Wat kan ik doen om te voorkomen dat ze weg moet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:35

Ik zou het niet weten,
ik zou mijzelf in jouw geval nog gelukkig prijzen dat ik nog een week de tijd kreeg om een plek te zoeken.
Mijn vader had gelijk zijn nek omgedraaid... Scheve mond


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:24

Het is heel sneu dat dat diertje hier de dupe van is,
maar ook die hoort niet los te lopen.
Dit is al de 2e keer, als je èn de kooi dicht hebt èn je slaapkamerdeur kan dat beest toch geen kant op?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 07:16

Danu schreef:
ik hoop niet op een reaktie maar ik wou wel even voor lindy opkomen in dit geval aangezien bijna iedereen roept dat kaylee maar gedumpt moet worden...
en ik kan er werkelijk met mijn hooft niet bij dat hier een dier (welke dan ook) de dupe van moet worden

Ik denk dat wanneer er een andere plek voor de fret gezocht wordt zij diegene is die nog het minste gedupeerd wordt.
Verscheurd worden door een fret terwijl je rustig in je eigen hok ligt is ook niet alles.

Als jullie nu al niet weten hoe ze ontsnapt is kan je ook niet garanderen dat het niet nog een keer gebeurd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 07:46

Een paard welke bewust (huis)dieren vermoord gaat er ook uit...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 07:56

Ik hoef geen moordpartij thuis dus de moordenaar gaat eruit.
Dan maakt het niet uit of het de hond, kat of het paard is.

Wij hebben vroeger een grote voliere met parkietachtige gehad, op een gegeven moment werden iedere keer de jongen van een bepaald koppeltje uitgemoord. De 1e 2 keer konden we niet zien welke het was, bij de 3e keer zagen mijn vader de dader met een bebloede kop op een zitstok zitten.
Die vogel heeft het dus nooit meer gedaan

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:01

Die 2 dieren in 1 huis gaat toch niet samen?
Dan is het toch klaar?

Ik ben gek op fretten, maar stel dat mijn broertje een fred zou hebben welke mìjn dieren zou grijpen zou ik niet voor mijzelf instaan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:05

Danu"]
[quote="Sjuimpje"]Die 2 dieren in 1 huis gaat toch niet samen?
Dan is het toch klaar?

Ik ben gek op fretten, maar stel dat mijn broertje een fred zou hebben welke mìjn dieren zou grijpen zou ik niet voor mijzelf instaan!
[/quote]
en ten tweede ben jij dus dan overduidelijk zo'n prachtig dier als de fret niet waard....
[/quote]

[quote="Danu schreef:
Citaat:
Duna: Je kan wel merken dat jij je met knaagdieren bezig moet houden en niet met paarden..

punt drie...hoe durf je te zeggen dat ik me bezig moet houden met knaagdieren inp van paarden....wie ben jij om tot die conclusie te komen!
jij kent mij niet.


Over punten gesproken,
wie ben jij om te zeggen dat ik geen freT waard ben?
Enig idee waarom ik geen freT heb?
Omdat ik van mening ben dat een freT minstens zoveel aandacht en beweging nodig heeft als een hond, wat ik niet kan bieden. Èn omdat ik vind dat honden en fretten niet samengaan.
Wij hebben alleen dieren die elkaar wel verdragen zodat je niet continue op je hoede hoeft te zijn.
Wanneer je roof en prooidieren samen wil houden moet je de juiste omgeving creëren en het is wel duidelijk dat dat hier niet lukt.
Dus weg ermee.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:28

Dat is een heel ander verhaal,
ik bekijk het vanuit het oogpunt van haar broertje, die emotioneel gehecht is aan zo'n diertje.

Onze jager-kat loopt trouwens al weken met een hele reut bellen aan haar halsbandje, zodat ze geen (met name jonge) vogels kan vangen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:23

Ik denk dat het makkelijker te verwerken is om voor je huisdier een nieuw plekje te vinden als dat je je knaaf als een aangevroten karkasje terug vind.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowboy55, IASCrawler en 31 bezoekers