Dorine haar grootste wens.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Dorine haar grootste wens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 22:15

Als we dit zouden weten, misschien dat we daar aan kunnen voldoen. Wie kan hier achter komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:18

Ik wou dat we die konden vervullen....
Haar grootste wens is om die rotkanker te verslaan, om haar lichaam te laten winnen, en om nog heel lang en gelukkig te leven....

Wat haar eenna grootste wens is weet ik niet, maar waarschijnlijk heeft het wel wat met Peter en Cerise te maken, haar twee grote liefdes....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:22

Haar andere grote wens was, om ooit moeder te worden.... Helaas kunnen we dat ook niet in vervulling laten gaan Verdrietig !

Wat ze ook graag wilde, is een groot schilderij/ tekening van Cerise en als ik het goed heb, wordt dáár aan gewerkt Lachen ! (Natascha heeft zich bereid verklaart om Cerise te tekenen!)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:29

Ze wilde ook nog heel graag met Cerise starten, stond in een ander topic. Maar ook dat is waarschijnlijk niet meer te realiseren, gezien haar lichamelijke toestand.
Het is een goed idee, maar helaas moeilijk te realiseren.

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:52

misschien wanneer dorine zich een beetje goed voelt een jurylid haar laten beoordelen over hoe met cherise omgaat en eventueel traint en haar dan verassen met een eerste prijs misschien een schilderij van cherise

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:44

denk dat je even jolan een berichtje moet sturen zij is een goede vriendin van dorine dus zij weet er meer van

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 00:15

Laat iemand rechtstreeks aan haar man vragen om een lijstje met wensen wat Dorine nog echt 1x zou willen doen, zodat hij dit op zijn beurt aan haar kan vragen. Zo kunnen we kijken wat we met elkaar kunnen realiseren, rekening houdend met haar lichamelijke en geestelijke toestand.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 08:47

Op mijn verzoek belt Nimber Peter even op.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 09:51

Wou ze nog geen groninger(of welk ras was het ook al weer) erbij omdat Peter die zo leuk vond Lachen ?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 17:13

Nimber heeft Peter even aan de telefoon gehad en zelfs voor haar grootse wens heeft ze nu niet de kracht om dit op te brengen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:28

En die is, Greetje ???
(Niet dat het iets is, waar veel moeite voor gedaan wordt, zij er niet bij kan zijn en zich dan schuldig daarover voelt Scheve mond )

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:43

Laten we haar de tijd geven en wachten tot ze weer in staat is om weer plannen te maken. Ik heb echt met haar te doen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:00

opala schreef:
Laten we haar de tijd geven en wachten tot ze weer in staat is om weer plannen te maken. Ik heb echt met haar te doen.


Ik heb zo het vermoeden dat het niet zo veel meer zal verbeteren, dat het alleen maar nog slechter zal worden...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:13

Ik ben bang dat je gelijk hebt.Als ik Greetje zo hoor,gaat het misschien nog wel slechter dan we allemaal (willen) denken.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:37

Ik weet niet of je hier gelijk in hebt.
Ik heb het met mijn grootvader gezien ... die was helemaal op. Binnegegaan voor zijn laatste chemotoestanden, maar kreeg toe te horen dat er niets meer aan te doen is. Twee weken in het ziekenhuis gelegen en thuisgekomen als "semi-plant" (klinkt grof, maar meer was er niet meer).

En twee dagen laten *kabong* die kon terug uit zn bed, die speelde terug met mij en mn neefjes, die ...
Allesinds we hebben toen nog een paar heerlijke maanden gehad, ondanks een lichaam dat volledig volzat met kankeruitzaaiingen enz ...

Ik hoop echt dat Dorine ook zo'n "opflakkering" mag krijgen zodat ze alles wat ze ooit nog wilde doen kan krijgen/doen/... .voor zover het mogelijk is natuurlijk.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:00

Belsje schreef:
Ik hoop echt dat Dorine ook zo'n "opflakkering" mag krijgen zodat ze alles wat ze ooit nog wilde doen kan krijgen/doen/... .voor zover het mogelijk is natuurlijk.


