om het terug te krijgen. En jij trekt ze zomaar uit je hoofd!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:48

favorietje schreef:
als je niets zinnigs te zeggen hebt doe dat dan ook ajb niet........


Als je er niet tegen kan dat iemand zo reageert, waarom plaats je dan ook zo n topic?! Ik mag tog ook reageren als ik dat wil! zulke redakties kan je ook verw7en

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:05

Ilovehorses4ever --> Als jij je poedersuiker voelt, je hebt problemen op school, dan zit je er toch ook niet op te wachten dat er iemand zegt ' De wereld heeft ook kapsters nodig, dus maak je maar niet druk ? '. Voel jij je dan beter ?

Wat is volgens jou het overlevingsmechanisme ? En op welk manier overleef je dan ?
Beantwoord die vragen voor jezelf, en meng dan weer in de discussie. Je snapt niet waarom ze het zou doen. Dat kan, maar probeer je dan in te leven hoe jij je zou voelen als je in haar schoenen stond Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:15

Jeetje, heel rot voor je. ik ken het probleem niet (dwz heb dit nog nooit eerder gehoord) maar het is volgens mij alleen maar goed dat je het van je af schrijft!

verder wilde ik nog even zeggen dat ik de opmerking van het egoistische op zich wel snap. ik ga hier liever verder niet op door, als ik voorbeellden moet gaan geven wordt het alleen maar pijnlijker, maar het staat natuurlijk wel raar zo!