Dat hoop ik ook en dat die dan heel lang mag voortduren.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:28

Ik ben het helemaal met jullie eens.En dat ze dan misschien zelfs nog een keer op dr paard kan klimmen.Dat zou mooi zijn.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:37

Dorine probeert altijd optimistisch te blijven. Als het maar even kan komt ze naar haar paard toe. Vaak rijdt ze met mij of Gerda (stalgenootje) of haar ouders, man, tante mee om maar even bij Cerise te zijn.
Afgelopen weken was ze zo ziek dat het gewoon niet ging en dan zorgde Hettie, ik en andere voor Cerise. Ze probeert altijd een lichtpuntje te zoeken, terwijl het slecht gaat met haar. We bewonderen haar om haar moed om toch door te gaan.
Ik heb een afspraak met haar gemaakt dat ze volgend jaar erbij is als Sjappie haar veulen krijgt. Ze kijkt er naar uit. Zo blijven vechten voor elk sprankje leven die in haar is. We kijken niet naar de ziekte, maar leven alsof er niets aan de hand is. Met medelijden kom je niet ver.
Ik weet dit klinkt allemaal hard, maar ik kan er zo mee omgaan omdat ik het al een keer heb meegemaakt. Ik heb mijn vader verloren aan de kanker. Ik wil een rustpunt zijn voor Dorine en Peter.
Ik weet dat haar grootste wens een nog lang en goed leven met Peter te mogen voeren. Dat huwelijk is een speciaal geschenk. Dorine ik ken je al heel lang en ik hoop je nog heel lang te blijven kennen.

Jolanda

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:30

En iets regelen dat ze haar paardje bij huis krijgt, zodat ze er vaker heen kan. Ik zou daar in edergeval heel blij mee zijn

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:55

Haar paard staat op 3 min van haar vandaan. 2 straten verder zeg maar. Bij huis is helaas niet mogelijk, maar Cerise staat al zo dichtbij als mogelijk is. Bovendien helpen de stalhoudster (zoals Jolanda al vertelt) om Cerise te bewegen en wat er nog meer nodig is, zodat Dorine vooral kan genieten van haar meisje.

Pietje Puk
Berichten: 42
Geregistreerd: 09-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:10

Ik ken Dorine niet en ben dus niet in de positie om een goede inschatting te maken.

Maar vaak bewijs je mensen die in dit stadium van een ziekte zitten niet meer een dienst met het in vervulling laten gaan de 'De Laatste Grote Wens'.

Vaak kan je mensen wel heel erg helpen en blij maken met iets kleiners en van veel praktischer aard.

Een paar voorbeelden (die willekeurig zijn en misschien hier niet van toepassing):
- een waterbed zodat je minder pijn hebt bij het liggen
- een afwasmachine omdat je geen puf meer hebt voor afwassen
- een tv in je slaapkamer
- een laptop (al eerder genoemd, het venster naar de buitenwereld)
- een videocamera om de laatste mooie moment mee vast te leggen
- medicijnen die niet vergoed worden en die je zelf niet kan betalen
- extra thuiszorg
- iemand die 2x per week je huis komt schoonmaken

etc....

Veel van dit soort dingen zijn eenvoudig met geld op te lossen. En met zoveel meelevende bokker is een inzameling dan misschien toch de beste oplossing.

Sterkte aan iedereen die verdriet heeft.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:29

Die Pietje Puk heeft denk ik groot gelijk. Dorine ken ik ook niet persoonlijk. Thuis, waar ze de meeste tijd doorbrengt, moet het voor haar zo min mogelijk belastend zijn.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:43

vind ik ook, Dorine ken ik ook niet persoonlijk, maar het is voor haar heel fijn als ze thuis ook verlichting heeft.
Ik denk dat hier vast wel ideeën voor zijn...

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:10

Misschien doen we dat al een beetje nu... door te reageren op haar geplaatste onderwerpen. Het lijkt mij ook, net als de bokkers hierboven, dat allerlei speciale dingen haar niet meer laat genieten dan ze kan... niet dat initiatieven niet goed zijn... maar misschien zoekt ze het niet in de grote acties, maar heeft juist van de kleine dingen een warm gevoel... ik weet namelijk niet of ik er gecharmeerd van zou zijn dat eigenlijk onbekenden met me mee willen leven alsof ze mijn beste vrienden zijn... ookal is het nog zo goed bedoeld... familie, vrienden en kennissen en dan pas onbekenden zouden van mij aandacht krijgen... als je dan nog energie voor aandacht hebt...